Beyond Meat vs. McDonald’s: která ze společností je vhodnější pro vaše portfolio?

Jaká je lepší volba pro investory: Zavedený vůdce řetězce hamburgerů nebo společnost, která se snaží nahradit hlavní jídlo restaurace?

Jeden by mohl představovat minulost, druhý budoucnost. Pojďme se tedy podívat, zda je lepší investicí Beyond Meat (NASDAQ: BYND) nebo McDonald’s (NYSE: MCD), nebo zda by měl investor koupit obě akcie – nebo ani jednu!

Beyond Meat

Beyond Meat rozhodně dokázal, že to není jen výstřelek, ale stále musí ukázat, že jeho rostlinné alternativy masa mohou přežít jako něco jiného než jen jako produkt na trhu.

Obrovský úspěch, který společnost Beyond Meat zaznamenala, se těší při uvádění svých produktů do (obvykle) tisíců supermarketů v USA a po celém světě, což jistě naznačuje, že si získává uznání jako možnost každodenního jídla. Přidání jejích produktů do jídelního lístku v restauracích a jiných poskytovatelů stravovacích služeb dává spotřebitelům skutečnou volbu.

Například společnost Costco představovala v loňském roce 1 3 % příjmů společnosti Beyond Meat ve výši 406,8 milionů USD. Akce s McDonald’s, PepsiCo a Yum! Řetězce značek KFC, Pizza Hut a Taco Bell jí dávají potenciál dalšího růstu prodeje.

A rostou. Příjmy společnosti Beyond Meat vzrostly v roce 2020 o 37 %, i když to bylo z velké části na základě toho, že jsme se dostali do více obchodů s potravinami.

Maloobchodní tržby v USA se v loňském roce zdvojnásobily na 264 milionů USD, zatímco tržby z poskytování potravinářských služeb poklesly o 14 % na 60 milionů USD, což je stěží překvapivé vzhledem k tomu, že restaurace byly v loňském roce nuceny zavírat na několik měsíců nebo fungovat pouze na bázi drive-in. Výsledky v mezinárodním měřítku byly podobné, i když se zvětšily: maloobchodní tržby vzrostly o 136 %, ale potraviny klesly o 45 %.

Nyní musí Beyond Meat učinit další krok a přesvědčit mnohem větší část populace, aby se při zvažování skutečných hovězích hamburgerů, vepřových klobás nebo kuřecích křídel rozhodla pro své rostlinné alternativy.

McDonald’s

Jak již bylo uvedeno výše, McDonald’s se nebojí začlenit do svého jídelníčku jiné než masové výrobky, což ukazuje, že nepovažuje Beyond Meat za zvláštní hrozbu pro své podnikání. Pravděpodobně je to správné.

Vegetariánství a veganství jsou pro spotřebitele již dlouho možností, ale jen malé procento populace se rozhodlo úplně se vzdát masa. Přesto se rostlinné alternativy liší, protože díky Beyond Meat a konkurenčním Impossible Foods chutnaly jejich nabídky tak blízko ke skutečnosti – na rozdíl od některých předchůdců v alternativním prostoru masa.

Přesto se McDonald’s na této frontě pravděpodobně nemusí obávat. Díky rychlému pohodlí řetězce a všudypřítomnosti jeho restaurací je McDonald’s téměř výchozí volbou pro spotřebitele, kteří hledají dobré a chutné jídlo, i když se v reakci na průmyslové trendy občas pohyboval ledovcovým tempem.

Nemělo trvat téměř dva roky, než McDonald’s vyšel s kuřecím sendvičem, aby se postavil proti Popeye. Jak Wendy, tak i Popeyeho sesterský řetězec Burger King představili své vlastní verze, stejně jako řada dalších restaurací, zatímco McDonald’s o tom stále přemýšlel. Teď už jeden má, ale pravděpodobně ten okamžik uplynul.

Přesto McDonald’s zůstává úspěšný. I když byl nucen spoléhat se na to, že během pandemie přežije díky výdejovému okénku a dodávkám jídla domů, které v pandemii přežily, prodej poklesl o 7 %, společnost dokázala do konce loňského roku získat přibližně 99 % svých srovnatelných prodejů v roce 2019.

McDonald’s také zůstává velmi výnosným obchodem (loni vykázal zisky 4,7 miliardy dolarů navzdory všem problémům) a je to kulturní ikona. Nikdy nechcete odepsat vůdce a McDonald’s je stále dominantním řetězcem rychlého občerstvení.

Verdikt

Zatímco se zdá, že Beyond Meat zachycuje současnou ekologickou náladu společnosti, drtivá většina světové populace stále konzumuje maso, a co je důležitější, chce jíst skutečné maso, ne hrachové bílkoviny. Nemyslím si, že v nejbližší době uvidíme McDonald’s odcházet „ze scény“.

Jako investice se však obě akcie zdají být vysoce ceněny a společnost Beyond Meat stále generuje značné ztráty. Existuje také relativně nízká ochrana před konkurencí a je vidět, že na trh vstupují velké a dobře financované společnosti, jako je Tyson Foods.

Společnost McDonald’s je zisková a naučila se přežít konkurenční ohrožení svého podnikání. Jeho mezinárodní dosah mu dává výhodu oproti Beyond Meat, která má více práce při rozšiřování do celého světa.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ