FAANG: kterou ze společností v květnu zařadit do svého portfolia a které se vyhnout?

Po většinu minulého desetiletí vzkvétal akciový trh. Za posledních 10 let si průmyslový index Dow Jones, index S&P 500 a technologicky index Nasdaq Composite připsaly 166%, 209% a 390%.

Významná část těchto zisků však pochází z akcií FAANG.

Co je to FAANG?

  • Facebook (NASDAQ: FB)
  • Apple (NASDAQ: AAPL)
  • Amazon (NASDAQ: AMZN)
  • Netflix (NASDAQ: NFLX)
  • Google, který je nyní dceřinou společností Alphabet (NASDAQ: GOOGL) (NASDAQ: GOOG)

S výjimkou Facebooku, který byl zveřejněn v roce 2012, jsou desetileté koncové výnosy pro tyto společnosti následující:

  • Facebook: 762%
  • Apple: 967%
  • Amazon: 1 670%
  • Netflix: 1430%
  • Alphabet: 780%

Představte si, že máte nejslabšího koně z party (Alphabet) a že v průběhu desetiletí stále získáte průměrný roční výnos 24 %. To je více než trojnásobek historické průměrné roční návratnosti S&P 500. Je ale třeba poznamenat, že některé vypadají atraktivněji než jiné.

První FAANG akcie vhodná pro vaše portfolio: Facebook

Facebooku, dal díky svým provozním výsledkům v prvním čtvrtletí jasně najevo, že je to nejlepší hodnota mezi FAANG.

Jmenný web společnosti přinesl během prvního čtvrtletí 2,85 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, přičemž Instagram a WhatsApp také shromáždily dohromady 600 milionů jedinečných uživatelů. Dohromady je to 3,45 miliardy. Abychom to uvedli do nějakého kontextu, 44 % světové populace navštívilo aktivum ve vlastnictví Facebooku alespoň jednou za měsíc v 1. čtvrtletí. Díky šíři publika na Facebooku a cílení na data, která může poskytnout, je nepochybným cílem inzerentů. Poté, co v roce 2020 vzrostly výnosy z reklamy o 21 % – během nejhoršího ekonomického poklesu za poslední desetiletí – výnosy z reklamy vzrostly v prvním čtvrtletí o 46%.

Tady je ale skutečný gól: Z 25,4 miliard dolarů výnosů z reklamy, které přinesly během prvního čtvrtletí, většina pocházela z jeho webu a Instagramu. Facebook Messenger ani WhatsApp dosud nebyly smysluplně zpeněženy. To znamená, že Facebook roste o 20 % až 25 % ročně a pouze polovina jeho hlavních aktiv přispívá smysluplným způsobem. Představte si, jak silné budou zisky a peněžní toky, když budou WhatsApp a Facebook Messenger zpeněženy.

Nepřehlédněte také vedlejší prodejní kanály. Zejména kategorie „Ostatní“ Facebooku – která je mimo jiné domovem pro zařízení virtuální reality Oculus – zaznamenala v 1. čtvrtletí meziroční růst tržeb o 146% na 732 milionů USD.

Druhá akcie FAANG ke koupi: Amazon

Společným tématem akcií FAANG je dominance v odvětví. Zatímco Facebook vlastní čtyři ze šesti nejnavštěvovanějších sociálních webů na světě, Amazon podle zprávy eMarketer z března 2020 ovládá odhadem 39,7 % veškerého podílu na online trhu v USA. Jinými slovy, přes Amazon projde odhadem 0,40 USD z každého 1 USD utraceného online ve Spojených státech. To je o 33 procentních bodů více než u jeho nejbližšího konkurenta.

Je pravda, že maloobchodní marže nejsou tak skvělé. Aby toho nebylo málo, Amazon zaregistroval do Prime více než 200 milionů lidí po celém světě. Navíc členové mají sklon utrácet více v ekosystému Amazonu a zůstat věrní svým produktům a službám. Předplacené služby nyní dosahují tržeb 30 miliard dolarů.

Skutečnou hvězdou zde však vypadá segment cloudové infrastruktury Amazon Web Services (AWS). Tržby za AWS se v celém roce 2020 katapultovaly o 30% výš a v Q1 2021 z období předchozího roku vzrostly o dalších 32 %. Protože cloudové marže jsou podstatně šťavnatější než maloobchodní marže, AWS bude mít větší procento z celkových tržeb, což povede k prudkému nárůstu peněžních toků Amazonu.

Akcie FAANG, kterým je třeba se vyhnout: Netflix

Na druhé straně uličky bych navrhl, aby poskytovatel streamovaného obsahu Netflix byl akcií FAANG, kterým se v květnu vyhnout.

Netflix odvedl mimořádně dobrou práci při budování své domácí a mezinárodní předplatitelské základny před pandemií a během ní. Netflix však bude v roce 2021 a dále čelit třem značným překážkám.

Zaprvé bude pravděpodobně zápasit s pomalejším růstem předplatitelů, protože vyspělé země jako USA se vymaní z pandemie. Když před rokem platil lockdown, lidé se přihlásili k odběru Netflixu, aby zabili čas. V mnoha zemích již úspěšně probíhá očkovací kampaně proti koronaviru, a nyní se stovky milionů spotřebitelů dostávájí z domu. To se promítá do pomalejšího růstu předplatitelů.

Zadruhé, v odvětví s relativně nízkou překážkou vstupu na trh se nadále zvyšuje konkurence. Streamovací službě Walta Disneye, Disney +, trvalo pouhých 16 měsíců od spuštění k více než 100 milionům předplatitelů. Pro srovnání, Netflix ukončil první čtvrtletí s 208 miliony placeného členství. Není vyloučeno, že Disney + nakonec dohoní Netflix.

Vždy jsem věřil, že nejlepším způsobem, jak měřit hodnotu akcií FAANG, je zkoumání jejich násobků peněžních toků. To funguje dobře s Facebookem, Apple, Amazonem a Alphabet. S Netflixem to však nefunguje. Je to proto, že Netflix investuje spoustu peněz do úsilí o mezinárodní expanzi a do roku 2019 byl cash-flow negativní. I když se jedná o úsilí, které mohu ocenit, Netflix si jednoduše nezaslouží své vznešené ocenění ve vztahu perspektivám růstu.





Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ