General Motors (GM) nařídila tisícům svých dodavatelů přestat používat díly z Číny, což odráží rostoucí frustraci automobilky nad geopolitickými narušeními. Toto rozhodnutí přichází na pozadí zhoršujících se obchodních vztahů mezi USA a Čínou, přičemž GM se snaží o větší odolnost svého dodavatelského řetězce.
GM stanovila termín do roku 2027 pro některé dodavatele, aby ukončili své vazby na čínské zdroje. K tomuto kroku došlo poté, co se ze strany GM začaly objevovat požadavky na hledání alternativních dodavatelů, a to již od konce roku 2024, avšak situace se stala naléhavější během jarní fáze eskalující obchodní války.
Geopolitické napětí a tarify, které zavedl americký prezident Donald Trump, donutily automobilky přehodnotit své zavedené vztahy s Čínou. Podle GM bylo cílem především zajistit, aby materiály a součásti využívané výrobcem automobilů pocházely z amerických dosahů nebo alternativně ze zemí, které nejsou zatíženy obchodními restrikcemi.
CEO GM Mary Barra sdělila, že automobilka se snaží o zdokonalování dodavatelských vztahů a jejich přizpůsobení „geoekonomickému“ klimatu. Shilpan Amin, vedoucí globálního nákupu, dodal, že je nezbytné mít větší kontrolu nad dodavatelskými řetězci.
Chcete využít této příležitosti?
Automobilka GM již dříve aktivně snižovala svou závislost na Číně v oblastech jako je výroba baterií a polovodičů, přičemž spolupracuje s americkými společnostmi a investuje do těžby lithia na území USA.
Podle zdrojů se dodavatelé snaží o přesměrování svých dodavatelských řetězců, což je však značně složité a nákladné. V některých případech tyto vazby trvají desítky let, což komplikuje úsilí automobilky okamžitě najít alternativy.
General Motors nařídila tisícům svých dodavatelů přestat používat díly z Číny, což odráží rostoucí frustraci automobilky nad geopolitickými narušeními. Toto rozhodnutí přichází na pozadí zhoršujících se obchodních vztahů mezi USA a Čínou, přičemž GM se snaží o větší odolnost svého dodavatelského řetězce.
GM stanovila termín do roku 2027 pro některé dodavatele, aby ukončili své vazby na čínské zdroje. K tomuto kroku došlo poté, co se ze strany GM začaly objevovat požadavky na hledání alternativních dodavatelů, a to již od konce roku 2024, avšak situace se stala naléhavější během jarní fáze eskalující obchodní války.
Geopolitické napětí a tarify, které zavedl americký prezident Donald Trump, donutily automobilky přehodnotit své zavedené vztahy s Čínou. Podle GM bylo cílem především zajistit, aby materiály a součásti využívané výrobcem automobilů pocházely z amerických dosahů nebo alternativně ze zemí, které nejsou zatíženy obchodními restrikcemi.
CEO GM Mary Barra sdělila, že automobilka se snaží o zdokonalování dodavatelských vztahů a jejich přizpůsobení „geoekonomickému“ klimatu. Shilpan Amin, vedoucí globálního nákupu, dodal, že je nezbytné mít větší kontrolu nad dodavatelskými řetězci.Chcete využít této příležitosti?
Automobilka GM již dříve aktivně snižovala svou závislost na Číně v oblastech jako je výroba baterií a polovodičů, přičemž spolupracuje s americkými společnostmi a investuje do těžby lithia na území USA.
Podle zdrojů se dodavatelé snaží o přesměrování svých dodavatelských řetězců, což je však značně složité a nákladné. V některých případech tyto vazby trvají desítky let, což komplikuje úsilí automobilky okamžitě najít alternativy.