Lídr v oblasti streamování nás už dříve překvapil a udělá to znovu. Proč ho hodláme držet napořád?

U akcií nikdy není příliš dlouhá doba, ale existuje několik akcií, které nemáme v úmyslu prodat, než odejdeme do důchodu.

Hlavním z nich je Netflix (NASDAQ: NFLX). Dovolte mi, abych vám řekl, proč tato akcie zaujímá trvalé místo v našem portfoliu investic a proč ji ještě dnes doporučuji koupit.

 

Jedna vlastnost, která vládne všem

Naše oblíbené akcie mají společnou jednu důležitou věc – jejich vedoucí se nebojí měnit své obchodní plány v reakci na měnící se tržní podmínky.

Mluvím o tom, že Amazon.com zahájí první seriózní cloudovou výpočetní platformu jako vedlejší projekt. Poté se opřel o tuto myšlenku, dokud nezačal generovat většinu provozních zisků z tohoto zdroje.

Mám na mysli Teslu, která zakládá podnikání v oblasti elektromobilů jen proto, aby posunula automobilový průmysl ekologičtějším směrem. Poskytl také počáteční peníze pro skutečný dlouhodobý plán revoluce ve výrobě a spotřebě energie.

IBM (NYSE: IBM) vede v oblasti cloudových služeb a umělé inteligence, i když to znamená upustit od lukrativního hardwarového podnikání z předchozího desetiletí. Tato společnost existuje již 100 let a mnohokrát přeřadila rychlostní stupně.

Pokud jde o Netflix, nemusím vám připomínat, že společnost obrátila trh s půjčováním videa svými červenými obálkami s poštovními zásilkami DVD, aby se v roce 2011 znovu zaměřila na služby streamování videa. Posun ve strategii byl zpočátku kontroverzní, ale z dlouhodobého hlediska naprosto správná volba.

 

Co bude dál pro Netflix?

Veterán v oblasti streamování obsahu má mnoho přátelských zvyků k akcionářům. Například vedení udržuje investory v aktuálním stavu s jejich dlouhodobými plány v často aktualizovaném dokumentu na webu.

Dlouhodobý plán jasně ukazuje, že Netflix hodlá v dohledné budoucnosti zůstat na platformě digitálního streamování. Na rozdíl od DVD tato technologie oslovuje globální trh s minimálními náklady na infrastrukturu. Úspěch streamovacího podnikání Netflixu závisí na schopnosti společnosti vytvářet, získávat nebo pronajímat vysoce kvalitní obsah, který osloví diváky s různým vkusem na téměř 200 samostatných trzích.

„S naší původních tvorbou děláme velký pokrok, což je rychle rostoucí část našich výdajů,“ uvádí se ve strategickém prohlášení. „Jakákoli jiná síť by byla hrdá na to, že ji může ukázat.“

Z dlouhodobého hlediska si Netflix klade za cíl nahradit kabelovou televizi a další mediální kanály zaměřené na zábavu na většině trhů po celém světě. Mluvíme globálně o 1,8 miliardách domácností s placenou televizí a Netflix představuje pouze 208 milionů z těchto účtů. To vede k tržnímu podílu méně než 12 %, což ponechává spoustu prostoru pro růst, protože širokopásmové služby a spolehlivé platební možnosti jsou všude široce dostupné.

Netflix bude bojovat zuby nehty, aby zvýšil svůj podíl na trhu, letos investuje 17 miliard dolarů do produkce původního obsahu. Společnost také prozkoumává jedinečné nápady, jako je formát Black Mirror: Bandersnatch a místní produkce z Francie, Jižní Koreje a Norska. Netflix vždy hodí spoustu špaget na zeď, aby zjistil, jestli se udrží.

Až bude správný čas, tak Netflix opustí podnikání v oblasti digitálního streamování a zahájí něco lepšího. Už se nemůžu dočkat, až nás Netflix zase překvapí.

To je opět to, co vítěz dělá. Proto budeme vlastnit akcie Netflixu, dokud to bude možné.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ