Říká se, že data jsou novou ropou. Prozkoumejme proto společně podniky, které to s nimi umí

Za starých časů se investoři spoléhali na manažery, aby činili dobrá obchodní rozhodnutí, na základě jejich rozsáhlých osobních zkušeností. Nyní však žijeme v počátcích trendu tzv. big-dat. Umělá inteligence (AI) může analyzovat data mnohem efektivněji než nejzkušenější manažeři, což vede k lépe informovaným rozhodnutím.

Podle nás z Burzovního světa je jasné, že společnosti s velkými datovými sadami budou mít výhodu, protože díky nim se může datová analytika a AI zlepšovat a růst. Ukážeme si společnosti, které dnes sedí na velkém pokladu.

Pinterest


Platforma pro procházení obrázků Pinterest (NYSE: PINS) učinila na začátku roku 2020 10 předpovědí. Například společnost předpovídá, že si lidé budou zdobit své domy čerpáním inspirace z celého světa. V loňském roce došlo k 160% meziročnímu nárůstu vyhledávání na platformě Pinterest pro indické obytné prostory. Rovněž došlo k 120 % meziročnímu nárůstu u japonských napouštěcích van.

Jak Pinterest předpověděl tento trend a další? Jednoduše se podíval na to, jak související vyhledávací témata na její platformě s trendy a nakonec předpověděl, které trendy se stanou hlavním proudem. Společnost nyní používá stejná kritéria, která použila k předpovědi trendů roku 2020, aby mohla předpovědět ještě více trendů pro rok 2021.

To je důležité ze dvou důvodů. Za prvé, Pinterest generuje své příjmy zobrazováním reklam. Zadruhé se společnost stále více integruje do portálů elektronického obchodování. Díky znalosti toho, jaké jsou trendy, může lépe informovat značky o tom, co lidé chtějí a řídit tak vývoj produktů a účinnost reklamy.

PayPal


Všimli jste si, jak agresivně se PayPal Holdings (NASDAQ: PYPL) rozšiřuje do nových obchodních vertikál? Od spuštění služeb kryptoměny po přidání možností buy-now-pay-later. V rámci konferenčního hovoru k diskusi o výsledcích z roku 2020 generální ředitel Dan Schulman vysvětlil, že zastřešujícím cílem těchto nových služeb je zvýšit celkový objem plateb na platformě.

PayPal má příležitost shromáždit pohled z bezprecedentního množství údajů o výdajích spotřebitelů a transakcích. To je významné, protože společnost neposkytuje služby pouze jednotlivcům, ale má také zdravé a rostoucí obchodní podnikání. V roce 2020 přidala 1,4 milionu nových obchodních účtů, čímž se jejich celkový počet zvýšil na více než 29 milionů.

Na únorové akci PayPal pro investory Schulman řekl: „Máme platformu se stovkami milionů spotřebitelů, kteří v podstatě říkají obchodníkovi:„ Tady je to, co chci “.“ V blízké budoucnosti hodlá společnost poskytnout svým obchodníkům nástroje na zlepšení jejich marketingových schopností, na základě těchto cenných údajů o spotřebitelích. A vzhledem k tomu, že očekává, že do konce roku 2025 bude mít více než 750 milionů uživatelů, budou data PayPalu rozsáhlejší než data většiny ostatních fintech společností.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ