Lepší nákup: Amazon vs. Airbnb

Po prolomení hranice 3 500 USD v září cena akcií Amazonu (NASDAQ:AMZN) po mnoho měsíců stagnovala. Zajímavé je, že právě zpráva o odchodu Jeffa Bezose z pozice generálního ředitele a povýšení Andyho Jassyho do této pozice pomohla loni na podzim akcie pozvednout. Nyní, když Jassy oficiálně převzal otěže, akcie Amazonu v červenci vyskočily o 7 % a poprvé překonaly hranici 3 700 USD. To je velká důvěra investorů v Jassyho vedení.

Naproti tomu akciím Airbnb (NASDAQ:ABNB) se letos nedařilo tak dobře. Největší IPO roku 2020 se při svém prosincovém debutu na burze rozjelo raketovým tempem, ale od té doby kleslo a od začátku roku se pohybuje přibližně na stejné úrovni. Je snad méně důvodů k důvěře v budoucnost Airbnb? Pojďme se na to podívat.

Král elektronického obchodu

Amazon není žádným tajemstvím. Dominuje online maloobchodu a je pravděpodobně na nejlepší cestě stát se během několika příštích let největší společností na světě podle tržeb. Ačkoli předchozí výsledky nejsou zárukou budoucích výsledků, existují všechny důvody věřit, že Amazon má na to, aby pokračoval ve své fenomenální expanzi ve světě maloobchodu. Digitální technologie během prvního roku pandemie explodovaly a stále nabírají na síle. Amazon v uplynulém roce vstoupil na nové trhy, například do segmentu lékáren, a licencuje svou technologii „just-walk-out“ pro kamenné obchody. Udělal také pokrok se svou fyzickou přítomností a službami Amazon Web Services (AWS).

Veterán ve vedení Amazonu Jassy stál u zrodu AWS a dlouho byl považován za potenciálního Bezosova nástupce. V době, kdy Bezos oznámil svůj odchod do důchodu, prohlásil: „Právě teď vidím Amazon v jeho nejinvenčnějším období v historii, takže je optimální čas pro tento přechod.“

Amazon je stále na pandemickém vzestupu. Jeho tržby se ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020 i v prvním čtvrtletí roku 2021 meziročně zvýšily o 44 %. Vedení společnosti předpovídá, že tržby za druhé čtvrtletí, které zahrnuje Prime Day, vzrostou o 24 až 30 %. Technologický gigant má však ve zvyku překonávat prognózy, a pokud se mu to podaří i tentokrát, bude to silným ukazatelem toho, jak dobře si vede v souvislosti s pandemií vyvolaným nárůstem.

Narušení cestovního ruchu

Společnost Airbnb byla loni zasažena pandemií, ale nyní vykazuje známky oživení. V prvním čtvrtletí roku 2021 dokonce zaznamenala 5% nárůst příjmů. To je významné, protože cestování stále vázne a pohostinství jako celek se stále vzpamatovává.

Většinu oživení Airbnb podpořil jiný styl trávení dovolené a využívání pronájmu. Došlo k nárůstu delších pobytů a většímu počtu domácích rezervací, což odráží schopnost společnosti přizpůsobit se změnám okolností. Za tímto účelem nedávno modernizovala svůj systém více než 100 úpravami, které mají usnadnit hostování a zjednodušit rezervace.

Model Airbnb jako platformy, nikoli instituce s velkým objemem aktiv, jí dává prostor pro rychlou expanzi. Noví hostitelé mohou jednoduše přidávat nemovitosti do její nabídky a společnost může nabízet ubytování v dosud neprozkoumaných oblastech. To je jeden z hlavních cílů nedávných revizí platformy a společnost by se mohla zdvojnásobit nebo ztrojnásobit, jakmile bude nabírat další hostitele.

Airbnb však zatím nevykázala zisk a její čistá ztráta za první čtvrtletí činila více než 1 miliardu dolarů. To bylo způsobeno několika velkými jednorázovými poplatky a bude důležité sledovat, o kolik se sníží ve 2. čtvrtletí. Vedení společnosti neposkytlo výhled na 2. čtvrtletí kvůli nepředvídatelnosti měnící se situace.

Zisky společnosti Amazon se zároveň stále rozšiřují a v 1. čtvrtletí 2020 došlo k robustnímu nárůstu čistého zisku z 2,5 miliardy USD na 8,1 miliardy USD v 1. čtvrtletí 2021.

Je tu jeden důležitý rozdíl

Osobně bych jako výběr akcií doporučil jak Amazon, tak Airbnb. Každá z nich má silný potenciál k růstu. Airbnb je však spojena s mnohem větším rizikem. S rizikem se často pojí i velká odměna, a proto ji stále vidím jako nákup – je zde dostatek příležitostí, které ospravedlňují riziko.

Ale Amazon má také obrovské příležitosti, jen s menším rizikem. Je to bezvýznamná volba, jak posílit své portfolio, takže kdybych si měl vybrat jednu z nich, zvolil bych Amazon.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ