Hospodářské výsledky společnosti Domino: 3 trendy, které je třeba sledovat

Investoři mají před nadcházející zprávou o výsledcích společnosti Domino’s (NYSE:DPZ) za druhé čtvrtletí několik velkých otázek. Tento gigant rychlého občerstvení během pandemie výrazně zvítězil v přechodu na rozvoz do domácností. Wall Street se však obává, že růstová špička možná končí. Společnost Domino’s by mohla v budoucnu čelit těžšímu prodejnímu prostředí díky náporu restaurací a agregátorů na digitální objednávání.

S ohledem na tento celkový obrázek se podívejme na několik ukazatelů, které je třeba sledovat, až 22. července lídr v rozvozu pizzy oznámí výsledky za 2. čtvrtletí.

  1. Další čtvrtletí růstu

Společnost Domino’s zahájila fiskální rok 2021 40. čtvrtletím růstu v hlavní americké geografii v řadě. Tuto sérii si jistě udrží i tento týden.

Ale 41. čtvrtletí růstu řetězce už nebude tak silné, protože na něj doléhá největší dopad pandemie COVID-19 z předminulého roku. Celosvětové tržby v prvním čtvrtletí vzrostly o 14 %, ale většina investorů se připravuje na skromnější růst o zhruba 6 % ve druhém čtvrtletí, které potrvá do poloviny června.

Již koncem dubna vedoucí pracovníci uvedli, že nejnovější trendy v poptávce nevykazují žádné známky polevení. Na dvouleté bázi, která vyrovnává dopad loňského COVID-19, vzrostly prodeje v 1. čtvrtletí o 15 %. K výraznějšímu zpomalení nedošlo ani v oblastech, kde došlo k dramatičtějším změnám v mobilitě spotřebitelů během slábnoucích virových hrozeb, což některé investory znepokojovalo.

„Nadále zaznamenáváme silný růst napříč celým naším podnikáním,“ řekl generální ředitel Ritch Allison analytikům z Wall Street. Zpráva z tohoto čtvrtka by měla znít podobně pozitivně i v době, kdy konkurenti napříč restauračním odvětvím vkládají prostředky do svých platforem pro online objednávání a doručování.

  1. Cash flow

Společnost Domino’s mezitím rozšiřuje svou ziskovou sílu. Společnost v minulém čtvrtletí omezila propagační akce, a přesto se jí podařilo dosáhnout vyšších objemů prodeje. Další hitem minulého roku byla její strategie pokrýt metropolitní oblasti větším počtem prodejen, aby se zkrátila doba doručení a zároveň snížily náklady. Tyto kroky vedly k rekordní ziskovosti na úrovni franšízantů a k prudkému nárůstu hotovosti na úrovni společnosti.

Tyto zdroje umožňují vedení společnosti flexibilně utrácet za projekty na budování podílu na trhu, jako je nová nabídka doručování do auta zaměřená na fanoušky jízdy autem. Vedení společnosti také tvrdí, že plánuje zvýšit výnosy pro akcionáře prostřednictvím zpětného odkupu akcií a výplaty dividend do roku 2021 a dále.

  1. Výhled do budoucna

Kromě těchto hlavních ukazatelů tržeb a zisku se síla společnosti Domino’s projevuje ve schopnosti trvale provozovat vysoce ziskové pobočky. Společnost zřídkakdy zavírá prodejny a urychluje své expanzní plány i na vyspělém americkém trhu, kde v prvním čtvrtletí přidala 36 provozoven.

Díky malé rozloze těchto prodejen si Domino’s může dovolit jejich agresivní spuštění v době konjunktury, jako je tato, bez rizika nadměrné výstavby. A přestože si pobočky ve stejné čtvrti mohou navzájem krást obchody, zvyšují celkové tržby a zároveň brání konkurenci.

Investoři by se měli dočkat rostoucích výnosů z této činnosti, která v posledním desetiletí neustále získává podíl na trhu v přeplněném odvětví rozvozu pizzy. Jistě, růst tržeb se v roce 2021 zpomalí ve srovnání s vrcholným obdobím pandemie v roce 2020. Dlouhodobý výhled akcií Domino’s je však atraktivní.

Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

SOUVISEJÍCÍ