Možná si myslíte, že jste chytří investoři, ale tyto mentální zkratky mohou být nebezpečné pro vaše investování

Lidský mozek může porážet i ty nejpokročilejší počítače, pokud jde o kapacitu úložiště a vytváření nových nápadů. Ale i naše neuvěřitelné mozky mají svojí achillovu patu. Známe je jako kognitivní předsudky, a přestože jich jsou stovky, v tomto článku se zaměříme na tři z nejvýznamnějších, pokud jde o investování.

 

1. Předsudek sebepotvrzování 

Předsudek sebepotvrzování  je tendence vyhledávat informace, které potvrzují vaše současné přesvědčení a přitom ignorovat informace, které tyto přesvědčení zpochybňují. To vás někdy vede k přehlížení příslušných informací a pocitu sebevědomí ve vašich rozhodnutích. A to může způsobit ztrátu, jako by přišla z čista jasna, i když tam byly všechny varovné signály.

Například pokud si myslíte, že dogecoin je další velká věc, můžete si přečíst spoustu článků o tom, proč je dogecoin úžasný a to by mohlo posílit vaše rozhodnutí investovat do něj velkou část vašich úspor. Pokud ale nečtete také články o tom, proč by dogecoin mohl být špatnou investicí, možná vám chybí některé klíčové informace, které vás mohly přesvědčit, abyste se tomu vyhnuli. To by vás mohlo stát spoustu peněz.

Nejlepší způsob, jak překonat předsudek sebepotvrzování, je pokusit se dokázat, že se mýlíte. Kdykoli budete investovat do něčeho nového, proveďte průzkum a podívejte se, proč ostatní říkají, že to nemusí být skvělá investice. Můžete se rozhodnout, že nesouhlasíte s tím, co říkají ostatní nebo že to není relevantní pro vaši situaci. V takovém případě se můžete rozhodnout pokračovat ve své investici. Ale pokud si uvědomíte, že je něco důležitého, co jste přehlédli, můžete změnit názor a zachránit se před nákladnou chybou.

 

2. Informační zkreslení

Informační zkreslení je tendence zacházet s zbytečnými informacemi, jako by byly důležité. Vidí vzory tam, kde žádné nejsou. To je snadné v dnešní době, kdy existuje více zdrojů investičního poradenství než kdykoli předtím.

Pokud hledáte „proč se akcie AMC zvyšují“ online, najdete spoustu článků, které vás provedou podrobnostmi o tom, jak nejnovější zprávy společnosti ovlivnily ceny akcií. Ale příliš často investoři, zejména nezkušení, pociťují potřebu něco s těmito informacemi udělat, když často není co dělat s krátkodobými cenovými změnami, pokud kupujete a dlouhodobě držíte své investice.

Překonání zkreslení informací v investování je o poznání, které informace jsou ve skutečnosti cenné. To vyžaduje určitou praxi a dokonce i pro zkušené investory není vždy mezi nimi jasný rozdíl. Každý investor má svou vlastní strategii a ostatní mohou brát v úvahu jiné informace než vy, takže musíte zjistit, co pro vás funguje.

Pokud investujete dlouhodobě, nenechte se příliš zavěsit na krátkodobé výkyvy. Ve skutečnosti je lepší ani se nedívat na ceny vašich akcií, pokud vás jejich každodenní výkyvy lákají k nákupu nebo prodeji. Zaměřte se na to, co ovlivní dlouhodobý výkon společnosti.

Například Zillow měla špatné první čtvrtletí, ale to nutně neznamená, že je to špatná společnost. Pokud by však neustále ztrácel podíl na trhu u konkurence, mohlo by to být znamením, že je čas vystoupit.

 

3. Ukotvení zaujatosti

Ukotvení zaujatosti je tendence klást příliš velkou váhu na jeden faktor při rozhodování. To by mohlo být základem vašeho rozhodnutí investovat výhradně na minulém výkonu nebo ceně akcií. Nebo to pro vás může být něco jiného. Bez ohledu na to však může být založení vašeho rozhodnutí na jediném faktoru nákladné.

Pokud by bylo investování tak jednoduché, byli bychom všichni milionáři. Ale je to složitá, poučná hra založená na tom, jak dobře si myslíme, že si určité společnosti budou stát v budoucnu. A někdy se i ti nejlepší investoři mýlí. Abyste mohli činit nejlepší rozhodnutí, musíte vzít v úvahu celou řadu faktorů – včetně ceny akcií, poměru cena / zisk (P / E), správy, konkurenční výhody a ekonomických trendů.

Součástí toho, jak se učit být velkým investorem, je naučit se rozpoznávat, kde pro vás začínají předsudky, jako jsou tyto, takže můžete zachytit své chyby dříve, než vás budou stát peníze.

Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ