Amazon může díky elektronickému obchodování vytvořit silnou konkurenci pro Netflix

S tržním stropem 1,7 bilionu $ je Amazon.com (NASDAQ: AMZN) již jednou z největších společností na světě. Ale místo toho, aby usnul na vavřínech, gigant elektronického obchodování investuje do nových příležitostí, které dobře spolupracují s jeho ohromným rozsahem a publikem.

Pojďme prozkoumat, jak může Amazon pomocí Prime Video posílit svůj profil v streamování spotřebitelům a konkurovat soupeřům, jako je Netflix (NASDAQ: NFLX).

Streamování je budoucnost

Pandemie koronaviru dramaticky zvýšila poptávku po domácí zábavě a některé z těchto změn mohou být trvalé. Podle studie Hub Research počet Američanů sledujících více televize, než před pandemií vzrostl ze 69 % v červenci 2020 na 77 % v únoru 2021. Tato data naznačují, že některé trendy v oblasti domácí zábavy by mohly zrychlovat, i když se ekonomika znormalizuje.

Streamování na vyžádání řídí velkou část růstu sledovanosti televize, přičemž procento dotazovaných lidí, kteří si přidali alespoň jedno předplatné, se v daném období zvýšilo z 28% na 44%. Video služba Amazon Prime má dobrou pozici, aby na tomto trhu uspěla díky své synergii s trhem elektronického obchodování společnosti Amazon. Odcházející generální ředitel Jeff Bezos ve svém posledním dopise akcionářům uvedl, že Amazon Prime má nyní více než 200 milionů předplatitelů (33% nárůst oproti údajným 150 milionům předplatitelů v lednu 2020).

Za pouhých 12,99 $ měsíčně nabízí Amazon Prime robustní streamovací službu spolu s různými dalšími službami, včetně výhod elektronického obchodování, jako je urychlená (a často bezplatná) přeprava zboží zakoupeného na webu. To z něj dělá velkou výhodu ve srovnání se streamingovými službami čistého hraní, jako jsou Walt Disney’s Disney + a Netflix, které nabízejí pouze streamování.

Tyto synergie také dávají Amazonu konkurenční výhodu oproti předplatitelským službám elektronického obchodu, jako je Walmart +, které nabízejí bezplatnou přepravu zakoupeného zboží, ale nezahrnují žádné streamovací služby (alespoň zatím).

Amazon má hluboké kapsy

Vedení zvýšilo výdaje na video a hudební obsah v roce 2020 na 11 miliard dolarů – to je o 41% více než v předchozím roce a těsně za 11,8 miliardy dolarů, které Netflix utratil ve stejném období. Doposud se velké investice vyplatily.

Například Coming 2 America, kterou Amazon koupil od společnosti Paramount Pictures ve vlastnictví ViacomCBS za 125 milionů dolarů, obsadila první místo v Nielsenových streamovacích žebříčcích od 1. března do 7. března., v dubnu získal dva Oscary za Sound of Metal a další investice do obsahu by mu měla pomoci získat pozornost filmových fanoušků, kteří by si možná nemysleli, že se mají přihlásit k odběru.

Je akcie dobrý obchod?

S forwardovou cenou za zisk (P / E) 63 je akcie Amazonu dražší než Netflix, který obchoduje za 49násobek forwardového P / E. Amazon si ale zaslouží prémiové ocenění, protože jeho diverzifikovaný obchodní model odemyká synergie, které jeho soupeř nedokáže replikovat. A jak Amazon zvyšuje výdaje na obsah, může se Amazon Prime z vedlejší výhody vyvinout v životaschopného uchazeče o korunu streamování.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ