UltraFan, nový motor co má vrátit Rolls-Royce do hry

Rolls-Royce (OTC: RYCEY) uvedl, že začal vyvíjet nový “zelenější” motor UltraFan. Společnost siluje o dokončení prvního demonstračního modelu do konce roku. Ve vedení doufají, že tím nastartují nový boost, tentokrát vezoucí se na vlně úspornosti a šetrnosti.

Britská společnost byla pandemií zasažena více než většina ostatních v oboru, přičemž většina jejích příjmů se vypařila spolu s omezením letového provozu leteckých společností. To zapříčinil, že roce 2020 vykázali rekordní ztrátu 5,6 miliardy USD.

Rolls věří, že nový motor budou výrobci letadel potřebovat. A to i přesto, že datum, kdy Airbus i Boeing (NYSE: BA) mají představit nová letadla, bylo koronavirovou krizí posunuto neznámo jak daleko do budoucnosti.

Doufají, že UltraFan, který popisují jako největší letecký motor na světě, by mohl přinést 25% zlepšení palivové účinnosti ve srovnání s první generací jejich motoru Trent.

Mohl by to být základ pro novou rodinu motorů, které pohánějí jak úzkokapacitní, tak širokopásmová letadla. Očekává se, že provoz motoru bude založen na užívání na 100% udržitelném leteckém palivu, uvedl Rolls.

Většina současných motorů společnosti pohání letadla wide-body, tedy vyšší třídy s max dvěma sedadly vedle sebe či menší letouny. Nikoli úsporné modely s jednou uličkou, které se užívají na trasách s vyšším vytížení. Je tedy pravděpodobné, že se z pandemie zotaví rychleji.

“UltraFan přichází v době, kdy svět hledá stále udržitelnější způsoby cestování pro svět post-COVID 19,“ takto nový přírůstek do rodiny motorů R-R okomentoval Chris Cholerton, prezident civilní letecké složky.

Někteří analytici spekulujíi, že UltraFan, tvořený převodovou plynovou turbínou, by mohly předstihnout a zastínit nové nízkouhlíkové technologie.

Rolls však kontroval tím, že plynové turbíny budou po mnoho dalších let základem dálkového letectví. Účinnost UltraFan by mohla napomoci přechodu na udržitelnější paliva, která jsou prozatím dražší variantou než tradiční palivo pro tryskové motory.

Vývoj motoru byl podpořen z finančních prostředků Británie, Německa a Evropské unie.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ