Proč se společnost Unity vůbec nebojí zásahu od společnosti Apple při sledování reklam

Dominantní platforma pro vytváření mobilních her Unity Software (NYSE: U) na začátku tohoto týdne oznámila výsledky za první čtvrtletí, které hravě překonaly očekávání analytiků. Společnost dokonce posílila své celoroční výhledy a nyní očekává, že tržby v roce 2021 poprvé dosáhnou 1 miliardy dolarů. Akcie po zprávě krátce vyskočily, než se znovu uchytil pokračující pesimismus kolem technologicky orientovaných akcií zaměřených na růst a vedl k výprodeji.

Až na krátkodobou volatilitu stranou, tady je důvod, proč se Unity nebojí nedávné změny Apple (NASDAQ: AAPL) v tom, jak zachází s identifikátorem pro inzerenty (IDFA), což způsobilo rázové vlny v širším reklamním průmyslu.

Unity se na to připravuje roky

V rámci prosazování ochrany soukromí společnosti Apple uvedla minulý měsíc změnu v iOS 14.5, která výslovně žádá uživatele o povolení povolit aplikacím sledovat jejich aktivitu v jiných aplikacích a webech pro účely cílení reklam. Tato změna bude trvat dlouho a Apple dříve odložil nasazení kvůli obavám mezi mobilními inzerenty a menšími vývojáři, kteří se při zpeněžení aplikací spoléhají na výnosy z reklam.

Nejistoty spojené s IDFA byly pro Unity přesahem od doby, kdy se společnost stala veřejnou na konci roku 2020, ale investoři nyní dostávají jasnější obraz o možných dopadech. Různé společnosti zažijí různé úrovně dopadu změny, u níž se očekává, že sníží účinnost cílení reklam, a tím i návratnost investic marketingových pracovníků (ROI). Nedávné odhady společnosti Flurry Analytics ukázaly, že 96% uživatelů iOS se odhlásilo ze sledování reklam, což dále vyvolává obavy.

Unity má dva hlavní obchodní segmenty, které se navzájem velmi doplňují, Create Solutions a Operate Solutions. První z nich poskytuje sadu kreativních nástrojů, jako je 3D herní engine Unity, zatímco druhá pomáhá vývojářům ve skutečném provozu a monetizaci konečného produktu průběžně po vytvoření obsahu. Protože mnoho mobilních aplikací a her je zdarma, Unity pomáhá vývojářům monetizovat jejich obsah pomocí reklam.

Unity poukázala na to, že se již dva roky připravuje na změny IDFA, včetně vývoje modelu kontextové reklamy, který se nespoléhá na IDFA. Místo toho může společnost využít herní data k poskytování relevantní reklamy a zároveň dodržovat přísnější nastavení ochrany osobních údajů, protože mnoho spotřebitelů se od personalizace reklam odhlásí.

V rámci konferenčního hovoru s analytiky finanční ředitel Luis Visoso poznamenal, že platforma Unity analyzuje každý den 15 miliard aplikací, což každou minutu znamená přibližně 35 milionů událostí v aplikaci. Z těchto denních událostí v aplikacích pochází zhruba 1 miliarda z iOS. Toto jsou data, která řídí kontextový model Unity.

Šéf financí sdílel zpětnou vazbu od zákazníků a sdělil, jak je připravenost a schopnost společnosti Unity přizpůsobit se změnám IDFA, mnohem lepší než kterýkoli z jejích konkurentů.

Výhled společnosti

Pojďme uvést několik čísel ke změnám IDFA. V únoru společnost Unity odhadovala, že zavedení by mělo za následek dosažení tržeb ve výši 30 milionů dolarů v roce 2021, nebo pouhá 3 % z počátečních prodejních pokynů společnosti pro tento rok. Ale díky silné dynamice napříč celkovým obchodem Unity právě zvýšila svůj celoroční výhled – o více než 30 milionů $.

Unity nyní předpovídá tržby pro rok 2021 ve výši 1 až 1,02 miliardy USD, což je ve srovnání s předchozím výhledem nárůst téměř o 50 milionů. Ovladačem zvýšeného výhledu je hybná síla v segmentu Operate Solutions.

„IDFA [změny] tedy s největší pravděpodobností ovlivní odvětví reklam,“ dodal Visoso. „Ale věříme, že naše výhoda dat a analytiky plus tato pokročilá příprava, kterou jsem zmiňoval, nás velmi dobře staví ke správě IDFA jejím změnám.“



Zanechat komentář

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ