Neformální atmosféra společnosti Dutch Bros (BROS) funguje v prostředí, které není pro všechny společnosti zaměřené na spotřebitele příliš příznivé
Akcie od června klesají především kvůli obavám, že se kavárenský řetězec potýká s protivětrem v růstu
To sice u většiny investorů vzbuzuje obavy, analytická komunita však stále věří v potenciál tohoto kavárenského řetězce
Pro investory společnosti Dutch Bros(BROS) bylo posledních několik týdnů těžkých. Akcie tohoto nadějného řetězce kaváren klesly o 26 % oproti svému vrcholu z konce června, čímž se zmařilo to, co vypadalo jako začínající snaha o oživení.
Na vině jsou obavy z přetrvávající ekonomické slabosti. Trh se obává, že prémiové nápoje jsou při omezených výdajích zranitelné. A není to neopodstatněná obava.
Investorům však u společnosti Dutch Bros chybí něco, co z tohoto stažení dělá nákupní příležitost: Spotřebitelé se nevzdávají všeho, včetně svých oblíbených nápojů Dutch Bros.
Společnost Dutch Bros je jiná
Dutch Bros je řetězec kaváren Drive-thrus. Na konci června jich bylo 912 a jejich cílem je v příštích několika letech dosáhnout počtu 4 000 provozoven.
Konkuruje společnosti Starbucks(SBUX) tím, že je vším, čím dominantní řetězec není. Zatímco největší značka v oboru je známá svou uniformitou a formálností, Dutch Bros je záměrně neformální a osobní. Není neobvyklé, že jeho prodejny podporují místní sousedské akce nebo že baristé vedou se zákazníky upřímné rozhovory.
A to je rozdíl. Zatímco v 90. letech a na počátku nového tisíciletí byly maloobchodní prodejny a další podniky zaměřené na služby formální a uhlazené, nyní zákazníci očekávají autenticitu a osobitost. To platí zejména po pandemii, která zdůraznila, jak moc všichni toužíme alespoň po určité míře skutečného lidského kontaktu. Společnost Dutch Bros ji poskytuje.
Alespoň to naznačují její výsledky. Tržby ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostly o 4,1 %, čímž se prodloužil dobře zavedený (i když poněkud nevyzpytatelný) trend. Pro srovnání, tržby společnosti Starbucks ve stejném čtvrtletí klesly o 2 % ve Spojených státech a o 3 % celosvětově.
Nicméně pokud spotřebitelé trpí takovými fiskálními obtížemi, jakými údajně trpí právě teď, Dutch Bros by stále mohl narážet na prorůstový vítr. To je obava, která se beztak vynořila po zveřejnění zprávy za druhé čtvrtletí, která obsahovala nevýrazné pokyny ohledně růstu tržeb. Od té doby se akcie potýkají s problémy.
Prodejcům však něco chybí v tomto podniku a v současné ekonomice.
Více štěkání než kousání
Spotřebitelé nyní uvažují opatrněji než v poslední době. Nezisková organizace Conference Board, která mapuje ekonomické údaje, uvádí, že její ukazatel spotřebitelské důvěry klesl právě minulý měsíc nejvíce za poslední tři roky a přiblížil se tak na dohled svému skutečnému mnohaletému minimu, kterého dosáhl na začátku tohoto roku.
Lidé se stále více obávají, jakou daň si vybírá inflace, která by nakonec mohla podkopat trh práce. Domácí zákazníci jsou také až po krk zadluženi na vysoké úroky. Podle Federálního rezervního systému dosáhl celkový dluh amerických domácností na kreditních kartách ve druhém čtvrtletí rekordní výše 1,14 bilionu dolarů.
Jinými slovy, s penězi to vypadá těžce.
Zcela stranou však zůstává skutečnost, že tyto základní podmínky jsou cyklické. Ekonomika se z těchto potíží nakonec vymaní, protože to ekonomika dělá. Jen to chce čas. A čas investovat do cyklicky citlivých akcií je právě tehdy, když jsou z těchto dočasných důvodů v útlumu.
Jak již bylo řečeno, diskreční výdaje by ani nemusely být omezeny zdaleka tak, jak se nyní obáváme. Podle amerického Úřadu pro ekonomickou analýzu se osobní výdaje minulý měsíc zlepšily o 2,7 % (při vyloučení nákladů na potraviny a energie), což odpovídá meziročnímu růstu za posledních několik měsíců. S těmito zvýšenými výdaji drží krok i mzdy, zatímco samotná inflace je nadále omezována. Tato čísla také rozšiřují stávající trendy.
Dále je tu skutečnost, že ačkoli současný růst Dutch Bros není nijak žhavý, rozhodně není špatný v prostředí, kde se jiné podobně diskreční společnosti potýkají s problémy. Kromě propadu tržeb Starbucks ve stejných prodejnách vykázaly nižší tržby ve stejných prodejnách za druhé čtvrtletí roku také společnosti Home Depot (HD) a Macy’s (M).
Možná, že prémiové nápoje Dutch Bros jsou uspokojivou rozmařilostí, za kterou jsou lidé stále ochotni platit.
Akcie Dutch Bros jsou zajímavou příležitostí k nákupu, ať už je rozdělíte jakkoli
To je každopádně býčí argument v souvislosti s nedávným poklesem akcií o 26 %, který vyvolal obavy, ne že by na tom příliš záleželo, pokud jste skutečný dlouhodobý investor. Dutch Bros by stále byla přesvědčivým nákupem 26 % nad červnovým vrcholem. Je to stále ziskovější společnost, která úspěšně realizuje myšlenku, jež rezonuje s moderními spotřebiteli. Když už nic jiného, tak nedávné výsledky společnosti o tom vypovídají.
To by mělo být jasné: Přestože je tato akcie obklopena spoustou obav, většina analytiků, kteří ji sledují, ji považuje za silnou nákupní aktivitu. Jejich konsenzuální cílová hodnota 40,64 USD je také 28 % nad současnou cenou akcií Dutch Bros. To rozhodně není špatný vítr do plachet pro jakoukoli novou pozici.
Pro investory společnosti Dutch Bros bylo posledních několik týdnů těžkých. Akcie tohoto nadějného řetězce kaváren klesly o 26 % oproti svému vrcholu z konce června, čímž se zmařilo to, co vypadalo jako začínající snaha o oživení.Na vině jsou obavy z přetrvávající ekonomické slabosti. Trh se obává, že prémiové nápoje jsou při omezených výdajích zranitelné. A není to neopodstatněná obava.Investorům však u společnosti Dutch Bros chybí něco, co z tohoto stažení dělá nákupní příležitost: Spotřebitelé se nevzdávají všeho, včetně svých oblíbených nápojů Dutch Bros.Společnost Dutch Bros je jináDutch Bros je řetězec kaváren Drive-thrus. Na konci června jich bylo 912 a jejich cílem je v příštích několika letech dosáhnout počtu 4 000 provozoven.Konkuruje společnosti Starbucks tím, že je vším, čím dominantní řetězec není. Zatímco největší značka v oboru je známá svou uniformitou a formálností, Dutch Bros je záměrně neformální a osobní. Není neobvyklé, že jeho prodejny podporují místní sousedské akce nebo že baristé vedou se zákazníky upřímné rozhovory.A to je rozdíl. Zatímco v 90. letech a na počátku nového tisíciletí byly maloobchodní prodejny a další podniky zaměřené na služby formální a uhlazené, nyní zákazníci očekávají autenticitu a osobitost. To platí zejména po pandemii, která zdůraznila, jak moc všichni toužíme alespoň po určité míře skutečného lidského kontaktu. Společnost Dutch Bros ji poskytuje.Alespoň to naznačují její výsledky. Tržby ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostly o 4,1 %, čímž se prodloužil dobře zavedený trend. Pro srovnání, tržby společnosti Starbucks ve stejném čtvrtletí klesly o 2 % ve Spojených státech a o 3 % celosvětově.Nicméně pokud spotřebitelé trpí takovými fiskálními obtížemi, jakými údajně trpí právě teď, Dutch Bros by stále mohl narážet na prorůstový vítr. To je obava, která se beztak vynořila po zveřejnění zprávy za druhé čtvrtletí, která obsahovala nevýrazné pokyny ohledně růstu tržeb. Od té doby se akcie potýkají s problémy.Prodejcům však něco chybí v tomto podniku a v současné ekonomice.Více štěkání než kousáníSpotřebitelé nyní uvažují opatrněji než v poslední době. Nezisková organizace Conference Board, která mapuje ekonomické údaje, uvádí, že její ukazatel spotřebitelské důvěry klesl právě minulý měsíc nejvíce za poslední tři roky a přiblížil se tak na dohled svému skutečnému mnohaletému minimu, kterého dosáhl na začátku tohoto roku.Lidé se stále více obávají, jakou daň si vybírá inflace, která by nakonec mohla podkopat trh práce. Domácí zákazníci jsou také až po krk zadluženi na vysoké úroky. Podle Federálního rezervního systému dosáhl celkový dluh amerických domácností na kreditních kartách ve druhém čtvrtletí rekordní výše 1,14 bilionu dolarů.Jinými slovy, s penězi to vypadá těžce.Zcela stranou však zůstává skutečnost, že tyto základní podmínky jsou cyklické. Ekonomika se z těchto potíží nakonec vymaní, protože to ekonomika dělá. Jen to chce čas. A čas investovat do cyklicky citlivých akcií je právě tehdy, když jsou z těchto dočasných důvodů v útlumu.Jak již bylo řečeno, diskreční výdaje by ani nemusely být omezeny zdaleka tak, jak se nyní obáváme. Podle amerického Úřadu pro ekonomickou analýzu se osobní výdaje minulý měsíc zlepšily o 2,7 % , což odpovídá meziročnímu růstu za posledních několik měsíců. S těmito zvýšenými výdaji drží krok i mzdy, zatímco samotná inflace je nadále omezována. Tato čísla také rozšiřují stávající trendy.Dále je tu skutečnost, že ačkoli současný růst Dutch Bros není nijak žhavý, rozhodně není špatný v prostředí, kde se jiné podobně diskreční společnosti potýkají s problémy. Kromě propadu tržeb Starbucks ve stejných prodejnách vykázaly nižší tržby ve stejných prodejnách za druhé čtvrtletí roku také společnosti Home Depot a Macy’s .Možná, že prémiové nápoje Dutch Bros jsou uspokojivou rozmařilostí, za kterou jsou lidé stále ochotni platit.Akcie Dutch Bros jsou zajímavou příležitostí k nákupu, ať už je rozdělíte jakkoliTo je každopádně býčí argument v souvislosti s nedávným poklesem akcií o 26 %, který vyvolal obavy, ne že by na tom příliš záleželo, pokud jste skutečný dlouhodobý investor. Dutch Bros by stále byla přesvědčivým nákupem 26 % nad červnovým vrcholem. Je to stále ziskovější společnost, která úspěšně realizuje myšlenku, jež rezonuje s moderními spotřebiteli. Když už nic jiného, tak nedávné výsledky společnosti o tom vypovídají.To by mělo být jasné: Přestože je tato akcie obklopena spoustou obav, většina analytiků, kteří ji sledují, ji považuje za silnou nákupní aktivitu. Jejich konsenzuální cílová hodnota 40,64 USD je také 28 % nad současnou cenou akcií Dutch Bros. To rozhodně není špatný vítr do plachet pro jakoukoli novou pozici.