Podle zprávy poradenské společnosti Bain volí nejbohatší čínští občané diskrétnější přístup k módě. Zpráva naznačuje, že celosvětový prodej luxusního zboží, včetně oděvů, doplňků a kosmetických výrobků, letos zaznamená pouze rovnoměrný až 4% nárůst. To znamená nejpomalejší růst prodeje od pandemií způsobeného poklesu v roce 2020. Tento trend je patrný zejména v Číně, kde ekonomická nejistota způsobila, že zákazníci střední třídy jsou opatrní vůči extravagantním projevům bohatství. Zpráva také upozorňuje na obavy investorů ohledně oživení čínské poptávky po luxusu, což má dopad na akcie velkých luxusních značek, jako jsou LVMH a Kering. Očekává se však, že luxusní značky zaměřené na nejvyšší segment trhu, jako je Hermes, si povedou lépe. Spotřebitelé místo návštěv nákupních center volí soukromé schůzky a nenápadnější výběr módy. Zatímco ve Spojených státech jsou patrné známky oživení, které je poháněno bohatými zákazníky, méně majetní zákazníci s nákupy otálejí. V Evropě a Japonsku se prodej luxusního zboží zvýšil díky návratu zahraničních návštěvníků.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky