Nepodceňujte Activision: Sázky společnosti na mobilní hry se jim vyplácejí

Přestože je videoherný gigant Activision Blizzard (NASDAQ: ATVI) nejpozoruhodnější pro své PC a konzolové hry, již několik let prosazuje i své mobilní hry. Možná to není překvapivé, protože trh s mobilními hrami je více než dvakrát větší než jakákoli jiná platforma.

Akcie Activision v posledním roce vyskočily téměř o 50 % a nevykazují žádné známky zpomalení. Společnost ve skutečnosti oznámila, že očekává, že překročí dříve vydané pokyny vedení z prvního čtvrtletí. Od úspěšných titulů, jako je Call of Duty, až po méně obvyklá jména, jako je Crash Bandicoot, se zdá, že Activision generuje růst napříč platformou a mobilní část je jeho velkou součástí.

Tituly pro různé platformy

Jak jsme zmínili dříve, Activision je dobře známý svou přítomností na trzích s konzolami a PC hrami, zejména díky svým starším franšízám jako Call of Duty a Diablo. V roce 2019 však Activision zahájila Call of Duty: Mobile a během prvních několika týdnů nashromáždila více než 100 milionů stažení po celém světě. I když to nestojí žádné peníze, Call of Duty: Mobile generuje příjmy prostřednictvím nákupů v aplikacích, protože uživatelé upgradují své příslušné postavy.

V posledním vydání společnosti Activision Blizzard oznámila společnost Call of Duty: Mobile svůj vůbec nejlepší čtvrtletí, vedený dvouciferným růstem rezervací. Na konci silného čtvrtletí byla Call of Duty: Mobile spuštěna také v Číně koncem prosince a během několika měsíců dosáhla více než 50 milionů instalací. Vzhledem k tomu, že Čína je největším mobilním trhem na světě, vedení také uvedlo, že tento úspěch stanoví „základ smysluplného přínosu v roce 2021“.

Dalším původním titulem, který nedávno vstoupil do mobilu, bylo Diablo, akční hra na hrdiny, která byla spuštěna v 90. letech. Když společnost Activision na BlizzConu 2018 poprvé oznámila Diablo Immortal, setkala se s kritikou fanouškovské základny franšízy. Od té doby je Activision strategický ohledně zavádění Diablo Immortal a poskytuje velmi málo informací o tom, co je před námi. Zatímco hra nebyla oficiálně spuštěna, generální ředitel Bobby Kotick uvedl, že regionální testování Diablo Immortal bylo „mimořádně dobře přijato“, což by mělo být dobrým znamením pro jeho oficiální spuštění někdy v roce 2021.

Oživení od King Digital

King Digital byl získán pod záštitou Activision Blizzard v roce 2016 za hotovost 5,9 miliardy $. King je domovem populárních mobilních her jako Candy Crush a Bubble Witch a od akvizice zvýšil příjmy a zároveň zvýšil svoji provozní marži z 34 % až 40 %.

Navzdory silnému finančnímu výkonu však průměrný měsíční počet aktivních uživatelů od akvizice ve skutečnosti poklesl zhruba o 36 %. Zdá se, že tento trvalý pokles se v roce 2020 stabilizoval a vedení vyjádřilo optimismus, že by díky novým sociálním a konkurenčním funkcím mohlo přilákat staré i nové uživatele zpět ke svým úspěšným titulům. Zatímco obrácení uživatelských trendů stále vyžaduje další provedení, zdá se, že King je na správné cestě, jak věci otočit.

Dalším přispěvatelem k nedávnému oživení společnosti King byl vzestup Crash Bandicoot. Ačkoli Activision poprvé získala vlastnictví titulu sloučením s Blizzard Entertainment v roce 2008.

Tato hra vychází z původní franšízy Crash a nedávno se v žebříčku bezplatných mobilních her umístila na vysokých příčkách. Nyní, s více než 27 miliony stažení, by nákupy v aplikaci Crash Bandicoot měly začít přinášet smysluplné příjmy segmentu King.

Na mobilu stále záleží

Zatímco větší tituly Activision Blizzard často kradou titulky, je třeba si uvědomit, že jeho tržby z mobilních telefonů vzrostly v loňském roce o 16 % a nyní tvoří 32 % z celkového prodeje. Získání správné kombinace příjmů pro tituly King, opětovné získání ztracených uživatelů a přilákání nových, by vedlo k podstatnému růstu společnosti.

Ačkoli Activision v současné době obchoduje s tím, co by někteří investoři mohli nazvat prémiovým oceněním – 34násobkem jeho 12měsíčního volného peněžního toku – společnost střílí na všechny strany a akcionáři by odtud měli očekávat další růst.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ