Prodej aut v Rusku v únoru klesl o 2,2 procenta

Prodej nových osobních a lehkých užitkových aut v Rusku se v únoru snížil o 2,2 procenta na 119.073 vozů. Oznámil to podnikatelský svaz AEB. Jeho předseda Jörg Schreiber uvedl, že pokles je v souladu s očekáváním. V lednu prodej o 1,8 procenta vzrostl.

Schreiber upozornil, že mnoho automobilových značek přestalo celosvětově, tedy včetně Ruska, informovat o měsíčním prodeji. Celkový obrázek vývoje trhu proto v tuto chvíli není kompletní a bude jasnější až po výsledcích za celé čtvrtletí.

Nejoblíbenějším vozem na ruském trhu zůstává domácí Lada automobilky AvtoVAZ, její prodej ale klesl o sedm procent na více než 25.000 vozů. Podíl těchto aut na domácím trhu činí 21 procent.

České automobilce Škoda Auto klesl odbyt o 12,5 procenta na 5200 vozů. Podíl na trhu se tak snížil o půl procentního bodu na 4,4 procenta. Modely Rapid a Octavia A7 se však udržely mezi 25 nejprodávanějšími modely. Loni byla Škoda podle údajů AEB sedmou nejprodávanější automobilovou značkou v Rusku s pětiprocentním podílem na trhu.

V loňském roce prodej nových aut v Rusku po dvou letech vysokého růstu klesl, a to o 2,3 procenta na 1,76 milionu. Další pokles, tentokrát o 2,1 procenta, čeká sdružení i letos.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ