Čínská společnost již dlouhá léta diktuje tempo v technologickém vývoji
Jedná se o jednu z nejzásadnějších značek dneška na poli chytrých telefonů
Její vliv by měl v budoucnosti jen a jen růst
V české republice bychom o tom mohli sami vyprávět.
Dne 18. února roku 2020 na Světovém mobilním kongresu v Barceloně představila čínská technologická společnost Huawei svůj Mate X, jeden z prvních komerčně dostupných skládacích smartphonů. V tomto segmentu neudává tempo jen Apple, pojďme se na tuto tematiku podívat o něco podrobněji.
Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1126 – V bitvě u Chlumce zvítězil český kníže Soběslav I. nad německým králem Lotharem III. V bitvě padl Ota II. Olomoucký.
1229 – Šestá křížová výprava: císař Fridrich II. Štaufský podepsal desetiletou dohodu s al-Kamilem, týkající se Jeruzaléma, Nazarethu a Betléma, které získal bez použití vojenské síly či papežovy pomoci.
1536 – Francie a Turecko podepsali vojensko-obchodní smlouvu proti králi Karlovi V.
1563 – Atentát na francouzského vévodu Františka de Guise.
1930 – Clyde Tombaugh při studiu fotografií, které pořídil v lednu, objevil trpasličí planetu Pluto.
1965 – Gambie získala nezávislost na Velké Británii.
1984 – Mezi Vatikánem a Itálií byl uzavřen nový konkordát.
2004 – Výbuch vlaku přepravujícího benzín, hnojiva a síru v Íránu zabil 320 lidí.
2005 – Ve Spojeném království nabyl účinnosti zákon o zákazu honu na lišku.
2021 – Na Marsu úspěšně přistálo vozítko NASA Perseverance.
A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
1856 – Americký vynálezce a průmyslník Gail Borden získal patent na svůj postup kondenzace mléka, který vedl k vytvoření kondenzovaného mléka jako komerčního výrobku.
1979 – V Las Vegas v Nevadě byl otevřen hotel a kasino Sahara. Byl to jeden z ikonických hotelů a kasin na Las Vegas Strip.
2002 – Byla založena společnost Vonage, průkopník v oblasti přenosu hlasu přes internet (VoIP). Sehrála významnou roli v popularizaci internetových telefonních služeb.
2015 – Byla oznámena fúze společností Kraft Foods Group a H.J. Heinz Company, čímž vznikla třetí největší potravinářská a nápojová společnost v Severní Americe, známá jako The Kraft Heinz Company.
Huawei jako alternativa ve světě technologií
Když se řekne „Huawei“, většina lidí si tuto značku okamžitě spojí s nejnovějšími a vysoce kvalitními technologickými produkty. Od svého založení v roce 1987 urazila značka Huawei skutečně dlouhou cestu. Během krátké 30leté historie je dnes Huawei globálním gigantem, který konkuruje takovým značkám, jako jsou Apple a Samsung. Nabízí se otázka: v čem spočívá tajemství rychlého úspěchu značky Huawei? Tento článek se snaží odhalit některé klíčové faktory úspěchů společnosti Huawei.
Společnost Huawei Technologies byla založena v roce 1987 v čínském Šen-čenu jako venkovský obchodní zástupce pro hongkongské podniky zabývající se telefonními a kabelovými sítěmi. V letech 1996 až 1998 společnost Huawei poprvé expandovala do metropolitních oblastí Číny, protože počet obyvatel měst prudce vzrostl.
Globální poradenská společnost McKinsey & Company předpovídá, že do roku 2030 dosáhne čínská městská populace hranice jedné miliardy a do roku 2025 bude mít 221 měst s více než jedním milionem obyvatel, zatímco v Evropě jich bude 35. Rozsáhlá města vyžadují komplexní komunikační sítě a společnost Huawei pokračuje v ohromujícím růstu tím, že tuto potřebu rozšiřuje a uspokojuje.
Dnes jsou produkty a řešení společnosti Huawei nasazeny ve více než 170 zemích a slouží více než třetině světové populace. Huawei je podle podílu na trhu třetím největším světovým výrobcem směrovačů, přepínačů a dalších telekomunikačních zařízení po společnostech Alcatel-Lucent a Cisco a nedávno se tato značka zapojila do ultrakonkurenčního závodu o chytré telefony.
Pro mnoho pozorovatelů se společnost Huawei zdánlivě z ničeho nic stala jednou z nejdominantnějších technologických značek na světě. Její největší úspěchy se odehrály mimo pozornost veřejnosti, protože se jedná především o společnost zaměřenou na obchod mezi podniky (B2B). Mezi hlavní zákazníky patří telefonní a internetoví operátoři, kteří využívají odborných znalostí společnosti Huawei k poskytování služeb zákazníkům pod svou značkou, nikoli pod značkou Huawei. Kvůli svému čínskému původu také postrádala celosvětovou proslulost. Vzhledem k tomu, že se až pětina světové populace nachází v rámci vlastních čínských hranic, dokázala společnost Huawei růst a zároveň zůstat relativně izolovaná.
Hlavní činnost společnosti Huawei lze rozdělit do tří obchodních skupin. První skupina, Carrier Network Business Group, poskytuje bezdrátové sítě, pevné sítě, globální služby, software pro operátory, páteřní sítě a síťová energetická řešení, která jsou nasazována téměř všemi významnými komunikačními operátory na celém světě. Po sedm let před rokem 2012 přesahovala složená roční míra růstu divize řízených služeb společnosti Huawei 70 % ročně, což z ní činí nejrychleji rostoucího poskytovatele řízených služeb na světě.
Druhá obchodní skupina, Enterprise Business Group, je dokonalým doplňkem. Jakmile jsou informace odeslány a přijaty prostřednictvím „potrubí“, musí být tato data analyzována, přeložena, uložena a uložena, a to prostřednictvím datových center a úložných produktů společnosti Huawei.
Třetí skupinou je Consumer Business Group, která stojí v čele prosazování společnosti v segmentu osobních telefonů a chytrých telefonů. Společnost Huawei tomu říká „potrubní strategie“, která se zaměřuje na ukládání a zpracování informací, přepravu a distribuci informací a prezentaci a tvorbu informací. V dubnu 2017 značka oznámila své plány na vytvoření samostatné cloudové obchodní jednotky v rámci plánů investovat 1 miliardu USD do rozšíření svého cloudového podnikání. Eric Xu, rotující generální ředitel společnosti Huawei, uvedl, že značka prosazuje svou novou veřejnou cloudovou platformu jak samostatně, tak prostřednictvím partnerství s operátory v některých zemích, například s německým Deutsche Telekom.
Podnikání společnosti Huawei v oblasti osobních telefonů si postupně vybudovalo odborné znalosti od dodavatele levných komponentů a montáží pro přední světové výrobce mobilních telefonů. Přestože nezískala žádné výhody v oblasti značky, v roce 2008 se umístila na 3. místě na světovém trhu mobilních zařízení. Nyní se úspěšně zbavila své role výrobce originálního designu (ODM) a začala vyrábět svá chytrá zařízení a používat jejich značku. Posun v hodnotovém řetězci od výrobce komponent k výrobci chytrých telefonů s vlastní značkou je hlavní součástí současné a budoucí strategie růstu společnosti Huawei.
Skupina Huawei Consumer Business Group se v roce 2017 stala třetím největším výrobcem chytrých telefonů podle tržního podílu a ovládla 10 % celkového světového trhu.
Filozofie značky Huawei
Vizí společnosti Huawei je obohacovat život prostřednictvím komunikace. Stále více lidí na celém světě se připojuje pomocí stále rychlejších zařízení, která kladou větší nároky na rychlost, použitelnost a bezpečný a personalizovaný zážitek. Podniky mají své vlastní požadavky a využívají technologie pro řízení logistiky, provozu a všech druhů spotřebitelských dat. Do roku 2020 se očekává, že interakce mezi lidmi, věcmi a životním prostředím vyústí ve více než 50 miliard požadavků na připojení od GPS, kompasů, kamer a mikrofonů, nejen na komunikaci. Aby se společnost Huawei vypořádala s touto digitální záplavou, je odhodlána poskytovat širší, chytřejší a energeticky účinnější potrubí.
Úzká spolupráce se zákazníky a orientace na zákazníka je největší odlišností společnosti Huawei. Založila 15 výzkumných ústavů a center a 36 společných inovačních center, která fungují přímo s předními operátory po celém světě, aby vytvořila technologie na míru jedinečným potřebám každého operátora a vytvořila jeho konkurenční výhodu pro zákazníky.
V roce 2016 se společnost Huawei umístila na 46. místě v žebříčku nejinovativnějších společností na světě podle Boston Consulting Group. Dva roky po sobě se umístila na prvním místě, pokud jde o globální patentové přihlášky podle Smlouvy o patentové spolupráci v letech 2015 až 2016. Společnost Huawei má 180 000 zaměstnanců, z toho více než 80 000 zaměstnanců výzkumu a vývoje (tvoří 45 % pracovní síly) v Německu, Švédsku, Velké Británii, USA, Francii, Itálii, Belgii, Finsku, Irsku, Rusku, Indii a Číně.
Společnost Huawei chápe, že silné značky jsou hnací silou inovací, což se odráží v jejím celosvětovém působení. Celkové výdaje společnosti Huawei na výzkum a vývoj činily v roce 2016 celkem 14,6 % ročních příjmů. Tuto cílevědomou oddanost inovacím ilustruje její filozofie „Might from a small hole“. Stejně jako voda může po silném natlakování malým otvorem prorazit ocelové pláty, věří společnost Huawei, že pokud její zdroje zůstanou oddané ostře definovanému účelu obohacování života prostřednictvím komunikace, může se neustále zlepšovat.
Po svém úspěšném vstupu na trh s chytrými telefony se společnost Huawei řídí filozofií, podle níž jsou její produkty technologicky vyspělými řešeními problémů. Jejím cílem je propojit své dědictví v oblasti poskytování řešení největším světovým poskytovatelům telekomunikačních služeb s budoucí platformou výroby a prodeje nejpokročilejších telefonů.
Přechod od neviditelného ODM k viditelnému výrobci značek je pro Huawei náročnou cestou, kterou musí zvládnout a v níž musí vyniknout. Vyžaduje obětavé úsilí vedoucího týmu, aby se uvolnil globální potenciál.
Strategie značky: Vybudovat globální vedoucí postavení
Aby byla společnost Huawei první volbou a nejlepším partnerem telekomunikačních operátorů, musí nejen zvládnout současnou technologickou úroveň, ale také předvídat budoucí potřeby zákazníků. Překonání současných technologií a stanovení průmyslových standardů jsou nedílnou strategií společnosti Huawei.
V současné době je v 75 zemích komerčně provozováno téměř 200 sítí čtvrté generace a dalších 200 je stále ve fázi plánování. Mezitím týmy výzkumu a vývoje společnosti Huawei již několik let pracují na vývoji sítí páté generace (5G) a očekávají, že do roku 2020 představí komerční sítě 5G. Díky své předvídavosti bude Huawei v době, kdy nastane čas, na prvním místě v oblasti technologie 5G. Rotující generální ředitel společnosti Huawei Ken Hu naznačil, že 5G bude až 100krát rychlejší než 4G.
V roce 2014 společnost Huawei zřídila na ostrově Man první telefonní síť 5G na světě.
Společnost Huawei dále využívá svého růstu tím, že se stává mezinárodním lídrem v oblasti různých průmyslových standardů. Jako lídr v oblasti standardizace cloudu a úložišť zastává Huawei více než 20 klíčových pozic v mezinárodních standardizačních organizacích. Z této vedoucí platformy může společnost Huawei utvářet budoucí politiku informačních technologií a pomáhat jí udržet si náskok před konkurencí.
Společnost Huawei učinila velké kroky v oblasti sladění svého interního vedení a hierarchie, aby mohla i nadále reagovat v rychle se měnícím odvětví. Ačkoli je řetězec velení, který podporuje jednotnost a kontrolu kvality, nezbytný pro budování značky, může být na škodu inovacím. Důležité je přijímání decentralizovanějších rozhodnutí a společnost Huawei začala delegovat rozhodovací pravomoci na funkce zaměřené na zákazníky a na pobočky v terénu, což podporuje tok nápadů.
Zdroj: Getty Images
Zdaleka nejrizikovější a potenciálně nejgeniálnější strategií vedení je systém rotace generálního ředitele společnosti Huawei, kdy se malá skupina vedoucích pracovníků střídá v plnění povinností generálního ředitele. Ve srovnání s jedním generálním ředitelem, od něhož se očekává, že zvládne více strategií s hlubokým přehledem, je skupina rotujících a zastupujících generálních ředitelů považována za efektivnější, protože mají čas se lépe připravit na své další funkční období. Tím je zajištěno, že na nejvyšších vedoucích pozicích je v průběhu času přítomna širší škála odborných znalostí.
Technická zdatnost v kombinaci s jedinečným stylem vrcholového managementu umožňuje společnosti pracovat s novým myšlením směrem ke strategii značky. V roce 2014 společnost představila své firemní marketingové a brandingové téma „Building a Better Connected World“, které demonstruje její vizi a budoucí pozici. Společnost Huawei sice do jisté míry následuje společnost Apple a pořádá nablýskané akce k budování povědomí, ale také významně investuje do vztahů s veřejností a lobbingu.
Její marketingové úsilí je spojeno se strategií prezentace jejích produktů (zejména chytrých telefonů) jako ztělesnění dokonalosti. Kampaň „Excellence with Edge“ pro její chytré telefony P7 v roce 2014 představovala vizionáře nebo tvůrce trendů. V roce 2015, aby vyzdvihl píli a úsilí zaměstnanců společnosti, zvolil střídající se generální ředitel Huawei Ren Zhengfei fotografii nohou baletky, z nichž jedna má na sobě hedvábnou balerínu na výkon, ostře kontrastující s druhou odhalující zakrvácenou a obvázanou bosou nohu – se sloganem „Cesta je těžká. A radostná. V roce 2017 nabrala kampaň její firemní značky zcela jiný směr, když použila obrázek paprsku majáku prorážejícího temnotu pod australskou noční oblohou – metaforu světelného majáku, kterou vykouzlili světoví lídři, aby vyjádřili svůj záměr být pro ostatní vůdčím světlem.
Společnost Huawei ve svém produktovém positioningu neustále využívá technologické zkušenosti. Společnost neváhá používat slova a slovní spojení, která označují její produkty jako „nejlepší“ nebo „nejrychlejší“. Základní strategií je vytvořit velmi vysokou hodnotu spojenou s jejími produkty. Strategie značky je doprovázena silnou kampaní na zviditelnění.
Do roku 2012 bylo více než 90 % spotřebitelských zařízení společnosti dodáno a prodáno pod značkou Huawei. Ačkoli to mělo za následek odpor některých poskytovatelů telekomunikačních služeb, kteří přestali se společností Huawei obchodovat, společnost odmítla ustoupit v budování viditelnosti své značky.
Jejímu úsilí o zviditelnění značky pomohl také úpadek společností Sony, Blackberry a HTC, který jí otevřel nové příležitosti v oblasti spotřebitelského maloobchodu. Kromě Číny a USA našly značky chytrých telefonů společnosti potenciálně lukrativní příležitosti v Indii, Indonésii, na Tchaj-wanu a v mnoha afrických zemích.
Tyto nově objevené příležitosti se dobře propojily s postavením společnosti Huawei jako základního vyzyvatele na většině trhů a umožnily jí navrhnout a realizovat globální marketingovou strategii namísto toho, aby se potýkala se složitostí různých úrovní vyspělosti na různých trzích.
Zdroj: Getty Images
V české republice bychom o tom mohli sami vyprávět.Dne 18. února roku 2020 na Světovém mobilním kongresu v Barceloně představila čínská technologická společnost Huawei svůj Mate X, jeden z prvních komerčně dostupných skládacích smartphonů. V tomto segmentu neudává tempo jen Apple, pojďme se na tuto tematiku podívat o něco podrobněji.Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1126 – V bitvě u Chlumce zvítězil český kníže Soběslav I. nad německým králem Lotharem III. V bitvě padl Ota II. Olomoucký.
1229 – Šestá křížová výprava: císař Fridrich II. Štaufský podepsal desetiletou dohodu s al-Kamilem, týkající se Jeruzaléma, Nazarethu a Betléma, které získal bez použití vojenské síly či papežovy pomoci.
1536 – Francie a Turecko podepsali vojensko-obchodní smlouvu proti králi Karlovi V.
1563 – Atentát na francouzského vévodu Františka de Guise.
1930 – Clyde Tombaugh při studiu fotografií, které pořídil v lednu, objevil trpasličí planetu Pluto.
1965 – Gambie získala nezávislost na Velké Británii.
1984 – Mezi Vatikánem a Itálií byl uzavřen nový konkordát.
2004 – Výbuch vlaku přepravujícího benzín, hnojiva a síru v Íránu zabil 320 lidí.
2005 – Ve Spojeném království nabyl účinnosti zákon o zákazu honu na lišku.
2021 – Na Marsu úspěšně přistálo vozítko NASA Perseverance.
A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
1856 – Americký vynálezce a průmyslník Gail Borden získal patent na svůj postup kondenzace mléka, který vedl k vytvoření kondenzovaného mléka jako komerčního výrobku.
1979 – V Las Vegas v Nevadě byl otevřen hotel a kasino Sahara. Byl to jeden z ikonických hotelů a kasin na Las Vegas Strip.
2002 – Byla založena společnost Vonage, průkopník v oblasti přenosu hlasu přes internet . Sehrála významnou roli v popularizaci internetových telefonních služeb.
2015 – Byla oznámena fúze společností Kraft Foods Group a H.J. Heinz Company, čímž vznikla třetí největší potravinářská a nápojová společnost v Severní Americe, známá jako The Kraft Heinz Company.
Když se řekne „Huawei“, většina lidí si tuto značku okamžitě spojí s nejnovějšími a vysoce kvalitními technologickými produkty. Od svého založení v roce 1987 urazila značka Huawei skutečně dlouhou cestu. Během krátké 30leté historie je dnes Huawei globálním gigantem, který konkuruje takovým značkám, jako jsou Apple a Samsung. Nabízí se otázka: v čem spočívá tajemství rychlého úspěchu značky Huawei? Tento článek se snaží odhalit některé klíčové faktory úspěchů společnosti Huawei.Společnost Huawei Technologies byla založena v roce 1987 v čínském Šen-čenu jako venkovský obchodní zástupce pro hongkongské podniky zabývající se telefonními a kabelovými sítěmi. V letech 1996 až 1998 společnost Huawei poprvé expandovala do metropolitních oblastí Číny, protože počet obyvatel měst prudce vzrostl.Globální poradenská společnost McKinsey & Company předpovídá, že do roku 2030 dosáhne čínská městská populace hranice jedné miliardy a do roku 2025 bude mít 221 měst s více než jedním milionem obyvatel, zatímco v Evropě jich bude 35. Rozsáhlá města vyžadují komplexní komunikační sítě a společnost Huawei pokračuje v ohromujícím růstu tím, že tuto potřebu rozšiřuje a uspokojuje.Dnes jsou produkty a řešení společnosti Huawei nasazeny ve více než 170 zemích a slouží více než třetině světové populace. Huawei je podle podílu na trhu třetím největším světovým výrobcem směrovačů, přepínačů a dalších telekomunikačních zařízení po společnostech Alcatel-Lucent a Cisco a nedávno se tato značka zapojila do ultrakonkurenčního závodu o chytré telefony.Pro mnoho pozorovatelů se společnost Huawei zdánlivě z ničeho nic stala jednou z nejdominantnějších technologických značek na světě. Její největší úspěchy se odehrály mimo pozornost veřejnosti, protože se jedná především o společnost zaměřenou na obchod mezi podniky . Mezi hlavní zákazníky patří telefonní a internetoví operátoři, kteří využívají odborných znalostí společnosti Huawei k poskytování služeb zákazníkům pod svou značkou, nikoli pod značkou Huawei. Kvůli svému čínskému původu také postrádala celosvětovou proslulost. Vzhledem k tomu, že se až pětina světové populace nachází v rámci vlastních čínských hranic, dokázala společnost Huawei růst a zároveň zůstat relativně izolovaná.Hlavní činnost společnosti Huawei lze rozdělit do tří obchodních skupin. První skupina, Carrier Network Business Group, poskytuje bezdrátové sítě, pevné sítě, globální služby, software pro operátory, páteřní sítě a síťová energetická řešení, která jsou nasazována téměř všemi významnými komunikačními operátory na celém světě. Po sedm let před rokem 2012 přesahovala složená roční míra růstu divize řízených služeb společnosti Huawei 70 % ročně, což z ní činí nejrychleji rostoucího poskytovatele řízených služeb na světě.Druhá obchodní skupina, Enterprise Business Group, je dokonalým doplňkem. Jakmile jsou informace odeslány a přijaty prostřednictvím „potrubí“, musí být tato data analyzována, přeložena, uložena a uložena, a to prostřednictvím datových center a úložných produktů společnosti Huawei.Třetí skupinou je Consumer Business Group, která stojí v čele prosazování společnosti v segmentu osobních telefonů a chytrých telefonů. Společnost Huawei tomu říká „potrubní strategie“, která se zaměřuje na ukládání a zpracování informací, přepravu a distribuci informací a prezentaci a tvorbu informací. V dubnu 2017 značka oznámila své plány na vytvoření samostatné cloudové obchodní jednotky v rámci plánů investovat 1 miliardu USD do rozšíření svého cloudového podnikání. Eric Xu, rotující generální ředitel společnosti Huawei, uvedl, že značka prosazuje svou novou veřejnou cloudovou platformu jak samostatně, tak prostřednictvím partnerství s operátory v některých zemích, například s německým Deutsche Telekom.Podnikání společnosti Huawei v oblasti osobních telefonů si postupně vybudovalo odborné znalosti od dodavatele levných komponentů a montáží pro přední světové výrobce mobilních telefonů. Přestože nezískala žádné výhody v oblasti značky, v roce 2008 se umístila na 3. místě na světovém trhu mobilních zařízení. Nyní se úspěšně zbavila své role výrobce originálního designu a začala vyrábět svá chytrá zařízení a používat jejich značku. Posun v hodnotovém řetězci od výrobce komponent k výrobci chytrých telefonů s vlastní značkou je hlavní součástí současné a budoucí strategie růstu společnosti Huawei.Skupina Huawei Consumer Business Group se v roce 2017 stala třetím největším výrobcem chytrých telefonů podle tržního podílu a ovládla 10 % celkového světového trhu.Filozofie značky HuaweiVizí společnosti Huawei je obohacovat život prostřednictvím komunikace. Stále více lidí na celém světě se připojuje pomocí stále rychlejších zařízení, která kladou větší nároky na rychlost, použitelnost a bezpečný a personalizovaný zážitek. Podniky mají své vlastní požadavky a využívají technologie pro řízení logistiky, provozu a všech druhů spotřebitelských dat. Do roku 2020 se očekává, že interakce mezi lidmi, věcmi a životním prostředím vyústí ve více než 50 miliard požadavků na připojení od GPS, kompasů, kamer a mikrofonů, nejen na komunikaci. Aby se společnost Huawei vypořádala s touto digitální záplavou, je odhodlána poskytovat širší, chytřejší a energeticky účinnější potrubí.Úzká spolupráce se zákazníky a orientace na zákazníka je největší odlišností společnosti Huawei. Založila 15 výzkumných ústavů a center a 36 společných inovačních center, která fungují přímo s předními operátory po celém světě, aby vytvořila technologie na míru jedinečným potřebám každého operátora a vytvořila jeho konkurenční výhodu pro zákazníky.V roce 2016 se společnost Huawei umístila na 46. místě v žebříčku nejinovativnějších společností na světě podle Boston Consulting Group. Dva roky po sobě se umístila na prvním místě, pokud jde o globální patentové přihlášky podle Smlouvy o patentové spolupráci v letech 2015 až 2016. Společnost Huawei má 180 000 zaměstnanců, z toho více než 80 000 zaměstnanců výzkumu a vývoje v Německu, Švédsku, Velké Británii, USA, Francii, Itálii, Belgii, Finsku, Irsku, Rusku, Indii a Číně.Společnost Huawei chápe, že silné značky jsou hnací silou inovací, což se odráží v jejím celosvětovém působení. Celkové výdaje společnosti Huawei na výzkum a vývoj činily v roce 2016 celkem 14,6 % ročních příjmů. Tuto cílevědomou oddanost inovacím ilustruje její filozofie „Might from a small hole“. Stejně jako voda může po silném natlakování malým otvorem prorazit ocelové pláty, věří společnost Huawei, že pokud její zdroje zůstanou oddané ostře definovanému účelu obohacování života prostřednictvím komunikace, může se neustále zlepšovat.Po svém úspěšném vstupu na trh s chytrými telefony se společnost Huawei řídí filozofií, podle níž jsou její produkty technologicky vyspělými řešeními problémů. Jejím cílem je propojit své dědictví v oblasti poskytování řešení největším světovým poskytovatelům telekomunikačních služeb s budoucí platformou výroby a prodeje nejpokročilejších telefonů.Přechod od neviditelného ODM k viditelnému výrobci značek je pro Huawei náročnou cestou, kterou musí zvládnout a v níž musí vyniknout. Vyžaduje obětavé úsilí vedoucího týmu, aby se uvolnil globální potenciál.Strategie značky: Vybudovat globální vedoucí postaveníAby byla společnost Huawei první volbou a nejlepším partnerem telekomunikačních operátorů, musí nejen zvládnout současnou technologickou úroveň, ale také předvídat budoucí potřeby zákazníků. Překonání současných technologií a stanovení průmyslových standardů jsou nedílnou strategií společnosti Huawei.V současné době je v 75 zemích komerčně provozováno téměř 200 sítí čtvrté generace a dalších 200 je stále ve fázi plánování. Mezitím týmy výzkumu a vývoje společnosti Huawei již několik let pracují na vývoji sítí páté generace a očekávají, že do roku 2020 představí komerční sítě 5G. Díky své předvídavosti bude Huawei v době, kdy nastane čas, na prvním místě v oblasti technologie 5G. Rotující generální ředitel společnosti Huawei Ken Hu naznačil, že 5G bude až 100krát rychlejší než 4G.V roce 2014 společnost Huawei zřídila na ostrově Man první telefonní síť 5G na světě.Společnost Huawei dále využívá svého růstu tím, že se stává mezinárodním lídrem v oblasti různých průmyslových standardů. Jako lídr v oblasti standardizace cloudu a úložišť zastává Huawei více než 20 klíčových pozic v mezinárodních standardizačních organizacích. Z této vedoucí platformy může společnost Huawei utvářet budoucí politiku informačních technologií a pomáhat jí udržet si náskok před konkurencí.Společnost Huawei učinila velké kroky v oblasti sladění svého interního vedení a hierarchie, aby mohla i nadále reagovat v rychle se měnícím odvětví. Ačkoli je řetězec velení, který podporuje jednotnost a kontrolu kvality, nezbytný pro budování značky, může být na škodu inovacím. Důležité je přijímání decentralizovanějších rozhodnutí a společnost Huawei začala delegovat rozhodovací pravomoci na funkce zaměřené na zákazníky a na pobočky v terénu, což podporuje tok nápadů.Zdaleka nejrizikovější a potenciálně nejgeniálnější strategií vedení je systém rotace generálního ředitele společnosti Huawei, kdy se malá skupina vedoucích pracovníků střídá v plnění povinností generálního ředitele. Ve srovnání s jedním generálním ředitelem, od něhož se očekává, že zvládne více strategií s hlubokým přehledem, je skupina rotujících a zastupujících generálních ředitelů považována za efektivnější, protože mají čas se lépe připravit na své další funkční období. Tím je zajištěno, že na nejvyšších vedoucích pozicích je v průběhu času přítomna širší škála odborných znalostí.Technická zdatnost v kombinaci s jedinečným stylem vrcholového managementu umožňuje společnosti pracovat s novým myšlením směrem ke strategii značky. V roce 2014 společnost představila své firemní marketingové a brandingové téma „Building a Better Connected World“, které demonstruje její vizi a budoucí pozici. Společnost Huawei sice do jisté míry následuje společnost Apple a pořádá nablýskané akce k budování povědomí, ale také významně investuje do vztahů s veřejností a lobbingu.Její marketingové úsilí je spojeno se strategií prezentace jejích produktů jako ztělesnění dokonalosti. Kampaň „Excellence with Edge“ pro její chytré telefony P7 v roce 2014 představovala vizionáře nebo tvůrce trendů. V roce 2015, aby vyzdvihl píli a úsilí zaměstnanců společnosti, zvolil střídající se generální ředitel Huawei Ren Zhengfei fotografii nohou baletky, z nichž jedna má na sobě hedvábnou balerínu na výkon, ostře kontrastující s druhou odhalující zakrvácenou a obvázanou bosou nohu – se sloganem „Cesta je těžká. A radostná. V roce 2017 nabrala kampaň její firemní značky zcela jiný směr, když použila obrázek paprsku majáku prorážejícího temnotu pod australskou noční oblohou – metaforu světelného majáku, kterou vykouzlili světoví lídři, aby vyjádřili svůj záměr být pro ostatní vůdčím světlem.Společnost Huawei ve svém produktovém positioningu neustále využívá technologické zkušenosti. Společnost neváhá používat slova a slovní spojení, která označují její produkty jako „nejlepší“ nebo „nejrychlejší“. Základní strategií je vytvořit velmi vysokou hodnotu spojenou s jejími produkty. Strategie značky je doprovázena silnou kampaní na zviditelnění.Do roku 2012 bylo více než 90 % spotřebitelských zařízení společnosti dodáno a prodáno pod značkou Huawei. Ačkoli to mělo za následek odpor některých poskytovatelů telekomunikačních služeb, kteří přestali se společností Huawei obchodovat, společnost odmítla ustoupit v budování viditelnosti své značky.Jejímu úsilí o zviditelnění značky pomohl také úpadek společností Sony, Blackberry a HTC, který jí otevřel nové příležitosti v oblasti spotřebitelského maloobchodu. Kromě Číny a USA našly značky chytrých telefonů společnosti potenciálně lukrativní příležitosti v Indii, Indonésii, na Tchaj-wanu a v mnoha afrických zemích.Tyto nově objevené příležitosti se dobře propojily s postavením společnosti Huawei jako základního vyzyvatele na většině trhů a umožnily jí navrhnout a realizovat globální marketingovou strategii namísto toho, aby se potýkala se složitostí různých úrovní vyspělosti na různých trzích.