Expedia: pandemie zdaleka neskončila ale akcie společnosti jsou na historickém maximu

Akcie společnosti Expedia (NASDAQ: EXPE) se během pandemie COVID-19 v březnu 2020 propadly na nejnižší úroveň od roku 2013, protože cestovní omezení vrhalo temný mrak nad budoucností online cestovní kanceláře.

Akcie se však následně zotavily a za posledních 12 měsíců se ztrojnásobily na historické maximum, protože investoři se zaměřili na znovuotevření a zadrženou poptávku po cestování a volnočasových aktivitách. Otázka tedy zní: má stále smysl nakupovat akcie Expedie?

Jak moc pandemie ublížila společnosti Expedia?

Masivní síť společnosti Expedia zahrnuje své stránky: Hotels.com, Travelocity, Orbitz, Trivago, Hotwire, Vrbo, Egencia, HomeAway, Traveldoo, Classic Vacations, VacationRentals.com, CarRentals.com, Wotif, CheapTickets a ebookers.

Jeho největším konkurentem je společnost Booking Holdings (NASDAQ: BKNG), která vlastní Booking.com, Priceline.com, Agoda.com, Kayak.com, Cheapflights, Rentalcars.com, Momondo a OpenTable. Obě společnosti drží na trhu online cestovních kanceláří téměř duopol.

Růst společnosti Expedia v počtu nocí za pokoj, rezervacích a příjmech v loňském roce měl prudký pokles, když se globální cestovní ruch zastavil:

Expedia v roce 2020 vykázala čistou ztrátu ve výši 2,69 miliardy USD ve srovnání se ziskem 565 milionů USD v předchozím roce. Na upravené EBITDA bázi vykázala čistou ztrátu ve výši 368 milionů USD, což v roce 2019 zvrátilo zisk 2,13 miliardy USD.

Finanční ředitel Eric Hart uvedl, že zatímco společnost zůstává „optimistická ohledně vakcín“, „celková“ viditelnost toho, jak bude oživení vypadat, a krátkodobé trendy zůstávají v tomto okamžiku nízké. ”

Hart neposkytl žádné přesné pokyny ohledně příjmů pro rok 2021, ale řekl, že „iniciativy v oblasti efektivity“, které prováděly během pandemie, by společnosti Expedia umožnily „vymanit se z pandemie se zlepšenými maržemi“.

Mezi tyto iniciativy patří zlepšení ekonomiky virtuálních karet, které používá pro platby obchodníkům, vyřizování hovorů zákazníků prostřednictvím samoobslužných a virtuálních agentů za účelem snížení nákladů a optimalizace jejich marketingových nákladů. Rovněž snížili počet zaměstnanců a snaží se zkonsolidovat všechny své značky do jediné cloudové architektury.

Na základě tohoto vývoje analytici očekávají, že tržby společnosti Expedia v letošním roce vzrostou o 46 %. V příštím roce očekávají zvýšení výnosů o dalších 38 %, jakmile se společnost vrátí k ziskovosti.

Jsou ale analytici příliš optimističtí?

Nemůžeme si být jisti, kdy pandemie skutečně skončí, vzrůstající míra infekce v několika zemích, nové kmeny koronaviru a problémy s vakcínami by mohly zastavit oživení cestovního ruchu. Nově navržená pravidla, například „očkovací pas“ pro cestování, by mohl dále omezit nepodstatné cesty a přechod na práci na dálku by mohl pro mnoho pracovníků zůstat trvalý.

Expedia i Booking čelí intenzivní konkurenci společnosti Airbnb, která byla zveřejněna loni v prosinci. Společnost Expedia se snaží čelit Airbnb s podobnými platformami, jako jsou Vrbo a HomeAway, ale pokračující bitva by mohla přinutit společnost Expedia znovu navýšit své marketingové výdaje. Integrace rezervací krátkodobých pronájmů do Booking.com a Agoda by tento tlak jen prohloubila.

Dlouhodobý dluh společnosti Expedia také na konci roku 2020 vzrostl na 8,22 miliardy USD, což téměř zdvojnásobilo číslo od konce roku 2019. Expedia má stále hotovost ve výši 3,36 miliardy USD a řadu úvěrů a snížení této hory dluhu bude do značné míry záviset na postpandemickém zotavení společnosti.

Finální rozhodnutí

Pokud jste optimističtí, že pandemie brzy skončí a globální cestování se rychle zotaví, nákup akcií společnosti Expedia je pro vás vhodný. Pokud však před sebou narazíte na hrbolaté zotavení s omezeným cestováním a tvrdší konkurencí, je chytřejší místo toho držet se jiných stálezelených růstových akcií.

Nakupovat akcie Expedia, když loni propukla pandemie, byl chytrý tah, ale honit je na těchto maximech, než krize skutečně skončí, je prostě příliš riskantní.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ