2 růstové akcie, které z vás mohou udělat milionáře

Na budoucí vyhlídky společnosti má vliv mnoho věcí, ale jednou z nejdůležitějších je růst prodeje. Konkrétně silná dynamika nejvyššího prodeje je často ukazatelem hodnotného produktu nebo služby a společnosti, které tuto hodnotu pro klienty vytvářejí, mají potenciál generovat životní výnosy pro ty, kteří vlastní jejich akcie.

Společnosti Etsy (NASDAQ:ETSY) a Pinterest (NYSE:PINS) dosáhly v posledních letech ohromného růstu, ale obě mají ještě spoustu prostoru pro další růst. Zde se dozvíte, proč by z vás tyto akcie mohly udělat milionáře.

  1. Etsy

Posláním společnosti Etsy je udržet obchodování v lidské podobě. Její globální tržiště spojuje kreativní prodejce s kupujícími, kteří hledají ručně vyráběné nebo specializované zboží – tedy takové, které nikde jinde nenajdou. Je pozoruhodné, že tato strategie odlišila Etsy od jeho konkurentů a umožnila společnosti konkurovat titánům elektronického obchodu, jako je Amazon.

V loňském roce pandemie prudce zvýšila růst Etsy a pro mnoho spotřebitelů, zejména těch, kteří potřebují masky na obličej, se stala pojmem. Ve skutečnosti Etsy v roce 2020 dosáhl hrubého prodeje zboží (GMS) ve výši 10,3 miliardy dolarů, což je o 107 % více než v předchozím roce, a nyní je čtvrtým největším tržištěm elektronického obchodu v USA.

Tento rozsah je obrovskou výhodou a roztáčí setrvačník, který pohání podnikání Etsy. Funguje to takto: Jelikož na Etsy nakupuje více spotřebitelů, prodejci těží z širšího okruhu potenciálních kupujících; a jelikož více prodejců nabízí zboží na Etsy, kupující těží z většího výběru produktů.

Postupem času se díky tomuto cyklu rozšíří ekosystém Etsy, diverzifikuje se jeho inventář a dále se odlišuje od velkých maloobchodních prodejců. To se následně projevilo v silném růstu nejvyššího obratu.

Navzdory těmto působivým ukazatelům Etsy teprve poškrábala povrch svého potenciálu. Vedení společnosti odhaduje její celkový oslovitelný trh (TAM) na 437 miliard dolarů do roku 2023, ale toto číslo se rozšíří na 2 biliony dolarů, pokud zahrneme offline prodeje v příslušných maloobchodních kategoriích. Jinými slovy, TAM společnosti Etsy by měl i nadále růst s tím, jak se bude prosazovat elektronické obchodování.

Odhad vedení navíc zohledňuje pouze šest trhů po celém světě, což znamená, že geografická expanze by mohla TAM společnosti Etsy ještě zvýšit. Za tímto účelem společnost nedávno vstoupila do Indie, nejrychleji rostoucího trhu elektronického obchodu na světě.

Zde je celkový obrázek: Tržby společnosti Etsy představují méně než 1 % jejího oslovitelného trhu. Pokud se však společnosti podaří pokračovat v rozšiřování prostřednictvím přijímání nových kupujících a prodejců, myslím, že by Etsy mohla ze své současné tržní kapitalizace 24 miliard dolarů vyrůst desetinásobně.

  1. Pinterest

Pinterest je místem, kde hledáte inspiraci. Spojuje mediální obsah sestavený uživateli s vizuálním vyhledávačem a pomáhá lidem představit si své sny a objevit nové nápady – například chutný recept, trendy letní módu nebo tipy na plánování tropické dovolené.

Platforma se opírá o umělou inteligenci a počítačové vidění, což umožňuje Pinterestu přizpůsobit zážitek každému uživateli. A protože se zapojuje stále více uživatelů, Pinterest shromažďuje více dat, čímž zpřesňuje své prediktivní schopnosti.

Tyto vlastnosti dohromady činí Pinterest jedinečným – není to jen vyhledávač, ani jen sociální platforma. Pinterest je nástroj, který pomáhá lidem najít to, co chtějí, i když nemají slova, kterými by to popsali.

Díky těmto vlastnostem je také skvělým místem pro oslovení spotřebitelů ze strany značek. Protože lidé přicházejí na Pinterest hledat inspiraci, digitální reklamy do této platformy organicky zapadají a obohacují její zážitek. Reklamy na Pinterestu ve skutečnosti nabízejí dvakrát lepší návratnost investic (ROI) ve srovnání s jinými sociálními médii. Toho si začali všímat i inzerenti a zvyšují své výdaje na platformě Pinterest.

To se projevilo v silném růstu příjmů.

Proč má tedy Pinterest tak velký potenciál? S tržní kapitalizací 46 miliard dolarů je Pinterest více než dvacetkrát menší než Facebook, přesto je jeho jedinečná platforma pro značky lepším místem, kde mohou oslovit spotřebitele.

Konkrétně na Pinterest chodí lidé, kteří hledají nápady – jinými slovy, často přicházejí s nákupním záměrem. V důsledku toho zaznamenal Pinterest za poslední rok 200% nárůst počtu uživatelů, kteří na jeho platformě interagují s nákupními nástroji. Společnost se navíc zaměřila na budování pozitivního prostředí bezpečného pro značku, což znamená, že reklamy se pravděpodobně nebudou zobrazovat vedle rozdělujícího obsahu nebo nenávistných projevů. Jiné sociální platformy nemohou tvrdit totéž.

Pokud se Pinterestu podaří i nadále stabilně zvyšovat počet měsíčně aktivních uživatelů, měla by se tato platforma časem stát pro inzerenty stále cennější. A vzhledem k tomu, že trh s digitální reklamou dosáhne do roku 2024 hodnoty 645 miliard dolarů, myslím, že Pinterest by mohl v následujících letech vzrůst desetinásobně. Proto by investoři měli zvážit zařazení této růstové akcie do svého portfolia.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ