Proč čekat na velký pád pro nákup ze slevou? Tyto 3 tituly jsou již dole o 40% (i více)

Mnoho akcií s vysokým potenciálem pro růst za poslední rok prudce vzrostlo, protože se investoři hrnuli do společností, které by mohly pokračovat v růstu díky pandemii. V posledních několika měsících se však některé technologické akcie dostaly na nižší hodnoty, protože někteří investoři obrátili svůj pohled na společnosti, o nichž se domnívají, že budou mít prospěch, protože svět začne vracet zpět do normálu.

V důsledku této rotace se některé z nejžhavějších IPO za poslední rok propadly a jejich ceny akcií klesly o 40 % nebo více oproti předchozím maximům v době psaní tohoto článku. To vytvořilo významnou nákupní příležitost pro investory, kteří napoprvé zmeškali loď. Pokud hledáte výhodné nabídky mezi společnostmi, které se v uplynulém roce zveřejnily, tak v horní části vašeho seznamu měly být společnosti Palantir Technologies (NYSE: PLTR), Snowflake (NYSE: SNOW) a DoorDash (NYSE: DASH) .

Palantir: pokles o 44%
Palantir Technologies je duchovním dítětem spoluzakladatele PayPal Holdings a vizionáře Silicon Valley Petera Thiela. Vytvořil platformu cloud computingu, která pomáhá zpravodajským a obrannými agenturám ve válce proti teroru a přináší sílu umělé inteligence (AI). Aplikování sofistikovaných algoritmů společnosti na zdánlivě nesourodé sady dat pomáhá extrahovat užitečné informace, které by mohly zastavit další útok v jeho plenkách. Ale to je jen začátek.

AI použitá na platformě Palantir se ukázala stejně zručná při těžbě velkých datových souborů z podnikových zdrojů. Výsledkem je, že společnost vyvinula Foundry, platformu, která uspokojuje jedinečné potřeby podnikových podniků. Přestože se Palantir dostal na burzu teprve v loňském roce, zdokonaluje své řemeslo již více než dvě desetiletí a má patent na ochranu svých patentovaných procesů.

Výsledky vykreslují přesvědčivý obraz. Příjmy společnosti Palantir v roce 2020 vzrostly o 47 % a získaly řadu nových kontraktů od vládních agentur i podniků. Čistá ztráta se zároveň zdvojnásobila. Existují vysoké počáteční náklady na instalaci jeho systému, což vyžaduje tým techniků, ale jakmile bude funkční, je vysoce nepravděpodobné, že uživatelé přejdou k jinému poskytovateli, zejména proto, že průměrná délka smlouvy je v současnosti 3,6 roku.

Jeho metriky zákazníků jsou stejně přesvědčivé. Průměrné tržby od 20 nejlepších zákazníků společnosti meziročně vzrostly o 34 %. Klienti, kteří přispívali 5 a více miliony USD, vzrostli o 54 %, zatímco ti, kteří generovali 10 milionů USD, vzrostli o 50 %. To ilustruje kvalitu firemní platformy, protože zákazníci se ke stále vracejí. Vedení společnosti Palantir odhaduje celkový trh společnosti na zhruba 119 miliard dolarů. Vzhledem k tomu, že její tržby v roce 2020 dosáhly něco málo přes 1 miliardu dolarů, zbývá tak obrovský prostor.

Snowflake: pokles o 43%
Splečnost upoutala pozornost Berkshire Hathaway od Warrena Buffetta v době, kdy vyšla na veřejnost.

Snowflake kombinuje datové sklady s analýzou dat. Jeho cloudová platforma může zpracovávat jak strukturovaná, tak nestrukturovaná data pomocí datové vědy a strojového učení, z čehož mohou podniky těžit.

Hledáte potvrzení, že Snowflake je nákup, podíváme se na nedávné výsledky společnosti. Za 12 měsíců končících 31. ledna vzrostly tržby o 124 %, zatímco hrubá marže se nadále zlepšovala. Ztráty Snowflake se vyšplhaly na 54 %, protože společnost pracovala na vybudování své klientské základny a využití své stávající platformy. Zbývající výkonnostní závazek Snowflake, který se skládá z budoucích smluvních výnosů vzrostl o masivních 213 %.

Společnost nadále zběsile akvizuje zákazníky. Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 73 %, zatímco u zákazníků s tržbami přes 1 milion USD vzrostl o 88 %. Snad nejpůsobivější metrikou pro zákazníka je míra retence čistých výnosů Snowflake založená 168 %. Jinými slovy, stávající zákazníci utratili o 68 % více než v předchozím roce.

Vzhledem k výbušnému růstu Snowflake stojí za zmínku, že společnost má velký a rostoucí cílový trh. Vedení společnosti Snowflake odhaduje příležitost na zhruba 95 miliard dolarů. Vzhledem k celkovým tržbám společnosti ve výši 592 milionů USD je cesta vpřed dlouhá a plná příležitostí.

DoorDash: pokles o 40%
Během pandemie si služby dodávky potravin přišly na své. Nyní si 47 % všech Američanů objednalo rozvoz jídla, oproti 37 % před rokem. Lídrem s velkým náskokem byl DoorDash. Společnost v loňském roce představovala zhruba polovinu všech dodávek potravin v USA a nadále má největší podíl na trhu.

Dominance společnosti je evidentní v jejím astronomickém růstu. Společnost DoorDash vykázala tržby, které v roce 2020 vzrostly o 226 % a růst, který ve stejném čtvrtletí pokračoval stejným tempem. Hrubý zisk vzrostl o 311 % a společnost také meziročně snížila svou čistou ztrátu o 31 %. Stojí za zmínku, že výsledky by byly ještě lepší, nebýt jednorázových výdajů, souvisejících s prosincovým vstupem společnosti na burzu.

Výkon ve čtvrtém čtvrtletí, který pomohl dosáhnout pozitivních výsledků, byl stejně působivý. Celkový počet objednávek vzrostl o 233 %, zatímco hrubý objem objednávek se zvýšil o 227 %. Společnost také expanduje nad rámec dodávek potravin do dalších oblastí.

DoorDash má velký a rostoucí cílový trh. Společnost uvádí jako příležitost téměř 303 miliard USD. Společnost vydělala v loňském roce na tržbách 2,89 miliardy dolarů, což ilustruje rozsah této příležitosti.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ