Čínský výrobce hraček Pop Mart International Group v pátek 11. 12. 2020 debutoval na hongkongském akciovém trhu a uzavřel téměř o 80 % výše, než byla jeho emisní cena, a na konci dne s tržní kapitalizací 12,5 miliardy dolarů. Firma, která prodává panenky a figurky „Molly“, které jsou mezi čínskými mileniály velmi populární, otevřela o 100% nad počáteční cenou k nákupu, než ji pozdní obchodní fáze dostala zpět na 69 HK $, což je o 79,2% více jeho emisní cena 38,5 HK $.
Hlavním produktem Pop Martu je „záhadná“ hračka obsahující jednu figurku z různých sbírek. Kupující neví, kterou figurku si koupili, dokud krabici neotevřou. Akcie byly v pátek nejaktivněji obchodovanými akciemi podle obratu na Hang Sengu a udržovaly si silné výkony v prvních dnech u obchodů ve městě.
Pop Mart získal v počáteční veřejné nabídce (IPO) 676 milionů dolarů, což společnosti poskytlo před obchodním debutem ocenění 7 miliard dolarů. O IPO se uvažovalo nejméně rok, společnost a její poradci však podle zdrojů pracujících na dohodě odložili, dokud pandemie koronaviru v Číně neustoupí.
Pop Mart má 136 obchodů v pevninské Číně a 1 001 prodejních automatů a plánuje použít část svého výnosu IPO k otevření dalších 183 nových maloobchodních prodejen a 1 800 dalších mobilních prodejen plánuje otevřít v příštích dvou letech, uvedl prospekt. Přitažlivost hraček dokonce přilákala normálně vážné bankéře, kteří na dohodě pracovali.
„Koupil jsem hodně,“ řekl jeden prodejce, který nemohl identifikovat, protože nebyl oprávněn mluvit s médii.
Nárůst ceny akcií staví akcie mezi nejvýkonnější debutanty, kteří zaznamenávají obchody nad 500 milionů dolarů, ukázaly údaje Refinitivu. Právě v tomto roce akcie Smoore International Holdings Ltd vzrostly v červenci o 150%, společnost Nongfu Spring Co Ltd v září získala až 85%, zatímco společnost JD Health International Inc získala v úterý 56% při svém debutu. Generální ředitel GEO Securities Francis Lun uvedl, že první den „pop“ IPO v Hongkongu byl tažen investory, kteří využívali páky k nákupu.
„Tyto dohody pronásleduje tolik peněz, dříve než později tito sázkaři narazí na drsné místo a uvědomí si, že na některých dohodách mohou přijít o peníze,“ řekl agentuře Reuters.
„Problém je v tom, že lidé jsou příliš optimističtí, využívají velké páky, úrokové sazby jsou nízké a myslí si, že každý obchod vydělá peníze.“