McDonald’s: oficiálně začalo zotavení největšího řetězce restaurací na světě z pandemie

V prvním čtvrtletí 2021 došlo v restauračním průmyslu k výraznému oživení. Další a další lidé se chystají najíst ven, když se v několika státech zrušily uzamčení a řetězce restaurací se otevřely.

McDonald’s (NYSE: MCD), největší řetězec restaurací na světě, to v prvním čtvrtletí roku 2021 dostatečně prokázal. Nejen, že srovnatelné tržby vzrostly meziročně o 7,5 %, ale překonaly úroveň roku 2019. Podívejme se, jak probíhá zotavení.

Obrovský skok vpřed

Ve druhém čtvrtletí roku 2020, kdy byly jídelny zavřeny, se McDonald’s meziročně snížil až o 24%, ale to se rychle zlepšilo na 2% pokles ve třetím čtvrtletí a 1,5% pokles ve čtvrtém čtvrtletí.

V prvním čtvrtletí roku 2021 vzrostly celkové výnosy meziročně o 7,5 %, vedené USA a mezinárodní licencovaný segment vzrostl o 6 %. Celkové výnosy vzrostly o 9 % a provozní výnosy meziročně vzrostly o 35 %. Tato čísla naznačují zotavení z pandemie a růst meziročně i nad úrovně před pandemií.

Všudypřítomný drive-through řetězec hamburgerů hrál důležitou roli při obnově, ale vedení rychle zjistilo, že třeba investovat do digitálních schopností společnosti. Společnost McDonald’s měla po celou dobu pandemie silnou pozici v hotovosti, což jí umožňovalo investovat do digitálních schopností na celém světě i zvyšovat rychlost a dodávku. McDonald’s také nadále vyplácel a zvyšoval své dividendy, což je důležitý prvek hodnoty pro akcionáře.

Silné postavení na trhu

McDonald’s provozuje téměř 40 000 restaurací, z nichž většina je franšízována. Více než třetina celkových lokalit je v USA a oživení bylo nejvýraznější na tomto trhu.

Zatímco řetězec restaurací zaznamenal u nových položek v nabídce významný úspěch, odstranění několika položek z nabídky umožnilo plynulejší doručování. Vyšší průměrné objednávky podpořily prodej a společnost očekává, že se ve druhém čtvrtletí zmírní.

Je růst udržitelný?

Může společnost udržet dvouciferný růst v USA a udržet si status silné společnosti?

Výnosy nejsou obvykle vysoké, ale jsou obecně pozitivní. Tržby 1. čtvrtletí 2021 jsou ve srovnání s výsledky roku 2019 přibližně normální – nárůst o 3,5 %. To je pro společnost celkem standardní.

Společnost se zaměřuje na své tři D – digitální, drive-through a delivery – jako klíčové faktory růstu. Digital je obzvláště důležitý při vývoji rozmanité sady možností více kanálů. Nyní je v prvních šesti místech USA 40 milionů aktivních uživatelů aplikací a další jsou na dalších trzích, což dokazuje, proč jsou digitální investice důležité a že se vyplácejí. Dodací místa za poslední čtyři roky vzrostla z 3 000 na 30 000, což je 75 % z celkových globálních obchodů – a existuje 25 000 obchodů s drive-through.

McDonald’s je na dobré cestě k otevření 500 nových restaurací v letošním roce, přičemž si udržuje vedoucí postavení jako největší globální restaurační společnost. Stále existují významné příležitosti k růstu pro více obchodů a zvyšující se výnosy, a McDonald’s je bezpečnou sázkou pro další růst. Když se oficiálně začíná zotavovat, budoucnost vypadá jasně.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ