Costco vs. Starbucks: která ze společností je pro vaše dlouhodobé portfolio lepší volba?

Velkoobchod Costco (NASDAQ: COST) a Starbucks (NASDAQ: SBUX) byly v posledních několika letech skvělými akciemi. Všudypřítomný řetězec kaváren vzrostl od dubna 2016 o 105 %, zatímco provozovatel skladových zásob za stejnou dobu vzrostl o 147 %.

Historický úspěch těchto velkých společností však nutně nezaručuje uspokojivé výnosy do budoucna. Aby investoři mohli přijít s vlastními závěry, musí dnes zvážit přednosti každého z nich. Zjistíme, která akcie je lepší koupit.

Výhody pro Costco

Investorské obavy ze zpomalení obrovského maloobchodního skladu po znovuotevření ekonomik byly přehnané. Za měsíc březen vzrostly upravené srovnatelné tržby (bez dopadů změn cen benzinu a cizích měn) o 11,1 %, přičemž tržby z elektronického obchodování vzrostly o působivých 54,5 %.

Ačkoli tato čísla z března vykazovala mírné zpomalení od ledna a února, jasně ukazují sílu podnikání společnosti Costco. Například v posledním čtvrtletí patřily k lepším výkonům jen kategorie bytového vybavení, hraček a spotřební elektroniky.

Porovnejte to s jarem loňského roku, kdy se lidé zásobili toaletním papírem, papírovými ručníky a čisticími potřebami. Je zřejmé, že masivní výběr zboží společnosti Costco může uspokojit požadavky zákazníků v jakémkoli konkrétním čase.

Costco si drží stále zdravou míru obnovy členství (91 % v USA a Kanadě ve druhém čtvrtletí roku 2021), což je pozitivní signál vzhledem k tomu, že v podstatě všechny zisky společnosti pocházejí z členských poplatků. Lákavým investorem je navíc dividenda, která od roku 2004 rostla složeným ročním tempem růstu 13 % ročně.

Zatímco společnost Costco v posledním čtvrtletí neotevřela žádná nová místa, v předchozím čtvrtletí otevřela osm nových čistých obchodů. A vedení uvedlo, že plánuje do konce roku otevřít 13 obchodů. Pro společnost této velikosti (808 obchodů a tržby 163,2 miliard USD v posledním fiskálním roce) je tento druh růstu velmi povzbudivý.

Pokud si investoři dnes koupí akcie společnosti Costco, mohou se vézt na silné vlně růstu.

Výhody pro Starbucks

Společnost Starbucks se začala vracet od pandemie zpátky (ve třetím čtvrtletí roku 2020), kdy celosvětový srovnatelný prodej klesl o 40 %. V posledním čtvrtletí (skončeném 27. prosince 2020) klesly celosvětové srovnatelné tržby pouze o 5 %. Vedení si navíc myslí, že toto číslo rozšíří na působivých 18 % až 23 % za celý fiskální rok 2021.

Obrovský maloobchod s kávou byl rozhodně ovlivněn pandemií, protože jeho zákazníci strávili většinu roku 2020 prací z domova, což mělo za následek kratší dobu dojíždění do kanceláře a nevyzvedávání kofeinových nápojů. Ale tím, že se firma silně opírala o svou digitální zdatnost (21,8 milionů členů odměn v USA), dokázala stále sloužit svým zákazníkům. Ať už se jednalo o dodávku, vyzvednutí při okénku, nebo o extrémně oblíbenou možnost drive-thru, našel Starbucks způsob jak kávu dostat k spotřebiteli.

Značka Starbucks nemá obdoby. V současné době existuje téměř 33 000 míst po celém světě, ale vedení si myslí, že v příštím desetiletí toto číslo dosáhne 55 000. Pro investory, kteří si myslí, že Starbucks nemůže otevírat nové obchody, je to příjemná zpráva.

Většina růstu bude pocházet z Číny, kde Starbucks plánuje letos otevřít 600 nových čistých poboček. Expozice jedné z největších a nejrychleji rostoucích ekonomik je pro společnost dobrým místem, kde se svět začíná otevírat zpět.

Co se týče nových lokalit, zdá se, že Starbucks má mnohem delší přistávací dráhu pro růst než Costco.

Ocenění

Zatímco Costco získal podporu z pandemie, která se stále nevzdávala, Starbucks od té doby prokázal odolnost a odrazil se poté, co byl nejprve vážně zasažen. Který z nich je tedy lepší nákup?

Na základě jednoročních poměrů P / E vypadá Costco (33,8) jen o něco levněji než Starbucks (34,1). Ale docela upřímně si myslíme, že investoři nemohou nic pokazit tím, že vlastní jeden z těchto fantastických podniků. Oba jsou spotřebiteli zbožňováni, mají silné konkurenční výhody a stále jim zbývá spousta růstu.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ