Lululemon vs. Under Armour: která ze společností je lepší volbou pro vaše portfolio?

Za posledních pět let vzrostly akcie společnosti Lululemon (NASDAQ: LULU) o více než 400 %, protože maloobchod s aktivním oblečením pokračoval v expanzi a získával více zákazníků. Akcie Under Armour (NYSE: UA) (NYSE: UAA) mezitím poklesly asi o 40 %, protože na trzích s obuví a oděvy se snažil držet krok s Nike (NYSE: NKE) a Adidas (OTC: ADDYY).

Letos ale akcie společnosti Lululemon poklesly téměř o 10 %, protože akcie Under Armour postoupily o 40 %. Podívejme se, proč trh najednou upřednostňuje UA před Lululemon a zda bude trend pokračovat, či nikoli.

Lululemon pandemii snadno zvládl

Lululemon dočasně uzavřel většinu svých obchodů v první polovině roku 2020, protože se pandemie rozšířila, ale její tržby za celý rok vzrostly o 11 % na 4,4 miliardy USD. To znamenalo zpomalení oproti 21% růstu tržeb v roce 2019, ale stále se dařilo mnohem lépe než mnoha jiným maloobchodníkům s oděvy.

Tržby společnosti Lululemon prudce stouply o 101%, protože její online prodej snadno kompenzoval ztrátu kamenných příjmů. Jeho výnosy klesly za celý rok o 9 % kvůli vyšším nákladům na plnění online objednávek a výdajům souvisejícím s pandemií, ale jeho hrubá marže se stále rozšiřovala a po celý rok otevírala nové obchody.

Under Armour bojoval po celou dobu pandemie

Under Armour se už před pandemií potýkal se zvýšenou konkurenci ze strany Nike a Adidas, špatně přijatých designů a klesajících výnosů z jeho vlajkové lodi Curry.

V roce 2020 poklesly tržby UA o 15 % na 4,5 miliardy USD, protože během pandemie došlo k ukončení činnosti jejích maloobchodních prodejců a velkoobchodů. Tržby z přímého prodeje spotřebitelům, které tvořily 40 % její nejvyšší linie, vzrostly jen o 2 %, protože její poklesy v kamenných obchodech zničily tržby z elektronického obchodování.

Hrubá marže společnosti UA se rozšířila, když zefektivnila svůj dodavatelský řetězec a zlepšila produktovou skladbu, ale i tak zakončila rok upravenou čistou ztrátou ve výši 120 milionů USD.

Tržby však v prvním čtvrtletí roku 2021 meziročně vzrostly o 35 %, hrubá marže se zvýšila a vrátila se k ziskovosti. Za celý rok očekává, že její příjmy porostou s růstem a otevřením vysokých škol v Americe.

Očekává také, že se jeho hrubá marže rozšíří za celý rok a zůstane zisková na základě non-GAAP. Analytici očekávali, že její tržby vzrostou o 9 % na 4,9 miliardy USD s upraveným EPS na 0,14 USD, ale tyto odhady by mohly být zvýšeny po jejím nedávném překonání výnosů.

Lululemon stále čelí menší konkurenci než UA

Lululemon čelí konkurenci nadějných vyzyvatelů, jako je GAP Athleta (NYSE: GPS), ale stále se zaměřuje na nakupující s bezplatnými kurzy jógy a komunitními akcemi, rozšiřuje svůj adresovatelný trh o pánské oblečení a boty, a dokonce vyzve Peloton (NASDAQ: PTON) v trh vzdáleného tréninku s připojeným inteligentním zrcadlem.

Pevné dlouhodobé projekce společnosti Lululemon, rozšiřování hrubých marží a rostoucí počet obchodů naznačují, že na trhu špičkových jógových oděvů a aktivního oblečení má stále  spoustu síly.

Mezitím UA stále roste pomaleji než Nike. Tržby společnosti Nike poklesly ve fiskálním roce 2020 (které skončilo loni v květnu) o 4 %, analytici však očekávají, že její tržby letos vzrostou o 16 % a její výnosy se téměř zdvojnásobí. Tržby společnosti Adidas poklesly v roce 2020 o 16 %, ale očekává se, že v roce 2021 jejich tržby vzrostou – což naznačuje, že bude odpovídat růstu UA.

UA vypadá optimisticky, pokud jde o letošní oživení, ale stále se může potýkat s tím, jak Nike a Adidas obnoví své přímé expanze na spotřebitele – mezi něž patří velké upgrady elektronického obchodování, nové marketingové kampaně a otevření nových obchodů v městských oblastech.

Proč UA překonává Lululemon?

Na základě těchto skutečností se Lululemon jeví jako atraktivnější investice. Avšak nedávná rotace z růstových na hodnotové akcie, která je zřejmě poháněna rostoucími výnosy dluhopisů, upřednostňuje UA.

Jinými slovy, Lululemon si vydechuje, protože trh upřednostňuje hodnotové akcie, zatímco UA získává větší pozornost jako společnost – zejména proto, že její hlavní severoamerický obchod se konečně stabilizuje.

Ale Lululemon je stále lepší dlouhodobá investice

UA letos získala více pozornosti od investorů, kteří hledají hodnotu, ale stále věříme, že Lululemon je lepší dlouhodobá investice. Jeho vyšší poměr cena / prodej by mohl letos omezit jeho zisky, ale jeho podnikání zůstává stabilnější než u Under Armour.

Mnoho starých problémů UA by se po pandemii mohlo znovu objevit. Pokud k tomu dojde, býci se pravděpodobně znovu vrhnou zpět na Lululemon.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ