Čtvrtletní zisk Nike klesl kvůli výdajům na marketing o 13 pct.

Největšímu světovému výrobci sportovního oblečení a obuvi Nike klesl ve fiskálním čtvrtém čtvrtletí čistý zisk o 13 procent na 989 milionů USD (22,1 miliardy Kč). Výsledky také zaostaly za očekáváním analytiků, protože firma více utrácela za marketing a uvedení nových produktů. Vyplývá to z prohlášení Nike zveřejněného v noci na dnešek.

Zisk na akcii za tři měsíce do konce května činil 62 centů. Analytici dotazovaní agenturou Refinitiv očekávali v průměru zisk 66 centů na akci. Příjmy stouply o čtyři procenta na 10,18 miliardy USD. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů vzrostly o deset procent. Firmě se podařilo zvýšit prodej navzdory problémům způsobeným obchodními spory, zejména s Čínou.

Pro posílení poptávky Nike spolupracoval s více celebritami, urychlil vývoj produktů u své oblíbené značky tenisek Jordan a posílil marketing v době velkých sportovních událostí. Tyto snahy však nebyly levné a náklady firmy tak ve čtvrtletí stouply o deset procent na 12,7 miliardy USD, napsala agentura Reuters.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ