American Express, společnost vydávající kreditní karty má za sebou těžký rok, co teď?

American Express (NYSE: AXP), vydavatel karet pro elitu, prožívá těžké chvíle kvůli pandemii, ale objevují se záblesky návratu k růstu.

V běžném roce vykazuje American Express dostatečný růst tržeb. Rok 2020 byl ale něco jiného než normální rok a společnost se stále potýká s poklesem výdajů. Měli byste přeškrtnout American Express ze svého nákupního seznamu, nebo je pokles ceny příležitostí získat levné akcie?

Unikátní model

American Express je třetí největší společností vydávající kreditní karty, ale funguje jinak než Visa a Mastercard. Obě tyto společnosti jsou skutečně zpracovateli plateb, kteří spolupracují s bankami a přinášejí transakční poplatky, když zákazník používá své značkové karty, ale šetří jim jakékoli vlastní půjčky. Na druhé straně společnost American Express působí jako vlastní banka a byla pandemií zasažena podobným způsobem jako banky.

Navzdory tomu zůstal American Express v průběhu pandemie ziskový.

Kromě toho je klientela společnosti American Express obecně ve vyšších příjmových pásmech a zaměřuje se především na cestování a zábavu. Kvalitnější klientská základna je obvykle výhodou, ale stala se odpovědností, zatímco lidé zůstali doma a šetřili si peníze na to podstatné.

Visa a Mastercard rovněž stále hlásí meziroční pokles tržeb. Například tržby společnosti Visa poklesly za čtvrtletí končící 31. březnem o 2 %, po poklesu o 6 % za období končící 31. prosince.

Světlo na konci tunelu

I přes nedostatek tržeb společnost American Express v prvním čtvrtletí stále zaznamenala velký pokrok. Tržby poklesly o 12 % (o něco více, než analytici očekávali), ale po odečtení cestování a zábavy se výdaje zvýšily o 11 % oproti odpovídajícímu čtvrtletí roku 2019. Pokles tržeb se zlepšil v každém po sobě jdoucím čtvrtletí pandemie a v posledních týdnech, protože byly zavedeny vakcíny, došlo k výraznému nárůstu výdajů na cestování a zábavu.

To je pro společnost American Express důležitý vývoj, protože dokud se cestování neobnoví, výdaje držitelů karet pravděpodobně zůstanou nižší. Interní zpráva zjistila, že 76 % respondentů plánuje cestu, přestože ještě nemohou cestovat, a 64 % uvedlo, že jim chybí cestování natolik, že by byli ochotni se vzdát měsíce sociálních médií, aby mohli cestovat.

Zisk na akcii dosáhl 2,74 USD oproti odhadovaným 1,61 USD.

Digitální posun

V posledních několika letech společnost American Express investovala do svých digitálních funkcí a nabízí řešení pro finanční technologie pro podniky i jednotlivce. Rekordních 88 % amerických držitelů karet provedlo v prvním čtvrtletí digitální platby. Společnost také pokročila s Kabbage, fintech platformou pro malé firmy, kterou získala v loňském roce, kterou zpřístupňuje své obchodní základně.

American Express nyní nabízí držitelům karet funkci „Pay It, Plan It“ a také „buy now, pay later (BNPL)“. BNPL se stal populárním způsobem placení, kdy jej zahájila společnost PayPal Holdings a společnosti jako Affirm Holdings ji zpřístupnily u mnoha obchodníků. Držitelé karet American Express uskutečnili 6 milionů nákupů pomocí funkce Pay It, Plan It a vytvořili více než 5 miliard dolarů pohledávek. „Zaplaťte, naplánujte“ umožňuje zákazníkům provádět větší nákupy, než by si někteří z nich jinak mohli dovolit, a to pomohlo zvýšit výdaje.

A konečně společnost pokročila ve své nabídce v Číně, která byla první krajinou, schválenou společností pro zahraniční platby. Je tam již přidáno 14 milionů obchodníků a očekává, že se postupem času stane významným trhem.

Co se týče zbytku roku 2021, finanční ředitel Jeff Campbell zopakoval, že společnost očekává, že do 4. čtvrtletí vzroste cestování na 70 % z předpandemických úrovní a do roku 2022 se úplně zotaví.

Akcie American Express za poslední rok vzrostly o 75 % a navzdory poklesu akcií po zprávě o výnosech je stále k dnešnímu dni 24% prostor pro růst na historická maxima. Investoři věří v dlouhodobý výhled a společnost American Express je pro vaše portfolio skvělou akcií, kterou je třeba zvážit.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ