Výrobce sportovních potřeb Puma navzdory pandemii zvýšil zisk

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma loni ve čtvrtém čtvrtletí navzdory opatřením proti šíření nového koronaviru zvýšil provozní zisk téměř o 15 procent na 63 milionů eur (1,6 miliardy Kč). Firma dnes také upozornila, že v letošním prvním a druhém čtvrtletí nadále počítá s negativními dopady pandemie covidu-19.

Čtvrtletní tržby společnost meziročně zvýšila téměř o tři procenta na 1,52 miliardy eur (39,3 miliardy Kč). Po očištění od kurzových výkyvů dosáhl růst více než devíti procent. Výsledky podniku byly podle agentury Reuters zhruba v souladu s očekáváním analytiků.

V letošním roce očekává Puma výrazný nárůst provozního zisku. „Pandemie je bohužel stále s námi a ovlivňuje naše podnikání. Předpokládáme, že tento negativní vliv bude pokračovat v prvním a v části druhého čtvrtletí. Ve druhé polovině roku však očekáváme zlepšení,“ uvedl šéf podniku Björn Gulden.

Za růstem tržeb ve čtvrtém čtvrtletí stála především silnější poptávka v Číně. Výrazný nárůst tržeb zaznamenala Puma i v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky, a to navzdory evropským opatřením proti šíření koronaviru. Firma upozornila, že zhruba polovina evropských obchodů prodávajících její produkty je v rámci těchto opatření stále uzavřena.

„Jsem rád, že jsme velmi obtížný rok 2020 zvládli zakončit vzhledem k okolnostem dobrým čtvrtým čtvrtletím,“ uvedl Gulden. „Vidíme, že lidé po celém světě chtějí více sportovat, jakmile jim to restrikce umožní. Vidíme také, že spotřebitelé i během pandemie nadále kupují nové tenisky a další sportovní vybavení,“ dodal.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ