Gigant v oblasti alkoholických nápojů Constellation Brands se těší na další velký rok

Společnost Constellation Brands (NYSE: STZ) právě dokončila silný rok s pozitivním výsledkem. Alkoholický gigant tento týden oznámil solidní růst svého portfolia piva navzdory slabé poptávce v barech a restauracích. Divize vína a lihovin pokračovala v „boji na frontách“ ale management měl i pro tento segment překvapivě jasný výhled.

Růst je dobrý

Spotřeba piva, míra prodeje spotřebitelům, dosáhla 6,4 %. To bylo prudké zpomalení oproti nárůstu o 12,3 % v předchozím čtvrtletí, ale management předpověděl, že růst se zpomalí kvůli načasování dodávek zásob. Čistý zisk z prodeje vzrostl za celý rok o 8 %, přesně tam, kde generální ředitel Bill Newlands a jeho tým předpokládali již v lednu.

Výherci pro Constellation Brands byli znova špičkové importované značky jako Modelo a Corona. Díky 9% nárůstu piva Modelo se z něj v roce 2020 stalo třetí nejprodávanější pivo na americkém trhu. Tvrdý seltzer Corona a tlak Constellation do vzkvétajícího alkoholického seltzerového segmentů, zaznamenal v tomto roce 20% nárůst.

Jak rostly ceny piva a byly omezeny marketingové náklady, ziskovost získávala na síle. „Při zvládání výzev pandemie jsme dosáhli vynikajících výsledků,“ uvedl Newlands v tiskové zprávě.

Kámen úrazu

V této zprávě to nebyly jen dobré zprávy. Divize Constellation Brands pro víno a lihoviny vykázala další mírný pokles prodeje spolu s klesající ziskovostí. Na tržby vyvíjejí tlak značky v segmentu nízkých cen. Společnost také zaznamenala rostoucí náklady v důsledku požáru v Kalifornii. Přesto se na cestě objevují náznaky oživení, přičemž hlavní portfolio, které zahrnuje značky Kim Crawford a Meiomi, vzrostlo o 5%.

Společnost Constellation Brands zaznamenala také několik velkých poplatků souvisejících s některými mexickými pivovary a poklesem ceny akcií Canopy Growth. Tyto náklady snížily vykázané výdělky, ale vedení plánuje pokračovat ve velkých investicích jak do svého projektu rozšíření kapacity, tak do rekreačního prostoru marihuany.

Jasný výhled

Fiskální výhled společnosti Constellation na rok 2022 vyžaduje 12. rok po sobě v růstu objemu piva, protože nadcházející spuštění limonádové verze tvrdého seltzeru Corona pomůže zvýšit prodej mezi 7 % a 9 %, nebo přesně v tempu expanze roku 2021.

Divize vína bude znovu pomalejší kvůli přetrvávajícím dopadům restartu svého portfolia. Constellation však v letošním roce předpovídá organický růst prodeje a stabilní ziskovost, když je její restrukturalizační projekt v podstatě dokončen.

Nejjasnějším pozitivním znamením pro investory je, že společnost má jasný výhled na peněžní toky. Provozní hotovost by se měla ve fiskálním roce 2022 dostat na 2,4 až 2,6 miliardy USD ve srovnání s loňským rekordem 2,8 miliardy USD.

To znamená, že Newlands a jeho tým budou mít spoustu zdrojů na nasměrování k projektům s vysokou návratností, jako je expanze vaření piva, tvrdé značky seltzer a Canopy Growth. Zatímco tedy provozní výsledky mohou být v příštích několika čtvrtletích nejasné, výhled návratnosti investorů je pro tuto růstovou akci pozitivní.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ