Tyto společnosti vám přinesou klid do portfolia a můžete je vlastnit desetiletí nebo víc

Může být těžké hledat veřejně obchodovanou společnost, díky níž se budete cítit tak pohodlně, že budete chtít dlouhodobě vlastnit její akcie. Pandemie a s ní spojená hospodářská krize otřásly dříve neochvějnými obchodními modely a rozpoutaly nové trendy, díky nimž je svět podnikání mnohem nepředvídatelnější. Přidejte k tomu měnící se dynamiku průmyslových odvětví a dopady konkurence a seznam společností, ve kterých byste se cítili pohodlně po několik let, je mnohem kratší.

Tento vybraný seznam bude obsahovat kvalitní a známá jména, která mají skvělé finanční i provozní výsledky. Takové podniky mají obvykle vlastnosti, díky nimž jsou odolné vůči krizím a jsou ideální volbou pro vlastnictví v průběhu celého ekonomického cyklu. Mají také řízení kvality a jsou přizpůsobiví a mohou příznivě reagovat na konkurenci, přičemž stále vykazují stabilní a konzistentní růst.

S ohledem na všechna tato kritéria jsou zde tři akcie, které je třeba koupit a držet v příštích dvou desetiletích.

1. Mastercard

Mastercard (NYSE: MA) je společnost poskytující finanční služby, která zahájila svoji činnost v roce 1979. Během této doby se společnost vyvinula v společnost pro digitální platby, která využívá technologie pro propojení spotřebitelů, finančních institucí a obchodníků. Společnost Mastercard měla na konci roku 2020 v oběhu přibližně 2,7 miliard karet a v posledním čtvrtletí vyřídila 24,8 miliardy transakcí, což ukazuje sílu jejího globálního ekosystému.

Pandemie negativně ovlivnila Mastercard v roce 2020, kdy tržby meziročně poklesly o 9 % a čistý příjem meziročně poklesl o 21 %. Navzdory slabším výsledkům společnost poskytla obchodní aktualizaci, která ukazuje, že objem transakcí za týden končící 21. ledna ve skutečnosti celosvětově meziročně vzrostl o 2 %. Uzavření hranic a omezení letecké dopravy znamenalo, že objemy přeshraničních transakcí zůstaly na 70% úrovních, ve které byly ve stejném období loňského roku.

Společnost zůstává tímto dočasným poklesem neotřesená a při budování svých schopností prostřednictvím akvizic a partnerství byla pevná. V březnu společnost Mastercard formálně dokončila akvizici většiny podnikových služeb společnosti Nets, evropské společnosti zabývající se technologiemi plateb. Akvizice je nastavena tak, aby zlepšila její platební infrastrukturu a umožnila rychlejší zpracování účtů a faktur. A právě tento měsíc získala společnost Ecarda, společnost zabývající se analýzou dat, která analyzuje digitální transakce, aby poskytla cenné poznatky, společností Mastercard za 850 milionů dolarů. Tento nákup pomůže společnosti zlepšit procesy ověřování identity v boji proti podvodům a zajištění autentičnosti platebních transakcí.

2. Procter & Gamble

Pokud hledáte spolehlivý konglomerát, do kterého investujete, nehledejte nic jiného než Procter & Gamble (NYSE: PG). Gigant spotřebního zboží, který prodává řadu kosmetických výrobků, produktů pro péči o zdraví a péči o rodinu, působí na více než 180 trzích a může se pochlubit desetiletí trvajícím záznamem trvalé ziskovosti. Přes pandemii koronaviru se společnosti P&G podařilo v posledním čtvrtletí meziročně zvýšit čistý prodej o 5%, přičemž čistý příjem se meziročně vyšplhal o 12%, protože její portfolio produktů je stále velmi žádané.

Investoři, kteří hledají dividendy, by také měli mít rádi společnost pro stálé a důsledné zvyšování dividend za posledních 65 po sobě jdoucích let, což společnosti dává poctu být dividendovým králem. Tato nepřerušená historie, která trvá více než šest desetiletí, svědčí o silné pozici společnosti na trhu a všudypřítomnosti jejích produktů téměř ve všech koutech světa.

3. Starbucks

Miliony pracovníků po celém světě nemohou začít svůj den bez zastávky v nedalekém Starbucks (NASDAQ: SBUX), aby si vzali šálek kávy nebo jiného speciálního nápoje. Obchody kávového giganta se staly všudypřítomnými a společnost se může pochlubit působivými 33 000 obchody po celém světě. Přestože pandemie vedla k dočasnému uzavření, které zpochybnilo výsledky společnosti Starbucks ve fiskálním roce 2020 (skončila 30. září 2020), společnost od té doby zaznamenala stálé zlepšování počtu.

V prvním fiskálním čtvrtletí fiskálního roku 2021 (končícím 31. prosince 2020) se čistý výnos meziročně snížil pouze o 5 % kvůli pokračujícímu narušení provozu v důsledku pokračující pandemie a také snížené provozní době obchodů. Společnost Starbucks se však nadále rozšiřovala a během čtvrtletí otevřela 278 nových čistých obchodů, zatímco její věrnostní program Starbucks Rewards zaznamenal v USA meziroční nárůst o 15 % na novou rekordní hodnotu 21,8 milionu.

Společnost se zavázala k otevření 600 nových obchodů v tomto fiskálním roce v Číně, jejím druhém největším trhu. Na jeho dvouletém dni investorů také CEO společnosti Kevin Johnson oznámil, že se očekává, že trh zaměřený na kávu bude do roku 2023 růst ročním tempem 5 % až 6 % na přibližně 450 miliard $, což společnosti Starbucks poskytne dostatečné možnosti růstu. Zavázal se také k dalšímu rozšiřování globálního počtu prodejen s cílem dosáhnout do roku 2030 přibližně 55 000 obchodů na 100 trzích.

Závěr

Tyto tři společnosti mají na to, aby překonaly šance a pokračovaly ve zdravém růstu po mnoho dalších let. Všichni tři mají silné franšízy a pokračují v inovacích a zůstávají relevantní díky zapojení svých zákaznických základen. Díky těmto vlastnostem stojí za to držet všechny tři akcie.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ