3 tituly do každého počasí

Někteří investoři si mohou mnout ruce i v těchto nelehkých časech. Vlastní totiž akcie do každého počasí a podíly ve společnostech, kterým se daří dobře v dobrých i špatných dobách.

Netflix (NASDAQ: NFLX), O’Reilly Automotive (NASDAQ: ORLY) a Target (NYSE: TGT) jsou jedny z nejlepších akcií odolných proti recesi. Pojďme se na ně podívat blíže, abychom zjistili, čím jsou tak výjimeční.

Netflix
Přední světová prémiová streamovací služba se může jevit jako zvláštní volba pro zahájení seznamu akcií odolných proti recesi, ale pojďme se na ni podívat. Oficiálně jsme vstoupili do recese loni v únoru a společnost Netflix ji prošla s 67% tržní návratností.

Možná si říkáte, že to není fér. Byla to pandemie. Uvízli jsme doma. Naše návyky byly zcela nestandardní. Jistě, ale pojďme se vrátit zpět k roku 2008. Velká recese si vzala na investicích krutou daň. Hodnota indexu S&P 500 v tomto roce klesla o 38 %. Akcie Netflixu se v tomto prostředí stále podařilo zvýšit o 12 %!

Netflix nemusí být levnou akcií, pokud použijeme jakémkoli metriky pro oceňování, ale prosperuje jako společnost, když je ekonomika na tom špatně. V roce 2008 jsme se obrátili k výpůjčkám DVD poštou kvůli tomu, že jít do kina byl přepych. O několik let později se digitální katalog Netflixu jeví jako modernější alternativa.

O’Reilly Automotive
Prodejce automobilových dílů také není první věc, na kterou myslíte jako první, když jste v recesi. A to zejména po minulém roce, kdy pandemie udržovala naše auta v parku. O’Reilly Automotive však byl titulem do každého počasí.

Dokonce i v roce 2020, kdy se vlastnictví automobilů zdálo méně relevantní, zaznamenal O’Reilly tři po sobě jdoucí čtvrtletí dvouciferného růstu prodeje! Hlavním momentem je, že O’Reilly nyní prošel 28 po sobě jdoucími roky pozitivních kompromisů.

Proč je 5 594 prodejen vždy v chodu? Když to jde dobře, kupíte si nová auta a pokud ne, O’Reilly nabízí příslušenství, které pro auta postupem času budete potřebovat. O’Reilly tedy stále vyhrává. Naše vozy udržujeme déle a to znamená více investovat do údržby, abychom udrželi starší modely v provozu.

Target
Nyní se zaměřím na červeno-bílý terč (logo společnosti). Firma měla skvělé prázdninové čtvrtletí. Růst byl o 20,5 %, což bylo způsobeno především 118% nárůstem digitálního prodeje, ale také nárůstem provozu v obchodech o 6,5 %.

Srovnáváme ovšem Target během prázdnin v pandemii s normálním chodem událostí bez pandemie. Růst nebude vždy tak velkolepý. Ve skutečnosti se musíte vrátit do fiskálního roku 2006, abyste zjistili, kdy naposledy vykázal dvouciferný růst tržeb, jako tomu bylo ve fiskálním roce 2020. Poskytování kvalitních a často stylových produktů spotřebitelům se slevou je docela dobrý model, když se situace ztěžuje.

Nedovolte, aby vás obavy z ekonomického propadu dostaly do skepse. Pokud chcete vědět, do čeho investovat během recese, Netflix, O’Reilly Automotive a Target jsou dobrým místem, kde začít studium.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ