Konica Minolta v ČR zvýšila zisk na 174 milionů Kč

Skupina Konica Minolta v ČR loni zvýšila zisk před zdaněním o 17 procent na 174 milionů Kč, obrat stoupl o více než šest procent na 2,34 miliardy Kč. Za růstem stojí rozvoj v segmentu IT služeb a důraz na nové technologie. Ve střednědobém horizontu chce firma v ČR pokračovat v akvizicích. Oznámili to zástupci společnosti na tiskové konferenci.

„Vstoupili jsme mezi dodavatele kamerových systémů, na český trh jsme ve světové premiéře uvedli IT platformu Workplace Hub a úspěšně jsme v provozu otestovali chytré brýle z našeho brněnského vývojového centra,“ uvedl generální ředitel Pavel Čurda.

Konica Minolta chce podle Čurdy posílit jako servisní integrátor a partner v oblasti IT služeb a poradenství. I proto hledá další investiční příležitost s cílem rozšíření produktového portfolia. Plánuje také rozšířit skupinu o další firmy především z oblasti bezpečnostních video systémů nebo pokročilého zpracování videa.

Letos v druhé polovině roku chce firma uvést na trh chytré brýle AIRe Lens. Na jejich vývoji se podílelo brněnské inovační centrum společnosti, které dodalo například celý software. Brýle pracující s rozšířenou realitou umožňují například zásah servisního technika na dálku nebo zobrazování pracovních postupů a návodů přímo před očima pracovníka.

Největší podíl na růstu tržeb měla oblast IT služeb, která meziročně rostla o 11 procent na 883 milionů korun. Výrazný nárůst za rok 2018 je zčásti daný vykázáním konsolidovaných výsledků KM BCZ a Konica Minolta IT Solutions Czech, které byly dosud prezentované odděleně.

Loni se firmě v rámci přímého prodeje dařilo uzavřít nové smlouvy například ve společnostech Erste Group, Husqvarna, Travel Service, Český Aeroholding, Cermat nebo Czech News Center. „Jednotlivé kontrakty se týkaly zejména digitalizace dokumentů nebo implementace na míru připravovaných softwarových a tiskových řešení včetně souvisejícího servisního zajištění. Úspěšní jsme byli rovněž s nabídkami nových technologií. Prodali jsme již stovky kamer MOBOTIX a zaznamenáváme pozitivní zpětnou vazbu od prvních zákazníků na IT platformu Workplace Hub,“ dodal obchodní ředitel KM BCZ Pavel Štěpán.

Nepřímý prodej se podílel na obratu 21,1 procenta. Meziročně vzrostl o 10,6 milionu Kč na 411,5 milionu Kč. Společnost se zaměřila na produkční a velkoformátový tisk a prodala dosud nejvíce barevných A3 zařízení.

Tržní podíl Konica Minolta v ČR dosáhl u produkčních strojů více než 60 procent. Na trhu barevných kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A3 byl podíl společnosti 36,5 procenta a u černobílých 31,6 procenta. V segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4 drží podíl u barevného i černobílého tisku dohromady přes 14 procent.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ