Target a Walmart významně investují do klíčového aspektu elektronického obchodování

Jak Target (NYSE: TGT), tak Walmart (NYSE: WMT) zaznamenali, že jejich digitální prodejní kanály ohromně rostly od začátku pandemie koronavirů. Se silným růstem tržeb v elektronickém obchodování vidí oba velkoobchodní prodejci příležitost vyjmout prvenství z rukou Amazonu (NASDAQ: AMZN) a utratit více za interní doručování balíků.

Amazon říká, že většinu svých objednávek v USA dodává sám, ale třetí strany stále zpracovávají většinu objednávek svých konkurentů. Target a Walmart investují, aby to změnily.

Kde Target a Walmart investují

Target investuje v celém svém dodavatelském řetězci. Během výzvy k výdělku v prvním čtvrtletí vedení oznámilo plány na další dvě regionální distribuční centra, kromě dvou distribučních center, která očekává v letošním roce. „Jakmile budou tyto budovy fungovat, významně zkrátí dodací lhůty do nedalekých obchodů, zlepší úroveň zásob a současně sníží potřebu bezpečnostních zásob v těchto lokalitách,“ řekl John Mulligan, provozní ředitel.

Target také plánuje dalších pět třídicích center. Třídící centra přijímají balíčky z obchodů a organizují je podle PSČ pro místní doručení. Rostoucí počet balíčků, které míří do zadní části obchodů Target, může tato třídicí centra učinit mnohem nákladově efektivnějšími, protože mají dostatek balíků k podrobnějšímu třídění. Tato úroveň přesnosti pomáhá snížit cenu, kterou platí svým doručovacím partnerům.

Target se při zvyšování efektivity spoléhá také na své akvizice z posledních několika let. Využívá Grand Junction k optimalizaci výběru svého doručovacího partnera. Využívá akvizici společnosti Deliv v roce 2020 ke zlepšení třídění. A začalo využívat nezávislé řidiče od Shiptu k doručování některých balíků z třídicích středisek k prahům zákazníků.

Walmart mezitím testuje dodávkovou síť s názvem „na poslední míli“, aby dostávala balíčky ze svých obchodů nebo distribučních center do domovů zákazníků. První test začal v Arkansasu počátkem tohoto roku.

Tento krok soupeří s partnerským programem doručovacích služeb společnosti Amazon, který od svého uvedení na trh v roce 2018 ohromně vzrostl. Růst sítě dodávek na poslední míli umožnil společnosti Amazon nabídnout více produktů dostupných pro jednodenní nebo stejný den přepravy a rozšířit časy doručení.

Walmart se v posledních několika letech snažil nabízet rychlosti doručování jako Amazon. V roce 2019 začala nabízet doručování následujícího dne u vybraných položek. V loňském roce jako Walmart + vylepšila svoji doručovací službu ve stejný den zaměřenou na potraviny. Přidání flexibility do dodavatelského řetězce ovládáním celého logistického řetězce by mohlo společnosti Walmart pomoci rozšířit tyto služby, protože rychlost se stává stále důležitějším faktorem v elektronickém obchodování.

Dlouhá cesta k chycení Amazonu

Walmart i Target mají před sebou dlouhou cestu, aby dohonili Amazon. Amazon rychle vybudoval síť, která v rekordním čase vezme zboží z jednoho ze svých skladů ke dveřím svých zákazníků. Později v letošním roce zvýší kapacitu pro získávání položek po celé zemi, když otevře svůj vlastní letecký uzel. V kombinaci s rostoucím počtem třídicích center a doručovacích stanic vybudovala společnost Amazon logistický obchod, který konkuruje doručovacím partnerům, na které jsou ostatní maloobchodníci zcela závislí.

Dobrou zprávou pro investory Walmart a Target je, že nemusí dělat totéž jako Amazon. Za prvé mají každý síť obchodů, které mohou využívat k plnění online objednávek, a logistickou síť, která tyto obchody zásobuje. Walmart již provozuje dopravní síť pro dodávky do obchodů. Target mezitím říká, že její obchody plní tři čtvrtiny online objednávek.

Převážná většina jejich prodejů navíc stále pochází od nakupujících v kamenných obchodech a oba mají silné obchody s potravinami, které nakupujících stále dokola přivádějí zpět.

Společnosti Walmart a Target postupně zvyšují efektivitu svých dodavatelských řetězců, což by jim mělo pomoci zlepšit zisky a zvýšit dostupnost produktů pro online prodej. Musí si však být vědomi toho, že Amazon vylepšuje výběr produktů a rychlosti dodávek, protože si klade za cíl převzít to, co bylo tradičně v obchodech, a přivést to do světa online obchodu. Schopnost nabízet podobné rychlosti plnění u srovnatelného výběru položek může mít pro společnosti Walmart a Target význam, aby si udržely loajalitu svých zákazníků, když se více nakupuje online.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ