Existují 3 dobré důvody, proč si pořídit akcie tohoto známého výrobce elektrických vozidel

Jako vyznavači obrovského potenciálu pro investory v odvětví elektrických vozidel (EV) jsme sledovali a dokonce jsme se účastnili některých šílenství za poslední rok. Tyto investice jsou ve spekulativní části našeho portfolia – to znamená, že některé by mohly jít i na nulu. A některé, jako NIO (NYSE: NIO), byly na nás příliš drahé, protože se zvýšily nad rozumné hodnoty.

Ale jak podnikání NIO nadále rostlo na několika úrovních, kdysi akcie s tržní kapitalizací blížící se 100 miliardám dolarů, klesla o více než 40 %. To neznamená, že je akcie levná, ale je to rozumný čas na přemýšlení o těchto třech důvodech, které si zde rozvedeme.

Celkový obraz

Prvním lákadlem pro mě je potenciální trh. Zdá se, že elektrifikace dopravy je na cestě, odkud není návratu. Očekává se, že prodej elektromobilů poskočí z 1,7 milionu v roce 2020 na 26 milionů za 10 let a poté se více než zdvojnásobí na 54 milionů do roku 2040. Společnost věří, že samotná Čína, největší světový automobilový trh, bude v roce 2030 představovat přibližně 13 milionů prodejů elektromobilů a do roku 2040 18 milionů.

Díky tomu je NIO na správném místě ve správný čas. Za tímto účelem NIO a její partner JAC Motor právě zahájili ve spolupráci s městem Che-fej v Číně 29. dubna výstavbu nového průmyslového parku. Součástí parku bude nová továrna na budoucí výrobu EV.

Nabídka produktů

NIO není v současné době největším prodejcem elektromobilů v Číně. Tento titul patří BYD (OTC: BYDDY), podporovaný Warrenem Buffettem. Společnost Berkshire Hathaway měla k 31. prosinci 2020 přibližně 8 % podíl ve společnosti BYD. Společnost BYD v roce 2020 prodala 131 000 bateriových elektrických vozidel a více než 460 000 vozidel celkem.

Pro srovnání, NIO prodalo 44 000 EV, což je nárůst o 113 % oproti roku 2019. Za první čtvrtletí roku 2021 se tento rychlý růst prodeje zrychlil. Společnost NIO dodala v prvním čtvrtletí 20 060 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 423 %. Dosud společnost NIO zvýšila prodej tím, že nabízí tři modely elektrických SUV. Ale od příštího roku zahájí výrobu svého vysoce očekávaného luxusního sedanu ET7.

Sedan má některé složité prvky. Elegantní exteriér zahrnuje senzory autonomní jízdy, které společnost popisuje jako zadní světlo „krystalického srdce“, což má být celoskleněná střecha a digitální vstupní systém, která automaticky uvolňuje „e-západku“ dveří pro řidiče. Model ET7 také přichází s větší 150kWh baterií, která podle společnosti poskytne dojezd asi 621 mil. To je dále než maximální dosah Modelu S od Tesly (NASDAQ: TSLA), který je 402 mil a zhruba stejně jako dojezd sedanu Lucid Motors Air (517 mil).

Přidání příjmových toků

NIO také nabízí službu předplatného výměny baterií, ke které se zákazníci mohou připojit za účelem rychlé výměny baterie jako způsobu „dobití“. Nedávno oznámila plány na rozšíření této služby v Číně, což by mělo obecně přispět k růstu trhu s elektromobily, protože infrastruktura nabíjení a výměny bude přístupnější. A na znamení dalšího způsobu, jak zvýšit opakující se příjem, společnost Ford Motor Company (NYSE: F) uvedla, že spolupracuje s NIO, aby vlastníkům Mach-E umožnila využívat nabíjecí síť NIO v Číně.

Společnost rovněž plánuje svůj první vpád mimo Čínu. NIO plánuje expanzi do Evropy letos na podzim, ale už zahájila podnikání v Norsku. Uvedla, že zpočátku prodá své vlajkové elektrické SUV ES8 v Norsku a počátkem příštího roku nový sedan ET7. A do konce roku 2022 na to naváže zřízení stanic pro výměnu baterií v Norsku.

Akcie NIO nejsou levné. Jeho akcie za posledních 12 měsíců vzrostly o 800 % a společnost má hodnotu přibližně 55 miliard dolarů. NIO jsme koupili z výše uvedených důvodů a plánujeme ho držet po celá desetiletí, jak bude růst adopce EV.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ