Akcie Wish: Trpěliví investoři by mohli brzy opět vidět 20 dolarů

Akcie ContextLogic (WISH) zažívají pro akcionáře divokou jízdu, protože vysoká volatilita v posledních týdnech stále způsobuje výrazné cenové pohyby. Platforma elektronického obchodování původně vstoupila na burzu v prosinci za 20 USD za akcii, než v únoru díky rallye tažené hybnou silou vzrostla na historické maximum 32 USD. Od té doby však akcie neustále klesaly a v červnu dosáhly historického minima pouhých 7 USD, ale nyní se po zvýšeném zájmu ze strany sektoru maloobchodního obchodování rychle zotavují. Zde jsou akcie upřednostňovány kvůli vysoké volatilitě, zájmu o krátké pozice a obrovskému potenciálu růstu.

V této souvislosti se domnívám, že vysoký krátký zájem stále více tlačí akcie pod reálnou hodnotu a že trpěliví investoři by se mohli brzy opět dočkat 20 USD nebo více, protože společnost řeší logistické problémy a brzy se vrátí k úsporám z rozsahu. V tomto ohledu má platforma elektronického obchodování jedinečnou nabídku hodnoty a je v dobré pozici pro získání podílu na trhu v odvětví elektronického obchodování s hodnotou 6 bilionů USD.

Digitální Dolarový strom
Wish byl jako platforma elektronického obchodování silně kritizován a skoro bych si dovolil tvrdit, že jeho image „dropshippingového“ webu třetí strany pro čínské obchodníky zatím investory od akcií odrazuje. To však může být pravda jen částečně. Společnost Wish v podstatě obrátila obchodní model společnosti Amazon (NASDAQ:AMZN) prostřednictvím levných (nekvalitních) produktů a pomalých dodacích lhůt, které mohou vést k týdenním dodacím lhůtám. Je to proto, že společnost Wish nezajišťuje dopravu sama, a proto může nabízet tyto ultra nízké ceny, kdy nabízí mikinu za 2 dolary plus 2 dolary poštovné.

Upřímně řečeno, společnost Wish je stále závislá na čínských obchodnících, kteří tvoří většinu jejích katalogů výrobků. To není překvapivé, uvážíme-li, že většina zboží se vyrábí v Číně, protože výrobní náklady patří k nejnižším na světě. Většina zboží prodávaného na Amazonu nebo eBayi (NASDAQ:EBAY) byla rovněž vyrobena v Číně, i když vydělávají na vyšším vnímání díky programům jednodenního doručení nebo vyšším cenám.

Nyní považuji službu Wish za digitální dolarový strom, kde nakupující online objevují zboží, které chtějí, nikoliv potřebují. Zákazníci přitom mají s produkty větší trpělivost a jsou ochotni na ně čekat déle. Společnost Wish pracuje na řešení obou těchto problémů (kvalita a diverzifikace obchodníků), protože její platforma získává na popularitě. Zde investuje do logistiky, aby mohla nabídnout rychlejší doručení, což se projevilo 275% meziročním nárůstem příjmů z logistiky. Jelikož tyto příjmy poskytují nízké marže, její celkové hrubé marže se v souladu s tím snížily. Jakmile však v tomto segmentu dosáhne úspor z rozsahu, růst marží by se měl obrátit a vrátit se k 70 %.

Druhý problém řeší společnost také neustálým rozšiřováním své mezinárodní obchodní základny. Zde se počet amerických obchodníků meziročně zvýšil o více než 400 % a podobný trend lze pozorovat i v dalších zemích. Navíc roste služba Wish Local, která propojuje místní podniky s platformou a tvoří 7 % všech objednávek na Wish. Wish local mezinárodně rozšiřuje svou stopu a stále více se tak mísí s ostatními produkty na webu.

Líbí se mi také strategie společnosti Wish zaměřená na zapojení a udržení uživatelů pomocí systému párování s umělou inteligencí, který optimalizuje růst platformy, uživatelskou zkušenost a návratnost investic obchodníků. Zdá se, že strategie vytvoření interaktivního mobilního nákupního zážitku funguje dobře: Působivé je, že Wish získává od uživatelů více než 500 000 recenzí denně, čímž v tomto ohledu překonává dokonce i Amazon a další nákupní weby, což dokazuje, jak je platforma poutavá. Přibližně 80 % zákazníků, kteří nakupují poprvé, se vrací, aby nakoupili znovu.

Wish se tedy dokáže prosadit na vysoce konkurenčním trhu elektronického obchodování, který nabízí obrovský prostor pro růst. V současné době vlastní přibližně 40 % podílu na trhu elektronického obchodování právě společnost Amazon. Ve srovnání s Amazonem může být jeho TAM omezený, protože se soustředí na svou niku s nižšími příjmy, díky níž se stal populárním. Přesto to pro společnost Wish představuje tržní příležitost v hodnotě + 3 biliony USD, kterou může využít. Stojí také za zmínku, že podle zpráv se společnost Amazon pokusila získat Wish za 10 miliard USD, přesto Wish odmítla a věřila, že její podnikání poroste na 100 miliard USD ročních tržeb, v té chvíli by její hodnota byla výrazně vyšší.

Negativní nálada
První dvě čtvrtletí společnosti Wish byla mírným zklamáním. Společnost sice s přehledem překonala odhady tržeb, ale zároveň spálila více než 300 milionů dolarů v hotovosti, aby mohla investovat do logistiky. Důležitější je však skutečnost, že počet uživatelů (MAU) neustále klesá, což společnost přičítá tomu, že přestala klást důraz na reklamu a získávání zákazníků, protože se vypořádala s logistickými problémy, kterým čelila na začátku roku.

Největším argumentem proti společnosti Wish jsou její vysoké marketingové náklady, které tvoří 60 % jejích celkových příjmů a více než 100 % hrubého zisku. To je naprosto v pořádku, pokud si prostřednictvím marketingu nezvýší počet aktivních kupujících, což se bohužel nestalo. To je varovný signál a zpochybňuje dlouhodobou udržitelnost obchodního modelu společnosti Wish. Společnost se však blíží k pozitivnímu cash flow a uvedla, že nebýt rozsáhlých výdajů na marketing, byla by již zisková. To znamená, že dokud společnost Wish získává nové MAU a zvyšuje hodnotu prostřednictvím logistických služeb, její marketingové výdaje se v dlouhodobém horizontu vyplatí. Navíc v poměru k celkovým tržbám klesly marketingové výdaje společnosti Wish na 60 % z 67 % v předchozím roce.

Pokud jde o výhled, společnost v podstatě zdůrazňuje právě toto. Domnívá se, že marketingové náklady mohou klesnout na 40-45 %, což povede k marži EBITDA ve středním pásmu 25 %. Pokud by těchto ambiciózních cílů dosáhla (což je velmi dobře možné), její ziskové marže by byly podobné maržím společností eBay nebo MercadoLibre (NASDAQ:MELI). Ať tak či onak, obchodní model společnosti Wish není dokonalý, ale všechny tyto obavy jsou IMO (In My Opinion) více než zapeklité v jejím současném ocenění.

I po posledním nárůstu o 50 % akcie stále zaostávají za konkurenčními společnostmi, jako jsou Poshmark (NASDAQ:POSH), eBay, Amazon a (Shopify (NYSE:SHOP)). Při odhadovaných tržbách přes 3 miliardy dolarů se společnost Wish obchoduje na úrovni pouhého 1,8násobku ceny vůči tržbám, což je jen polovina současného ocenění společnosti eBay a mnohem méně než u společnosti Poshmark. Současné odhady hovoří o tržbách přesahujících 6 miliard USD do roku 2025 a 1 miliardě USD volného peněžního toku, což znamená, že Wish se obchoduje na úrovni pouhého 7x odhadu volného peněžního toku, tedy na úrovni 1násobku tržeb. Na začátku roku 2021 se její poměr P/S blížil 5násobku, takže existuje potenciál pro expanzi ocenění.

A co žaloby?

Možná jste zaznamenali zprávy (zejména na Yahoo Finance) týkající se hromadných žalob. Tyto žaloby jsou hojně zveřejňovány, aby investorům připomněly vymáhání vzniklých ztrát poté, co cena jejích akcií v posledních měsících klesla. Takové žaloby nejsou při prudkém poklesu akcií v krátkém časovém období ničím neobvyklým a investory pravděpodobně neznepokojují. Tyto žaloby se týkaly i společností jako Clover Health (NASDAQ:CLOV), Skillz (NYSE:SKLZ), Array Technologies (NASDAQ:ARRY) atd.

Zájem o krátké pozice – stále vysoký

Přání získalo značnou přitažlivost ze strany drobných investorů, protože investoři hledali další velký short squeeze. Vzhledem k tomu, že většina akcií společnosti Wish byla dosud uzamčena, bylo obtížné odhadnout její přesný krátký poměr. Podle serveru Seeking Alpha činí současný poměr krátkých pozic pouhých 7 %, ale toto číslo je pravděpodobně vyšší. Minulý týden činil její krátký podíl na akciích v oběhu zhruba 48 %, jak vyplývá z údajů terminálu Bloomberg. Jiné zdroje, jako například Fintel, uvádějí aktuální krátký objem 20-30 %. Nyní je obtížné uvést přesný odhad, ale obecně vzato se pravděpodobně pohybuje někde v tomto rozmezí a mnoho krátkých pozic je třeba ještě pokrýt. Z dlouhodobého hlediska by mohl být vysoký krátký zájem výhodou, která by vedla k rychlejšímu zrychlení, pokud akcie začnou mít rostoucí trend.

Spodní linie
Domnívám se, že společnost Wish zůstává jedním z nejvíce nedoceněných aktiv v rámci elektronického obchodování, které se může pochlubit více než 100 miliony uživatelů měsíčně na své platformě a spojuje tisíce obchodníků z celého světa. Mobilní nákupní aplikace je i nadále jednou z nejstahovanějších nákupních aplikací v této oblasti a má jedinečnou nabídku hodnoty, která je chytřejší, než se na první pohled zdá. Její nejnovější partnerství s PrestaShopem navíc umožní více než 300 000 obchodníkům bezplatný přístup k přímé integraci, která je propojí přímo s obchodním panelem Wish, což dále podpoří růst. Nedokonalý obchodní model společnosti Wish sice přináší určitá rizika, jako je například zaostávající ziskovost, ale trpěliví investoři by mohli být bohatě odměněni.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ