66% portfolia Warrena Buffetta je v těchto akciích

Generální ředitel Berkshire Hathaway (NYSE: BRK.A) (NYSE: BRK.B) Warren Buffett celý svůj život nedělal nic okázalého. Ale to, co udělal jako investor za více než pět desetiletí, z něj udělalo absolutní hvězdu na Wall Street.

V letech 1965 až 2020 činila akcie společnosti Berkshire Hathaway v průměru roční zisk 20 %. Index S&P 500 přinesl mezi tím celkový výnos (včetně dividend) 10,2 %.

Investiční strategie společnosti Buffett vždy spočívala v nákupu společností, které mají udržitelné konkurenční výhody a v dlouhodobém držení těchto investic.

Ale hodně lidí přehlíží, že „věštec z Omahy“ není velký propagátor diverzifikace, pokud investoři vědí, co dělají. Buffett věří v hromadění několika podniků, o kterých je dlouhodobě bytostně přesvědčen. K minulému víkendu tvořily čtyři tituty Berkshire Hathaway 66 % z 288 miliard celkových Buffettových investic.

Apple: 110 miliard dolarů
Dokonce i poté, co Berkshire lehce snížil svou pozici, tvoří technologický šéf Apple (NASDAQ: AAPL) významnou část investičního portfolia společnosti. K 28. březnu představoval 38 % investovaných aktiv společnosti Berkshire Hathaway.

Buffett přívětivě označuje Apple jako třetí podnikání společnosti Berkshire. Vyrostla v největší veřejnou společnost v USA. Stačí se podívat na fronty, které se kolem Apple prodejen hromadí, kdykoli debutuje nový iPhone.

V posledním čtvrtletí společnost vygenerovala více výnosů z iPhonů než kdykoli předtím. Společnost totiž vydala svůj první telefon s podporou 5G. Vzhledem k tomu, že k upgradu bezdrátové infrastruktury nedojde přes noc, bude 5G pro Apple pravděpodobně velkýmstimulem.

Bank of America: 40 miliard dolarů
Akcie bank jsou Buffettovým oblíbeným místem pro parkování peněz jeho společnosti. I když jsou banky cyklickým průmyslovým odvětvím, jsou v období ekonomické expanze přirozenými tvůrci peněz. Jelikož se recese měří v měsících a expanze často trvají mnoho let, jsou akcie bank připraveny na dlouhodobý úspěch.

Bank of America je jedinečná v tom, že je nejvíce citlivá na úroky bank peněžních center. To znamená, že jakmile se úrokové sazby začnou zvyšovat, zvýšení úrokového výnosu přinese BofA největší výhodu ve srovnání s jinými velkými bankami.

Bank of America také provedla snižování svých nákladů konsolidací svých poboček a zefektivnění podpory zákazníků v online bankovnictví nebo pomocí své aplikace. Buffett nemá momentálně žádný důvod se domnívat, že BofA nebude nadále vítězem.

American Express: 21,8 miliard dolarů
Zmínil jsem, že Buffett má rád finanční akcie? Společnost poskytující finanční služby American Express (NYSE: AXP) je společností Berkshire Hathaway držena přibližně 28 let. Jedná se o třetí nejdéle držený podíl v portfoliu Berkshire.

Buffett spoléhá na to, že americká a globální ekonomika v průběhu času porostou, což povede k vyšším poplatkům pro AmEx, stejně jako k příležitosti zvýšit úrokové výnosy a poplatky za kreditní karty. AmEx by měla těžit z víceletých období expanze.

Jednou z nejzajímavějších věcí na American Express je jeho schopnost obsloužit zámožnější klientelu. Zlatá nebo platinová karta American Express je stále pro spotřebitele jakési lákadlo. Jde o to, že u bohatých držitelů karet je méně pravděpodobné, že budou otřeseni menšími ekonomickými cykly. Jejich cesta z recese je tedy lepší než u většiny věřitelů.

Závěrečná poznámka s AmEx: Náklady společnosti Berkshire Hathaway jsou pouze 8,49 USD na akcii, společnost však ročně dává 1,72 USD na dividendy.

Coca-Cola: 21,2 miliard dolarů
Nápojový gigant Coca-Cola (NYSE: KO) je již 33 let v držení holdingu Berkshire Hathaway.

Jeho pozice světového lídra v oblasti nápojů je téměř bezkonkurenční. Jedná se o společnost, která má zastoupení ve všech zemích kromě dvou na celém světě (Kuba a Severní Korea) a spravuje produktové portfolio s více než 20 značkami, které generují 1 miliardu dolarů nebo více ročně. Kromě toho společnost Coca-Cola ovládá odhadem 20 % trhu se studenými nápoji v rozvinutých zemích a 1 0% podílu studených nápojů na rozvíjejících se trzích.

Kromě geografického dosahu a prodeje toho, co by mohlo být produktem základní potřeby, je úspěch společnosti Coca-Cola také funkcí jejího vynikajícího marketingu. Je to jedna z nejuznávanějších značek na světě a dělá všemožné, aby spotřebitele zaujala. Coca-Cola má své svátky, nebojí se pomocí sociálních médií oslovit novou generaci spotřebitelů a má malou armádu známých ambasadorů značek.



Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ