Je nákup akcií Activision Blizzard výhodný?

Vydavatel videoher je na vzestupu. Může to pokračovat?

Z velké části díky vzestupu svého nejvýznamnějšího herního titulu Call of Duty zaznamenal herní vydavatel Activision Blizzard (NASDAQ:ATVI) za poslední rok silný růst ceny svých akcií o více než 30 %.

Jak se však projevuje oživení po pandemii a spotřebitelé tráví více času ve společnosti, investoři si zřejmě nejsou jisti, zda bude společnost Activision schopna udržet svůj silný růst. Podívejme se, zda jsou tyto obavy oprávněné.

Přehled roku 2020
Rok 2020 byl pro Activision Blizzard výjimečný. V čele s vydáním free-to-play hry Call of Duty s názvem Warzone v březnu loňského roku dosáhla společnost příjmů ve výši 8,1 miliardy dolarů – což je o 25 % více než v roce 2019. Společnost Activision navíc nyní generuje více než polovinu svých celkových čistých tržeb z herního obsahu na rozdíl od prodeje her, což dokazuje, že celoživotní hodnota jejích uživatelů může sahat daleko za hranice prvního nákupu.

Úspěch společnosti však nezpůsobila jen hra Call of Duty. Společnost King, vývojář mobilních her společnosti Activision, který je zodpovědný za takové hity, jako je Candy Crush, dosáhl v tomto roce tržeb ve výši více než 2 miliardy dolarů a provozního zisku 857 milionů dolarů. Zatímco počet měsíčně aktivních uživatelů společnosti King od její akvizice v roce 2016 neustále klesá, zdá se, že zaměření společnosti King na její nejvěrnější hráče přináší ovoce, protože průměrný příjem na uživatele se více než ztrojnásobil.

Pandemie také pomohla společnosti Activision Blizzard dosáhnout rekordní ziskovosti, protože zákazníci se rozhodli pro digitální řešení namísto papírových her, což pomáhá snižovat další náklady, jako je výroba a distribuce. Tržby z digitálních kanálů tvořily v roce 2020 zhruba 85 % celkových čistých příjmů oproti 79 % před dvěma lety. Zvýšené zaměření na digitální technologie pomohlo každé dceřiné společnosti pod hlavičkou Activision Blizzard dosáhnout vyšší než 35% provozní marže.

Co nás čeká?
Ačkoli rok 2020 byl pro Activision jistě dobrým rokem, růst nevykazuje žádné známky zpomalení. Mobilní hra Call of Duty dosáhla v prvním čtvrtletí 500 milionů celkových stažení, což pomohlo společnosti jako celku vygenerovat 2,9 miliardy dolarů v klouzavém 12měsíčním volném peněžním toku – o 103 % více než ve stejném období před rokem.

Kromě pokračujícího finančního úspěchu vedení společnosti investorům představilo svou strategii do budoucna. Díky tomu, že Call of Duty za poslední dva roky ztrojnásobil počet hráčů – nyní má více než 150 milionů aktivních uživatelů měsíčně v celé řadě herních režimů – vytvořil tento titul vzor pro ostatní značky společnosti Activision Blizzard.

Přizpůsobením dlouho oblíbené série novým systémům se Call of Duty podařilo výrazně rozšířit okruh potenciálních hráčů a Activision to nyní chce zopakovat i u svých dalších her. Generální ředitel Bobby Kotick na posledním konferenčním hovoru společnosti dokonce zmínil, že „Call of Duty je šablona, kterou aplikujeme na naše osvědčené franšízy“.

Ačkoli má společnost mnoho dlouholetých franšíz, na které by mohla tento model rozšířit, prvním oživením bude Diablo. Společnost se chystá ještě letos uvést Diablo 2 pro PC a konzole a Diablo Mobile je v současné době ve fázi beta testování. Každá z nich je předzvěstí dlouho očekávaného uvedení hry Diablo 4, která zatím nemá datum vydání.

Akcie na dlouhou trať
Přestože společnost zaznamenala v důsledku pandemie nárůst počtu zákazníků, zdá se, že má před sebou ještě světlou budoucnost.

Předpokládá se, že počet hráčů na celém světě do roku 2023 překročí 3 miliardy lidí – z 2,7 miliardy v roce 2020 – a špičková grafika na konzolích nové generace by měla být dobrou předzvěstí kvalitnějšího hraní.

Navíc se zdá, že Activision má oproti svým konkurentům výhodnou pozici. Vytvořit skutečně pohlcující hratelnost není snadné. Vyžaduje to čas, peníze a tým talentovaných vývojářů, a ty mohou být pro menší studia těžko dostupné. Activision to demonstroval, když uvedl, že v příštích letech plánuje najmout 2 000 vývojářů, kteří mu pomohou vybudovat rozsáhlý katalog.

Při poměru tržní kapitalizace k volnému peněžnímu toku za posledních 12 měsíců, který činí 25násobek, spolu s dalšími 5,9 miliardami dolarů čisté hotovosti v rozvaze, které lze investovat zpět do podnikání, vypadá desetiletí pro akcionáře společnosti Activision docela slibně.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ