Automobilka Porsche loni zvýšila odbyt o deset procent

Automobilka Porsche ze skupiny Volkswagen loni dodala na trh 280.800 vozů, meziročně o deset procent více. Zájem o její luxusní auta se zvýšil na německém trhu, ale i jinde v Evropě. Firma to dnes uvedla na svém webu.

Na německém a na evropském trhu firma prodala o 15 procent více vozů. V Číně a ve Spojených státech se automobilce podařilo docílit shodně nárůstu o osm procent, více aut ale prodala v Číně.

Začátkem loňského roku se přitom automobilka ještě potýkala s přechodem na nová pravidla testování automobilových emisí WLTP, platná od podzimu 2018, a s přechodem na filtry pevných částic, které odstraňují karcinogenní, velmi jemné prachové částice z výfukových plynů naftových aut. Některé modely se proto měsíce nemohly dostat na trh.

„Doufáme, že se nám podaří udržet vysokou poptávku i v roce 2020 – i díky některým novým modelům a plným objednávkovým knihám na model Taycan,“ uvedl v tiskové zprávě obchodní ředitel Detlev von Platen. Taycan je první plně elektrický vůz Porsche. V roce 2019 se oblibě u zákazníků těšily především sportovně-užitkové modely (SUV) Cayenne a Macan, uvedla agentura DPA.

Odbyt hlavní značky VW z automobilového koncernu Volkswagen se loni zvýšil o 0,5 procenta na 6,28 milionu vozů. Přesné údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek, mezi něž patří i česká Škoda Auto, zatím skupina nezveřejnila. Koncernový šéf Herbert Diess ale minulý týden uvedl, že odbyt mírně překonal předloňských 10,83 milionu aut.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ