Akcie společnosti Boeing poklesly o více než 12 % od konce října, kdy americký výrobce letadel oznámil odklad první dodávky svého programu 777X do roku 2027. Tento krok byl podpořen oznámením o větší než očekávané ztrátě ve výši 5 miliard dolarů, což zvyšuje celkové ztráty spojené s dlouho odkládaným programem 777X na přibližně 15 miliard dolarů.
Boeing původně plánoval dodávku prvního letadla 777X již na rok 2026, avšak podle zpráv dosud nebyla provedena potřebná certifikace. CEO Kelly Ortberg také upozornil na to, že je třeba dokončit „hory práce“, aby bylo možné letadlo certifikovat.
Přesto společnost uvedla, že výroba klíčového modelu 737 MAX se stabilizovala na 38 letadel měsíčně. Navzdory problémům s certifikací a výrobou má Boeing nyní povolení zvýšit produkci tohoto modelu na 42 letadel měsíčně.
Ve třetím čtvrtletí dosáhly příjmy společnosti 23,27 miliardy dolarů, což znamená nárůst o 30 % v porovnání s předchozím rokem. Analytici očekávali, že číslo bude nižší, a to na úrovni 22,29 miliardy dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Analytici ze společnosti Bernstein vyjádřili obavy nad capital expenditures společnosti, což negativně ovlivnilo sentiment investorů. Předpokládají, že v krátkodobém horizontu klesnou cash flow pod očekávání kvůli odkladu 777X a vyšším nákladům. Na druhou stranu, v dlouhodobém horizontu analytici vidí volný cash flow jako vysoce atraktivní, s očekáváním, že dosáhne 11 miliard dolarů v roce 2028.
Akcie společnosti Boeing poklesly o více než 12 % od konce října, kdy americký výrobce letadel oznámil odklad první dodávky svého programu 777X do roku 2027. Tento krok byl podpořen oznámením o větší než očekávané ztrátě ve výši 5 miliard dolarů, což zvyšuje celkové ztráty spojené s dlouho odkládaným programem 777X na přibližně 15 miliard dolarů.
Boeing původně plánoval dodávku prvního letadla 777X již na rok 2026, avšak podle zpráv dosud nebyla provedena potřebná certifikace. CEO Kelly Ortberg také upozornil na to, že je třeba dokončit „hory práce“, aby bylo možné letadlo certifikovat.
Přesto společnost uvedla, že výroba klíčového modelu 737 MAX se stabilizovala na 38 letadel měsíčně. Navzdory problémům s certifikací a výrobou má Boeing nyní povolení zvýšit produkci tohoto modelu na 42 letadel měsíčně.
Ve třetím čtvrtletí dosáhly příjmy společnosti 23,27 miliardy dolarů, což znamená nárůst o 30 % v porovnání s předchozím rokem. Analytici očekávali, že číslo bude nižší, a to na úrovni 22,29 miliardy dolarů.Chcete využít této příležitosti?
Analytici ze společnosti Bernstein vyjádřili obavy nad capital expenditures společnosti, což negativně ovlivnilo sentiment investorů. Předpokládají, že v krátkodobém horizontu klesnou cash flow pod očekávání kvůli odkladu 777X a vyšším nákladům. Na druhou stranu, v dlouhodobém horizontu analytici vidí volný cash flow jako vysoce atraktivní, s očekáváním, že dosáhne 11 miliard dolarů v roce 2028.