Společnost Lucid Motors, která vyrábí vysoce výkonný sedan Air, jenž má konkurovat Tesle a dalším výrobcům luxusních elektromobilů, se snaží dostat své vozy do povědomí veřejnosti, která zatím není se značkou dobře obeznámena, a to stálo za snahou společnosti uspořádat minulý měsíc v Miami akci zaměřenou na jízdu s modelem Air Touring.
Derek Jenkins je senior viceprezidentem pro design a značku kalifornské společnosti Lucid Motors a hovoří o prémiovém elektromobilu vyráběném v Arizoně. Futuristický sedan Air, který konkuruje Tesle Model S (dokonce i její extra exotické verzi Plaid), je podle Jenkinse teprve začátek.
„Naše SUV Gravity je ve fázi alfa testování na okruhu i na silnici,“ říká. „Debutovat bude ještě letos a do výroby se dostane v roce 2024. Jsme z něj nesmírně nadšení. Při stavbě modelu Air jsme se toho hodně naučili a všechny tyto poznatky jsme agresivně přenesli do modelu Gravity.“
Jenkins říká, že společnost Lucid se vědomě rozhodla začít se sedanem, ale přiznává, že SUV jsou „místem, kde dochází k růstu“. Chápu to, protože SUV splňuje i potřeby mé vlastní rodiny.“

Společnost Lucid se také zabývala výrobou „sportovnějšího vozu“, něco na způsob Tesly Roadster, ale nakonec se rozhodla, že i když by z této varianty mohlo vzniknout halo vozidlo, jiné trhy jsou perspektivnější. „Už pracujeme na voze, který by se pohyboval v oblasti Modelu 3 nebo Y,“ říká.
Penta se Jenkinse zeptala také na rozhodnutí společnosti Tesla otevřít svou rychlonabíjecí síť Supercharger ostatním výrobcům automobilů.
„Myslím si, že je to dobré pro rozšíření elektromobilů a Tesla z toho může získat příjmy, ale také moc nerozumím tomu, proč by to dělala, protože Superchargery jsou pro společnost takovou konkurenční výhodou,“ říká.
Mezi Lucidem a Teslou je samozřejmě mnoho paralel. Obě vyrábějí atraktivně stylizované vysoce výkonné sedany s obrovským dojezdem a velkou užitnou hodnotou. Generální ředitel společnosti Lucid, Peter Rawlinson, byl hlavním strůjcem vlajkové lodi Tesla Model S. Air bývá často přirovnáván k Modelu S, a to není nadsázka. Ale i veteráni v oblasti elektromobilů, kteří jsou velmi nadšeni výkony Tesly, jsou stále ohromeni první jízdou v Lucid Air.
Testovaný vůz byl Lucid Air Touring, jehož projížďka začala v novém prostoru Garage + Social společnosti Hagerty v Miami (kde se nyní nacházejí takové exotické kousky jako Cadillac cabrio z roku 1959 a osekaný custom George Barrise v barvě Custom Candy Burgundy) a pokračovala přes módní čtvrť Design District a zastávkou v restauraci Le Jardinier Alaina Verzeroliho oceněné michelinskou hvězdou.

Model Touring se prodává za 107 400 USD. Grand Touring (s dojezdem 516 mil a jiným interiérovým paketem) je umístěn výše (138 000 USD). Touring však není velkým krokem dolů – dojezd činí 425 mil díky vlastnímu akumulátoru s kapacitou 92 kilowatthodin. Vrcholným modelem Air je Sapphire s výkonem 1 200 koní, který se prodává za 249 000 USD. Dokáže vyvinout rychlost 200 mil za hodinu a na stovku se dostane za 1,89 sekundy.
Touring s pohonem všech kol nabízí výkon 620 koní a úžasný točivý moment 885 N.m, díky čemuž zrychlí z nuly na stovku za 3,4 sekundy. Podle mluvčího společnosti Lucid Andrewa Husseyho se Air srovnává s Mercedesem-Benz třídy S (s elektrickým v EQS), Porsche 911 GT3 a plně elektrickým Taycanem a také s BMW E39 M5. „Nabízíme neúprosný dojezd s moderním luxusem,“ říká.
Tvrzení výrobců automobilů jsou hodně přehnaná, ale Lucid Air je ospravedlní, jakmile řidič najde volný úsek silnice a vstoupí na něj. Vůz nezaváhá – prostě se rozjede a v naprosté tichosti vyrazí směrem k horizontu. Upřímně řečeno, působí jako sportovní sedan vašich snů, takže alternativy s motory V-8 a V-12 se zdají být zastaralé.
Skvělá viditelnost přes obrovské čelní sklo, které přechází přímo do panoramatického střešního okna. Sluneční clony jsou namontovány na skle, protože čelní sklo jako takové nemá žádnou hlavici. Postup vpřed je sledován prostřednictvím 34palcového displeje ze zakřiveného skla kokpitu s ultramoderním grafickým zpracováním. Další ovládací prvky jsou na výsuvném pilotním panelu ve středové konzole. K dispozici je audio s 21 reproduktory.

Jenkins říká, že auta odrážejí svůj původ, a tím je pro Air Kalifornie. Interiérové pakety zahrnují Santa Monica, Santa Cruz, Mojave a Tahoe. Přednost mají zemité odstíny. Jenkins ukázal fotografie některých ikon Zlatého státu, od hot rodů, které se zde zrodily, až po nekonečnou pohodu Jamese Deana a Steva McQueena. „Šlo nám o rovnováhu mezi krásou, technologií, rozvratem, výkonem a bezpečností,“ říká a ukazuje další inspiraci od Audi a Ferrari.
Johannes Loos, designér barev, materiálů a povrchových úprav (CMF), vyjmenoval atributy udržitelnosti vozu, mezi něž patří eticky vyrobená kůže Nappa od výrobce s neutrální uhlíkovou stopou a recyklovaný polyester vetkaný do textilií.
Známost jména je jedním z největších problémů společnosti Lucid v roce 2023, spolu s vysokou vstupní cenou a některými přetrvávajícími problémy s dodávkami. Společnost Lucid nedávno uvedla, že v rámci nové nabídky akcií získává další 3 miliardy USD, a hlavním přispěvatelem je saúdskoarabský veřejný investiční fond, který je již nyní největším investorem.
V Miami se to Teslami jen hemží a Elon Musk je, ať už v dobrém či zlém, na Floridě i všude jinde pojmem. Není pochyb o tom, že testovací jízda Lucidem bude poměrně přesvědčivá; trik spočívá v tom, jak dostat potenciální kupce do sedadel.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky