Kdo se stane králem amerického obchodu s potravinami?

Co přesně se stane, když se ke dvěma největším americkým maloobchodních řetězců přidá do boje o tržní podíl internetový gigant typu Amazon? Podle nové zprávy od Bank of America Securities nabízí třístranný boj mezi společnostmi Walmart, Target Corporation a Amazon.com, Inc. zcela nový pohled na maloobchod v pandemické éře a na výzvy, které nastanou, až bude tato krize konečně zažehnána.

Zpráva rovněž potvrzuje dominanci Amazonu v elektronickém obchodování se 44% podílem na celém americkém trhu. Za společností pak zaostává Walmart se 7% podílem a Target s 2 %. V letošním roce Bank of America také odhaduje, že podíl Amazonu se v roce 2021 zvýší na 47 %, přičemž Walmart zároveň vzroste na 8 % a Target na 3 %.

V sektoru potravin má Walmart zhruba čtvrtinu celkového podílu na trhu, který za posledních 12 měsíců díky bezkontaktnímu obchodování ještě posílil. Amazon se však v posledních dvou letech pokoušel proniknout na tento trh více než aktivně – a zdá se, že jeho úsilí se konečně začíná vyplácet.

„Očekáváme, že společnost Amazon bude i nadále investovat do tohoto sektoru, protože se snaží zvýšit frekvenci příchodu nových zákazníků a zároveň si také udržet ty stávající. Amazon tak mimo jiné plánuje otevřít alespoň 28 dalších obchodů nového brandu Fresh a pokračovat v experimentování s formátem Amazon Go Grocery, kde nenajdete žádné fyzické pokladny“, napsal Robert F. Ohmes, analytik výzkumu a hlavní autor zprávy.

Pokud jde o Target, ve zprávě je uvedeno, že společnost „zefektivňuje své podnikání v obchodu s potravinami“, přičemž se zde cituje povýšení Ricka Gomeze na vedoucího potravinářského a nápojového oddělení a uvedení soukromé značky Good & Gather v roce 2019. Ta ve své nabídce zahrnuje více než 2 000 nových potravinářských položek.

Walmart v USA v současnosti provozuje téměř 5 000 obchodů a Target zhruba další 2 000. Ty mohou oba řetězce využít prakticky libovolným způsobem během jednoho jediného dne. A tady mají obě společnosti před Amazonem značný náskok. A právě tady zpráva zmiňuje významné investice společnosti Amazon do logistiky dopravy zboží – gigant Jeffa Bezose očekává, že už do příštího roku dodá 85 % svých objednávek v USA ještě ten stejný den.

Pokud jde o budoucnost, zpráva předpovídá, že Walmart si bude i nadále udržovat věrnost značce u nakupujících s nižšími příjmy, zatímco Amazon usiluje o větší přítomnost ve městech s vyšší populací. Target se také zaměřuje na města, i když především prostřednictvím menších obchodů.

Je na americkém trhu ale skutečně prostor pro všechny tři hráče?

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ