4 příznaky, že váš podnikatelský nápad může být hrozný

Převratné podnikatelské nápady nejsou totéž co zásadně špatné nápady, ale rozpoznat rozdíl je na konkrétním podnikateli, ne na někom jiném.

Bez ohledu na to, kolik rizikových kapitalistů a andělů se snažíte nalákat na obědy zdarma a kouřící pitch decky, pokud je základní nápad vašeho startupu příšerný, budete mít problémy.

To je citlivé téma. Podnikatelé jsou do svého podnikání zapálení. A je tu také otázka pohledu: Uber, Airbnb, Bitcoin, dokonce i Amazon. Tyto nápady mohly tehdy ostatním znít hrozně.

Podnikatelé pochopitelně nikdy nechtějí kolegům říkat, že jejich nápad je na nic. A právě proto musíte učinit to poslední rozhodnutí. Zde jsou čtyři červené vlajky, které mohou signalizovat chybnou investici, než se do ní ponoříte příliš hluboko.

  1. Neoriginální nápad ve vysoce konkurenčním oboru
    Účetnictví je ve Velké Británii neuvěřitelně obtížný podnikatelský obor, ve kterém je těžké uspět.

Podle Národního statistického úřadu bylo v roce 2019 ve Spojeném království registrováno více než 43 000 podniků souvisejících s účetnictvím. A jejich počet stále roste.

Viděl jsem to opakovaně: Účetní praxe selhávají nebo se vůbec nerozběhnou, protože v přeplněném oboru nenabízejí nic originálního.

Naše praxe uspěla, protože pokračujeme v inovacích v oboru, který se inovacím jen tak nepoddává.

Pokud musíte vstoupit do přeplněného oboru, snažte se alespoň nabídnout něco vysoce jedinečného.

2.Příliš dlouhá doba potřebná k vytvoření minimálního životaschopného produktu (MVP) v technologickém startupu
Technika je náročný obor. Technologická bublina vykazuje známky splasknutí a aréně dominuje hrstka konglomerátů – Facebook, Alphabet, Apple atd.

Netrvalo dlouho a Facebook přišel s konkurentem pro Clubhouse, buzzy sociální síť založenou na hlasovém ovládání. Nebo třeba Twitter.

V oblasti technologií se to opakuje: Instagram okopíroval příběhy Snapchatu, které zase okopíroval LinkedIn. Spotify a TikTok se dokázaly ubránit pokusům o kopírování svých funkcí. Ale v případě Clubhouse je porota stále ještě mimo hru.

V době, kdy Facebook a Twitter začaly Clubhouse kopírovat, měla nová sociální síť díky některým známým early adopters již 10 milionů uživatelů. Schopnost Clubhouse udržet se ve hře však nyní závisí na tom, jak rychle dokáže inovovat a přidávat do svého produktu základní funkce, aby si udržel a rozšířil svou uživatelskou základnu.

Pokud váš nápad na technologický start-up vyžaduje příliš mnoho času na vydání MVP nebo na iteraci vylepšení, zvažte posílení týmu pro základní vývoj, abyste dali obchodnímu nápadu nohy.

Související: 5 způsobů, jak vytvořit síť v aplikaci Clubhouse

  1. Nápad vás nudí
    Možná máte na papíře geniální nápad, ale když dojde na vás osobně, nápad ve vás nic nevzbuzuje.

To je ta nejčervenější z červených vlajek.

Jestli nás Steve Jobs něco naučil, tak to, že úspěch firmy do značné míry závisí na osobě v jejím čele.

Je však důležité si uvědomit, že negativní zpětná vazba může mít na jinak dobrý podnikatelský záměr škodlivý vliv. Pokud jste ohledně podnikatelského nápadu na vážkách, nechte si ho pro sebe, dokud se pevně nerozhodnete, zda ho chcete realizovat, nebo ne. V opačném případě by negativní ohlasy ostatních lidí mohly nápad otrávit dříve, než se do něj pustíte.

Související: Další informace: Jak využít negativní zpětnou vazbu ve svůj prospěch

  1. Nápady jako z bandwagonu
    Bandwagonové nápady se těžko realizují, pokud nemáte k dispozici mnoho okamžitých zdrojů.

Pod pojmem „bandwagonové nápady“ mám na mysli podnikatelské nápady založené na nejnovějším humbuku. Dobrým příkladem jsou vznášedla. Dalším jsou masky Covid-19.

U těchto nápadů podnikatelé vidí, že se na trhu otevírá prostor, a pak se na něj vrhnou. Toho je těžké dobře dosáhnout, pokud nemáte k dispozici velký kapitál, který můžete okamžitě investovat, nebo celebrity na telefonu, které by to zviditelnily.

Bandwagonové nápady jsou skvělé pro rychlý výdělek – tvrdě investujte, získejte návratnost investice a pak vypadněte. Pro dlouhodobé podnikatelské záměry však obvykle nejsou moudrou volbou.

Minimální požadavky na dobrý podnikatelský nápad
Podnikatelské nápady lidí jsou stejně rozmanité jako jejich osobní kreativita. Úspěšné podnikatelské nápady však vždy musí splňovat následující podmínky:

uspokojit potřebu trhu nebo vyřešit nějaký problém.

Být (relativně) snadno financovatelný.

být konkurenceschopné.

Být relativně rychle realizovatelný (ve srovnání s konkurencí, pokud existuje).

být něčím, pro co je podnikatel zapálený.

Podnikatelský nápad nemusí být dokonalý, aby byl úspěšný. Musí však být z větší části dobrý.

Vzhledem k tomu záleží na podnikatelově vynalézavosti, schopnosti řešit problémy a odhodlání nápad rozjet.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ