Akcie Airbnb jsou po svém prudkém poklesu příležitostí, kterou si nemůžete nechat ujít

Vzhledem k jedinečné povaze pandemie koronaviru bylo tímto virem nejvíce postiženo pohostinství. Bylo proto překvapivé, že akcie společnosti Airbnb (NASDAQ:ABNB) v prosinci debutovaly s cenou těsně nad 100 miliard dolarů, což z nich učinilo největší primární veřejnou nabídku akcií v USA v roce 2020.

Pro mnohé analytiky to však nebylo až tak šokující.

Loňský rok byl pro akcie technologických společností nárazový. Společnosti s primárně kamennou přítomností se rozhodně potýkaly s problémy. Nicméně ty, které mají model založený na malém množství aktiv, dosáhly v loňském roce úžasných úspěchů.

Právě proto si Airbnb vede tak dobře.

Kvůli všemu tomu humbuku kolem firmy pronajímající domy jsou však ocenění nebývale vysoká, a to již delší dobu. Dobré je, že akcie za poslední tři měsíce klesly o 28 %.

Celkově mohu o akciích ABNB říci jen dobré věci. Nyní, když se obchoduje za rozumnější ocenění, je čas přidat do svého portfolia další.

Akcie ABNB jsou jednou z nejlepších sázek na zotavení

Společnost Airbnb více než ztrojnásobila svou cenu z IPO ve výši 68 USD a v únoru dosáhla historického maxima 216,84 USD. V době psaní tohoto článku se však akcie obchodují za něco málo přes 148 dolarů za kus. Vzhledem k tomu, že hlavním argumentem proti Airbnb bylo ocenění, zdá se, že je možná ideální čas tuto společnost znovu analyzovat.

Popravdě řečeno, online cestovní kancelář si v průběhu velmi náročného roku nevedla až tak špatně. V roce 2020 měla platforma ABNB 5,6 milionu aktivních nabídek od zhruba 4 milionů hostitelů po celém světě.

Loňský rok se navíc ukázal být pro Airbnb zlomovým okamžikem, protože 10. prosince vstoupila na burzu s kotací na Nasdaqu. V první den obchodování akcie vyskočily o 113 % z ceny 68 USD při IPO a uzavřely na 144,71 USD. To by vám mělo naznačit, jak vysoko investoři tuto akcii oceňují.

Airbnb se stala významným narušitelem v odvětví pohostinství. Jak se jí daří procházet druhou dekádou svého podnikání, online tržiště s pohostinskými službami stále rozšiřuje svou nabídku. Nyní, když pandemie ustupuje do pozadí, představila více než 100 vylepšení své platformy, aby vydělala na návratu mezinárodního cestování.

Jedinou prioritou Airbnb v roce 2021 je připravit se na výrazné oživení cestovního ruchu, uvedl generální ředitel Brian Chesky v hovoru k výsledkům společnosti. Pokud jsou upgrady nějakým ukazatelem, je plán v plném proudu.

Při pohledu do budoucna nemá Airbnb kam jinam jít než nahoru. V prvním čtvrtletí roku 2021 společnost vykázala tržby ve výši 887 milionů dolarů, což je vyšší číslo než tržby za první čtvrtletí roku 2020 ve výši 842 milionů dolarů a tržby za první čtvrtletí roku 2019 ve výši 839 milionů dolarů.

A to se jedná o odvětví pohostinství, které se stále zotavuje. Airbnb odhaduje svůj celkový oslovitelný trh na 3,4 bilionu dolarů, včetně příjmů z krátkodobých pobytů, dlouhodobých pobytů a zážitků.

V loňském roce činily celkové příjmy v roce 2020 3,4 miliardy dolarů a v roce 2021 se očekává meziroční nárůst o 60 % na 5,4 miliardy dolarů. Přesto je to pro ABNB jen kousek z celkového koláče. Je zde velký prostor pro růst na úkor tradičních cestovních kanceláří.

A konečně, obchodní model zajistí, že bude k dispozici dostatek hotovosti pro růst. Hotelová společnost obvykle investuje miliony a postaví novou několikapatrovou budovu, aby zvýšila celkový počet dostupných pokojů. Oproti tomu Airbnb stačí přesvědčit více majitelů nemovitostí, aby se na její platformě zaregistrovali.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ