Investoři by jásali nad rozdělením akcií těchto velmi populárních a úspěšných společností

Skoro žádná akce společnosti nevyvolává tolik povyku, a přitom z fundamentálního hlediska nic nepřináší, jako rozdělení akcií.

Rozdělení akcií umožňuje představenstvu společnosti změnit cenu akcií společnosti zvýšením nebo snížením počtu akcií v oběhu. Například při případném rozdělení akcií v poměru 2:1 u společnosti s cenou akcií 100 USD a 50 miliony akcií v oběhu by vznikla společnost s cenou akcií 50 USD a 100 miliony akcií v oběhu. Tržní kapitalizace zůstává naprosto stejná, ale cena akcií se snížila na polovinu.

Přestože rozdělení akcií nemá žádný vliv na ocenění společnosti ani na její základní provozní výkonnost, tak přináší řadu pozitivních psychologických faktorů. Pro investory, kteří nemají možnost nakupovat zlomkové akcie, snižuje rozdělení akcií náklady na nákup jedné akcie. Možná nejdůležitější je, že společnosti, které se zapojí do rozdělení akcií, mají často nominálně vysokou cenu akcií. Společnosti dosahují nominálně vysoké ceny akcií tím, že provádějí a inovují provozní činnosti. Jinými slovy, společnosti, které rozdělují své akcie, téměř vždy dosahují lepších výsledků, než od nich Wall Street a investoři očekávají.

Právě teď existuje dvojice velmi populárních titulů s nominálně vysokými cenami akcií, kterým by nesmírně prospělo, kdyby provedly akciový split.

Shopify

Cloudová platforma pro elektronické obchodování Shopify (NYSE:SHOP) by také měla zvážit rozdělení akcií. Její akcie vzrostly za necelé tři roky téměř desetinásobně, přičemž investoři bez přístupu k investování do dílčích akcií by si museli na nákup jedné akcie vyčlenit přibližně 1 206 USD, jak tomu bylo o víkendu.

Společnost Shopify se během pandemie koronaviru ocitla ve správný čas na správném místě. Narušení spotřebitelského chodu způsobené pandemií koronaviru přimělo podniky k vytvoření online prezentace. Jen v prvním čtvrtletí roku 2021 vzrostla hrubá hodnota zboží (GMV) v síti Shopify o 114 %. V šesti letech před pandemií rostla GMV v ročním průměru o 78 %.

Ačkoli Shopify neměla problémy se získáváním účtů velkých jmen, jako jsou Walmart a Pinterest, malí obchodníci jsou pro společnost denním chlebem. Společnost uvádí, že 45 800 jejích partnerů doporučilo platformě obchodníka za sledovaných 12 měsíců, které skončily v březnu 2021, což je o 73 % více než v předchozím roce. Shopify má minimální překážky v růstu  a rozdělení akcií by mohlo umožnit menším hráčům podílet se na jejím epickém vzestupu.

Chipotle Mexican Grill

Málokterá společnost cílí na mileniálního spotřebitele tak jako Chipotle Mexican Grill (NYSE:CMG). Řetězec restaurací s rychlým občerstvením zaznamenal od roku 2010 desetinásobný nárůst akcií, ale společnost dosud neprovedla rozdělení svých akcií. Pro lidi, kteří si nemohou koupit dílčí akcie, to znamená, že si na nákup jedné akcie musí vyhradit přibližně 1 326 USD.

Úspěch Chipotle je dán ochotou společnosti nabízet přírodní a ekologické potraviny a přizpůsobovat svůj provozní model aktuálním podmínkám. Generace mileniálů klade velký důraz na podporu udržitelnosti a malých podniků. Chipotle vychází vstříc mileniálům především tím, že nakupuje velké množství produktů z místních farem. Přestože nemůže své řetězce zásobovat výhradně z malých farem, neztratila kontakt s poselstvím, díky němuž se stala oblíbenou destinací mileniálů.

Byla také ochotna změnit svůj provozní model, aby zlepšila zapojení a návštěvnost. Díky pandemii začal Chipotle nabízet rozvoz a také v některých svých provozovnách instaloval Chipotlanes. Chipotlanes jsou drive-thru dráhy nové generace pro lidi ochotné objednávat si jídlo prostřednictvím mobilní aplikace.

Jít s dobou a rozdělit své akcie by mohlo potenciálně zvýšit podíl mileniálů na akciích Chipotle.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ