4 e-sport akcie, které skrývají obrovský potenciál

Pandemie COVID-19 v loňském roce udělala čáru přes rozpočet organizacím, které pořádají živé e-sportovní akce, když vstoupila v platnost veškerá opatření. Organizátoři elektronických sportů museli rychle přizpůsobit svůj obchodní model potřebám doby a přejít na online infrastrukturu. Tento krok diváci uvítali a připojili se na streamy elektronických sportů v obrovských počtech.

Streamovací služba AMZN Twitch společnosti Amazon byla svědkem obrovského nárůstu sledovanosti a to především díky omezením v souvislosti s pandemií. V roce 2020 diváci na Twitchi streamovali více než 1 bilion minut, což je téměř dvojnásobek z 660 miliard minut v roce 2019, jak je uvedeno v článku Screen Rant. Přestože se vakcíny COVID-19 stávají celosvětově dostupnými a mohly by nakonec vést ke zmírnění omezení cestování a shromažďování, poptávka po živých přenosech může zůstat nad rámec pandemie a dále podporovat růst trhu s elektronickými sporty.

Zejména poskytovatel analýz pro e-sporty Newzoo odhaduje, že tržby v tomto odvětví dosáhnou v roce 2021 na 1,084 miliardy USD, což od roku 2020 je nárůst o 14 %, jak uvádí článek Reuters. Ve skutečnosti tento článek uvedl, že odvětví elektronických sportů má letos vydělat 833,6 milionů USD, což bude představovat více než 75 % jeho příjmů. Je pozoruhodné, že počet globálních diváků živých přenosů dosáhne do konce roku 2021 728,8 milionu, což je nárůst o 10 % z 662,6 milionu v roce 2020 a na 920,3 milionu do roku 2024.

Rostoucí počet chytrých telefonů po celém světě navíc poskytuje elektronickým sportům další impulz. Důvodem je to, že si mobilní hraní pomalu získává na popularitě díky mnoha vymoženostem, které poskytuje. Chytré telefony umožňují uživatelům zapojit se do her kdykoli chtějí. Mobilní hry navíc adaptovaly model free-to-play, takže jsou relativně levnější než většina počítačových nebo konzolových her, což umožňuje účast více uživatelů.

4 akcie, na které je třeba dávat pozor

Globální trh s elektronickými sporty bude pravděpodobně nadále růst. Rostoucí popularita mobilních her by navíc měla poskytnout e-sportům další pole působnosti. Díky tomu je tedy rozumné pečlivě sledovat akcie, které mohou těžit z této rostoucí popularity elektronických sportů.

Důležitým hráčem bude společnost NVIDIA Corporation, jelikož vyrábí grafické karty, které jsou pro hry nezbytné. Grafické karty GeForce používají profesionální hráči elektronického sportu. Očekávané tempo růstu zisků společnosti pro aktuální rok je 33,7 %.

Společnost Activision Blizzard zabodovala se svojí hrou Overwatch. V loňském roce navíc společnost Call of Duty Mobile uspořádala mistrovství v e-sportu. Očekávané tempo růstu zisků společnosti pro aktuální rok je 5,8 %.

Amazon se zabývá maloobchodním prodejem spotřebního zboží a předplatným v Severní Americe i na mezinárodní úrovni. Služba Twitch této společnosti se stala jednou z předních streamovacích platforem pro hráče po celém světě. Očekávané tempo růstu zisků společnosti pro aktuální rok je 18,2 %.

Alphabet (Google) poskytuje online reklamní služby na mezinárodní úrovni. Google Gaming od Googlu zaznamenal v roce 2020 obrovský nárůst sledovanosti se 100 miliardami hodin sledování, zatímco velké turnaje v e-sportu byly sledovány také na YouTube. Očekávané tempo růstu zisků společnosti pro aktuální rok je 17,8 %.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ