3 nejlepší potravinové společnosti, které můžete v květnu přidat do svého portfolia

Každý květen medvědi prohlašují, že je čas „v květnu vše prodat jít pryč“. Toto populární pořekadlo je založeno na historické slabosti určitých odvětví po celé léto a jejich následné síle v zimě.

Investoři, kteří tento hluk ignorují, však obvykle dopadnou lépe než ti, kteří se snaží načasovat své letní výjezdy a zimní návratnost. Místo slepého prodeje všech vašich akcií by lepší strategií bylo koupit nějaké obranné akcie, pokud v příštích několika měsících očekáváte velkou volatilitu.

Existuje spousta obranných odvětví, ze kterých si můžete vybrat, ale akcie potravin často vytvářejí stabilní výnosy během hospodářského poklesu. Tady jsou moje tři nejlepší tipy v tomto sektoru.

Beyond Meat

Beyond Meat (NASDAQ: BYND) se stal prvním rostlinným výrobcem masa, který se stal veřejným v roce 2019. Někteří kritici to původně odmítli jako výstřelek, ale partnerství společnosti s velkými restauracemi a maloobchodníky přesvědčil více spotřebitelů, aby vyzkoušeli jejich výrobky.

Její tržby vzrostly v roce 2020 o 37 % na 406,8 milionů USD, i když pandemie zavřela mnoho restaurací, které prodávaly její produkty. Její čistá ztráta se však zvýšila z 12,4 milionu USD v roce 2019 na 52,8 milionů USD v roce 2020, protože vyšší marži snížily vyšší výdaje na výzkum a vývoj, marketing.

Její tržby meziročně vzrostly o 11 % na 108 milionů USD v prvním čtvrtletí, ale vykázaly čistou ztrátu 27,3 milionu USD – ve srovnání se ziskem 1,8 milionu USD o rok dříve. Toto zpomalení bylo zklamáním, ale společnost očekává, že v letošním roce se její růst opět zrychlí, jakmile se obnoví podnikání v oblasti stravovacích služeb.

Očekává, že ve druhém čtvrtletí meziročně vzroste o 19–32 % a analytici očekávají, že tržby vzrostou o 41 % za celý rok. Očekávají také letošní užší ztrátu s návratem k ziskovosti v příštím roce.

General Mills

Investoři, kteří si myslí, že Beyond Meat je příliš spekulativní, by měli zvážit nákup General Mills (NYSE: GIS), giganta balených potravin, který vlastní produkty pro domácí mazlíčky Cheerios, Yoplait, Haagen-Dazs a Blue Buffalo.

Organický prodej společnosti General Mills a upravený zisk ve fiskálním roce 2020 (skončil loni v květnu) vzrostly o 4 %, respektive o 12 %. Těžilo to z urychlených nákupů balených potravin, protože zákazníci se během pandemie zásobovali výrobky. Poptávka po jejích produktech Blue Buffalo také zůstala stabilní, protože krmivo pro domácí zvířata je obecně vždyzeleným trhem.

Organické tržby společnosti General Mills vzrostly za prvních devět měsíců fiskálního roku 2021 o 8 %, protože silné maloobchodní tržby kompenzovaly její slabý prodej potravin. Jeho upravený zisk vzrostl o 13 % díky zvýšení cen, energeticky účinným technologiím, optimalizaci distribuční sítě a nižším nákladům na balení za účelem zvýšení marže.

Analytici očekávají, že celkové výnosy a výdělky General Mills letos vzrostou o 2 %, respektive o 3 %. Po skončení pandemie bude čelit tvrdším srovnáním, ale akcie se obchodují pouze se 17násobným forwardovým výnosem a vyplácí forwardový dividendový výnos ve výši 3,2 %. Toto nízké ocenění a vysoký výnos by měly omezit jeho nepříznivý potenciál a učinit z něj dobrou obrannou akcii, protože rostoucí výnosy dluhopisů vyvolávají rotaci od růstu k hodnotovým akciím.

PepsiCo

Dalším dobře diverzifikovaným gigantem v oblasti balených potravin je společnost PepsiCo (NASDAQ: PEP), která prodává nápoje, občerstvení Frito-Lay a výrobky Quaker. PepsiCo se zpočátku může zdát jako riskantní investice, protože míra spotřeby sody klesá a mnoho mladších spotřebitelů přechází ke zdravějším potravinám.

Ale v posledních několika desetiletích společnost PepsiCo diverzifikovala své portfolio nad rámec limonád s balenou vodou, ovocné džusy, čaje, sportovní nápoje a další nápoje.

Toto úsilí umožnilo společnosti PepsiCo dosáhnout stabilního růstu i během několika hospodářských poklesů. V roce 2020 jeho organický prodej vzrostl o 4 %, protože jeho základní konstantní měnový zisk na akcii (EPS) vzrostl o 2 %.

V prvním čtvrtletí roku 2021 vzrostly organické tržby společnosti PepsiCo o 2 %, když se základní konstantní měna EPS zlepšila o 14 %. Očekává, že její organický příjem vzroste o polovinu jednociferného čísla za celý rok a že jeho základní konstantní měna EPS vzroste o vysokou jednocifernou hodnotu.

Analytici očekávají, že příjmy a výnosy společnosti PepsiCo vzrostou za celý rok o 7 %, respektive o 10 %. Jeho akcie zůstávají přiměřeně oceněny na 22násobných budoucích výnosech a platí forwardový výnos téměř 3 %. Je to také Dividendový aristokrat, který zvýšil výplatu dividend po dobu 48 let. Překročení hranice půl století z něj udělá dividendového krále.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ