Disney, investiční příležitost?!

Disney se stále více přibližuje spuštění své dlouho připravované platformy Direct to Consumer. Investoři jsou, ale v současné době poněkud skeptičtí.

Společnost Disney zveřejnila v prosinci čtvrtletí výsledky za fiskální Q1 2019, které byly do určité míry neatraktivní. Nicméně, na podzim tohoto roku plánuje Disney vydat svou vysoce očekávanou službu Direct to Consumer. Pro společnost by to mohl být obrovský krok k získání nových klientů, resp. nabourání dosavadní dominance Netflixu by mohlo významně navýšit zisk. I přes tento akt však zůstává firma stále velmi levná. Proč?

Dobré zprávy

Disneyho segmenty jako Parks, Experiences & Consumer Products jsou nadále velmi výnosné a představují téměř 60% celkových provozních výnosů. Navíc se jedná o jednu obchodní jednotku, která vykazuje dvojciferný provozní růst výnosů. Bez tohoto lukrativního a rostoucího obchodního segmentu by byl Disney v podstatě v nemožné pozici a nemohl by se ani vzdáleně přiblížit rostoucí síle Netflixu.

Jinak řečeno, Disney’s Park, Experience & Consumer Products dává společnosti nejen finanční prostředky, které potřebuje k tomu, aby investovala do své platformy Direct to Consumer, ale nabízí Disneymu i solidní diverzifikaci.

Disney je levnější než jeho než konkurence. Price to earning ratio se obchoduje jen na patnáctinásobku očekávaného zisku v roce 2019. Netflix na pětaosmdesátinásobku a Amazon na osmapadesátinásobku.

 

Valuation AMZN 2019e 2020e
P/E ratio 58,5x 40,7x
Valuation NFLX 2019e 2020e
P/E ratio 85,6x 53,3x
Valuation DIS 2019e 2020e
P/E ratio 15,7x 15,7x

 

 

Disney                                                                    

Valuation 2019e 2020e
P/E ratio (Price / EPS) 15,7x 15,7x
Capitalization / Revenue 2,75x 2,62x
EV / Revenue 2,95x 2,73x
EV / EBITDA 10,2x 9,66x
Yield (DPS / Price) 1,58% 1,70%
Price to book (Price / BVPS) 3,00x 2,64x

 

Profitability 2019e 2020e
Operating Margin (EBIT / Sales) 23,8% 23,5%
operating Leverage (Delta EBIT / Delta Sales) 0,79x
Net Margin (Net Profit / Revenue) 17,7% 16,6%
ROA (Net Profit / Asset) 12,2% 12,3%
ROE (Net Profit / Equities) 20,0% 18,1%
Rate of Dividend 24,8% 26,6%

 

Balance Sheet Analysis 2019e 2020e
CAPEX / CA 7,92% 7,41%
Cash Flow / Sales 22,0% 23,1%
Capital Intensity (Assets / Sales) 1,45x 1,35x
Financial Leverage (Net Debt / EBITDA) 0,69x 0,37x

 

 NFLX

Valuation 2019e 2020e
P/E ratio (Price / EPS) 85,6x 53,3x
Capitalization / Revenue 7,51x 6,07x
EV / Revenue 7,98x 6,52x
EV / EBITDA 51,8x 35,5x
Yield (DPS / Price)
Price to book (Price / BVPS) 20,5x 13,9x

 

Profitability 2019e 2020e
Operating Margin (EBIT / Sales) 13,1% 16,4%
operating Leverage (Delta EBIT / Delta Sales) 2,32x 2,30x
Net Margin (Net Profit / Revenue) 9,10% 11,9%
ROA (Net Profit / Asset) 8,08% 10,8%
ROE (Net Profit / Equities) 30,2% 32,4%
Rate of Dividend

 

Balance Sheet Analysis 2019e 2020e
CAPEX / CA 1,02% 0,94%
Cash Flow / Sales -13,7% -5,92%
Capital Intensity (Assets / Sales) 1,13x 1,11x
Financial Leverage (Net Debt / EBITDA) 3,07x 2,48x

 

Špatné zprávy

Výsledky společnosti Disney za prvním fiskální čtvrtletí roku 2019 nebyly nic světoborného. Společnost sice celkem hravě překonala očekávání trhu na úrovni EPS ($1.84 vs. oč. $1.54), číslo je však o 3% meziročně horší. Tržby byly lepší, než se čekalo jen o velmi málo, když dosáhly $15.3 mld (-0.3% Y/Y) a překonaly odhady o $250 mil. Hodnota cash flow klesla na 904 milionů dolarů.

Nicméně investoři již většinou slabé výsledky očekávali a většina z nich si je nadále nejistá, jak se Disneyho Direct to Consumer projeví.

Přímé služby zákazníkům – Direct To Consumer Service

Společnost Disney byla příliš pomalá nebo spíše neschopná, aby se přizpůsobila velmi rychle se měnící chuti zákazníků na domácí streaming, tak jako to udělal Netflix.

Nicméně, to, co bylo po dlouhou dobu silnou konkurenční výhodou pro Disney, se nyní stalo jeho Achillovou patou. Netflix je inovativnější, pružnější a odvážnější a rychleji získává větší množství obsahu. Disney je moloch, který těží ze staré tvorby a kostrbatě opisuje funkce a možnosti Netflixu.

Disney musel přiznat, že platforma DTC je nejen nesmírně náročná na kapitál, ale že pokud si přeje vylepšit svou knihovnu obsahu, bude muset začít urychleně jednat i s externími dodavateli. A to je problém. Je to drahé a kvalitního obsahu je málo. Je tu Netflix, Amazon, Apple a Youtube. Všichni soutěží o vysoce kvalitní obsah.

Závěr

V roce 2019 se od Disneyho čeká hodně. Jeho platforma Direct to Consumer by mohla být střednědobou až dlouhodobou příležitostí k růstu, kterou Disney potřebuje, aby znovu urychlil svůj top-line růst a tato platforma to dokáže. Podle analytiků by Disney mohl mít v platformě do konce roku 2020 až 50 milionů zákazníků. A to je snad dost na to, aby se valuace začala měnit.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ