Akcie IPO nejsou pro slabá srdce. Ale stojí za to je sledovat. Obzvláště když společnost, která vstupuje na trh, symbolizuje „klíčovou technologii“. Tyto zajímavé společnosti však není jednoduché najít. Mají zažehnout příští průmyslovou revoluci, která není snadná pro žádnou společnost. Mnoho z těchto růstových společností představuje budoucnost a z dlouhodobého hlediska by mohly investorům přinést nemalé zisky. Pojďme se společně podívat na 7 zajímavých společností, které můžou mít před sebou velmi zajímavou budoucnost.

1 – Pinterest (PINS)

Datum IPO: Duben 2019

Zhodnocení od IPO: + 40%

Společnost zabývající se sociálními médií Pinterest (NYSE: PINS) byla jednou z nejočekávanějších IPO nabídek v roce 2019 a akcie PINS doposud dosáhly slušného humbuku. Pinterest měl první velký den na Wall Street, a přestože obchodování bylo od té doby velmi volatilní, akcie stále rostou o 40% z ceny IPO, protože investoři vyjádřili široký optimismus, pokud jde o snahy společnosti přizpůsobit to, co je stále velmi malé digitální reklamní podnikání na velmi velké a globální uživatelské základně.

Rizikoví kapitalisté vložili spoustu peněz do Pinterestu, když to byla ještě soukromá společnost, a to z dobrého důvodu. Investice v počátečním stádiu mohou čisté zisky zhodnotit až o 3 000%, nebo ve výjimečných případech dokonce o 30 000%. Není divu, že Matt McCall, legendární technologický investor sám o sobě, je nazývá „velkými zabijáky domácích investic investičního světa.“ Totéž platí o klíčových technologiích. Vše, co potřebujete, je mít pravdu jednou a jste připraveni na život.

PINS je důležité sledovat z dlouhodobého hlediska, protože tato společnost dává vodítko k tomu, jak se bude dařit zbytku trhu s digitálními reklamami – Facebook (NASDAQ: FB), Alphabet (NASDAQ: GOOG) a Amazon (NASDAQ: AMZN). Na trhu digitálních reklam dominují tito tři titáni. Existuje však několik začínajících digitálních reklamních podniků, které by mohly pro tyto společnosti představovat výzvu. Jednou z hlavních výzev je Pinterest. Tedy, pokud se Pinterestu dlouhodobě bude dařit dobře, mohlo by to být známkou toho, že trh digitálních reklam s více než sto miliardami dolarů je decentralizovaný, nikoli konsolidující. Opak je také pravdou.

Kam může směřovat zhodnocení PINS? Jednoznačně vyšší úrovně. Nedávná slabost a propad akcií je přehnaný. Tato společnost i nadále přidává uživatele v houfech, reklamní průmysl roste s výjimečným tempem a společnost má zřetelně dlouhou cestu, která může v dlouhodobém horizontu ohromně upravovat marže, vzhledem k tomu, že v digitálním reklamním světě existují velké precedenty. Proto jsou základy zde silné. Akcie byly slabé. Toto odpojení nakonec vytváří dobrou příležitost k nákupu.

 

2 – Uber (UBER)

Datum IPO: Květen 2019

Zhodnocení od IPO: – 33%

Nepochybně největším IPO v roce byl gigant Uber (NYSE: UBER), IPO dopadlo celkovým propadem. Akcie Uberu se nepodařilo zavřít nad cenu 45 USD za první den obchodování a od té doby trávily jen velmi málo času nad touto cenovou hranicí. Místo toho se akcie dramaticky vyprodaly z těchto úrovní, protože investoři vyjádřili obavy ohledně zpomalení růstu a rozšíření ztrát. Akcie UBER se v současnosti obchodují o více než 30% pod cenou IPO.

Nicméně akcie UBER je důležité sledovat z dlouhodobého hlediska, protože je to plakátový chlapec modelu „růst za každou cenu“, který Amazon propagoval v posledních dvou desetiletích. Tento model je jednoduchý. Během období růstu si nedělejte starosti s maržemi. Zaměřte se pouze na růst a udělejte vše, co je potřeba k získání většinového podílu na trhu. Jakmile se růst zastaví, využijte svou velikost k rozšíření marží a produkujte obrovské zisky. V případě Amazonu to zafungovalo. Uber doufá, že to bude fungovat i pro ně. Investoři jsou však netrpěliví – a tato netrpělivost by mohla široce tlačit na celý tento model „růstu za každou cenu“.

Kam dále bude směřovat UBER? V nejbližší době je to těžké hodnotit. Optika je špatná a zdá se, že investoři váhají s poskytováním podpory při nákupu, takže je nepravděpodobné, že by tato fáze růstu akcií byla v blízké budoucnosti. Ale z dlouhodobého hlediska by akcie UBER měly stoupat výš. Model „růst za každou cenu“ – zůstává podporován výjimečně nízkými sazbami, které přidávají hodnotu budoucím ziskům a snižují hodnotu ze současných zisků. Uber také běží na likviditní síti (více řidičů vede ke kratším čekacím dobám a poplatkům, což vede k více jezdcům a vyšším příjmovým příležitostem, a tedy více řidičů), takže držení většinového podílu na trhu je pro tuto společnost dlouhodobým přínosem.

 

3 – Luckin Coffee (LK)

Datum IPO: Květen 2019

Zhodnocení od IPO: + 10%

Jednou z méně známých, ale stále velmi důležitých IPO roku 2019, byla čínská maloobchodní společnost s kávou Luckin Coffee (NYSE: LK). IPO Luckinu nebylo velkým úspěchem. Ale nebyl to ani propadák. Z ceny IPO 17 USD v květnu 2019 vzrostly akcie LK asi o 10%, protože investoři byli s ohledem na dlouhodobý potenciál této společnosti na čínském maloobchodním trhu s kávou opatrně optimističtí.

Akcie LK je důležité sledovat v dlouhodobém horizontu, protože výkon této společnosti umožní nahlédnout do konkurenční dynamiky mezi americkými a čínskými společnostmi v Číně. Americký maloobchodní gigant kávy Starbucks (NASDAQ: SBUX) je velkým čínským hráčem. Luckin je „Čína na bázi kávy“, maloobchodní gigant, který neuvěřitelně rychle roste v Číně. Brzy tyto dvě společnosti začnou spolu agresivně bojovat. Kdo vyhraje? Odpověď na tuto otázku poskytne důležité důsledky pro další společnosti, které soutěží se zahraničními rivaly.

Kam může směřovat LK? Luckin využívá jedinečný model maloobchodního prodeje kávy, který je postaven pro zákazníky digitální éry. Objednejte si svůj kávový nápoj online prostřednictvím mobilní aplikace a poté vstupte do malého obchodu „Luckin“, jenž je jen k vyzvednutí, o pár minut později, uchopte svůj nápoj (který je již vyroben) a jděte ven. V podstatě jde o maloobchodní model kávy zaměřený na mobilní zařízení, který využívá technologie k maximalizaci pohodlí spotřebitele. To je vítězný proces a Luckin by měl být schopen využít tohoto vítězného procesu k dlouhodobému obrovskému růstu čínského trhu s kávou – a tento růst by měl zvýšit cenu akcií na mnohem vyšší úrovně.

 

4 – Beyond Meat (BYND)

Datum iPO: Květen 2019

Zhodnocení od IPO: + 500%

Nejžhavější IPO roku – a tohoto desetiletí – to je rostlinný producent masa Beyond Meat (NASDAQ: BYND). Vůdce v rostlinných potravinách ocenil své IPO na 25 USD za akcii. Dnes se akcie obchodují za 150 USD, což je v posledních několika měsících neuvěřitelných 500%, protože zájem investorů roste o vzestupných trend v sekulárních trendech přijímání potravin na bázi rostlin.

V prosinci 2018 Matt McCall zahrnoval akcie BYND do svých 10 nejlepších předpovědí pro rok 2019.

Je důležité sledovat vývoj akcií BYND z jednoho jednoduchého důvodu – tato společnost je ukazatelem obrovského trendu rostlinných potravin. Obecně lze říci, že rostlinné potraviny jsou na vzestupu a to díky vývojovým trendům na úrovni spotřebitelů, jako je touha snížit emise uhlíku, být šetrnější ke zvířatům a jíst zdravěji. Právě teď je veškeré šílenství okolo tohoto trendu. Ale jak dlouho to bude trvat? Opravdově vyroste z rostlinných potravin celý potravinářský průmysl? Nebo se jedná o pouhý záblesk naděje? Cesta Beyond Meat zodpoví všechny tyto otázky a odpovědi budou mít obrovský dopad na globální potravinovou ekonomiku.

Potenciální vývoj akcií BYND? Z dlouhodobého hlediska – vyšší. Rostlinná strava je budoucnost. Dnešní trendy spotřeby v terénu jsou prostě příliš silné, příliš reálné a příliš hluboko zakořeněné, aby se kurz mohl kdykoli změnit. Adaptace potravin na rostlinné bázi bude tedy pokračovat po dlouhou dobu v sekulární trajektorii růstu. Kromě toho si Beyond Meat udrží vůdčí postavení ve vesmíru prostřednictvím inovace produktů, partnerství velkých prodejců a silného majetku značky – to vše dohromady znamená, že Beyond Meat bude v dlouhodobém horizontu růstový. Všechen tento růst povede k dlouhodobému zvýšení ceny akcií BYND.

 

5 – Slack (WORK)

Datum IPO: Červen 2019

Zhodnocení od IPO: – 15%

Podniková komunikační platforma Slack (NYSE: WORK) byla spolu s Uberem letos dalším vysoce očekávaným IPO vstupem, která se nakonec proměnila ve ztrátu. Slack měl první velký den na Wall Street a otevřel více než 50% nad původní cenu IPO. Od té doby však akcie uvízly ve více-měsíčním poklesu, protože investoři mohutně vybírali svůj zisk. Dnes se akcie WORK obchodují o 15% pod cenou IPO z června 2019.

Akcie WORK je důležité sledovat z dlouhodobého hlediska, protože cesta této společnosti má v konečném důsledku obrovské možnosti pro velmi velký svět podnikové komunikace. Dlouhý příběh, Slack chce být novým podnikovým komunikačním nástrojem all-in-one. Žádné další zprávy. žádné další e-maily. Slack chce, aby veškerá podniková komunikace probíhala prostřednictvím její platformy. Pokud společnost dosáhne tohoto cíle, znamená to pro Slack v dlouhodobém horizontu tunu růstu a pro současné firemní titany podnikové komunikace obrovské ztráty.

Dosáhne společnost tohoto cíle? Částečně ano. Těžko očekávat, že Slack má potenciál narušit toky e-mailů všude – pro některé je e-mail hluboce zakořeněnou součástí jejich pracovního postupu a jeho narušení se nestane. Ale pro ostatní je Slack de facto forma podnikové komunikace a v rámci této demografické skupiny má Slack jedinečnou příležitost stát se nástrojem podnikové komunikace typu all-in-one. Pokud to udělají, bude Slack v dlouhodobém horizontu nadále růst robustním tempem, což znamená, že nedávný propad je solidní příležitost k nákupu této společnost s dlouhodobým cílem držet tyto akcie.

 

6 – Datadog (DDOG)

Datum IPO: Září 2019

Zhodnocení od IPO: + 20%

Jedním ze zajímavých IPO vstupů, který v nedávné slabší chvilce pro IPO zaznamenal obrovský úspěch, je analytická platforma Datadog (NASDAQ: DDOG). Společnost Datadog v září 2019 ocenila své IPO za 27 USD. Navzdory pomalému trendu se IPO Datadogu daří opravdu dobře a akcie DDOG si od té doby většinu těchto zisků udržely. V současné době se akcie DDOG obchodují o 20% výše nad cenou 27 USD za IPO.

Datadog je z dlouhodobého hlediska důležitá společnost, kterou je třeba sledovat, protože tato společnost je ponořena do toho, co mnozí považují za jeden z největších světských příběhů o růstu v příštím desetiletí – nárůst v datové ekonomice. To znamená, že podniky si uvědomují, jak užitečná data jsou pro přijímání obchodních rozhodnutí všeho druhu, od vytváření produktu až po marketing. Podniky proto dělají vše pro to, aby shromažďovaly, ukládaly a analyzovaly data, a aby z nich získaly cenné poznatky a činily optimální obchodní rozhodnutí založená na údajích. Datadog v tomto pomáhá společnostem, a pokud zůstane na své trajektorii růstu, tak to bude známka toho, že tato ekonomika dat zůstává na pevných základech. Pokud se Datadogova růstová trajektorie začne vyrovnávat, opak by mohl být pravdou.

Jaký bude vývoj DDOG? Vyšší cena. Úspora dat je na pevných základech a zůstane na pevných základech po dlouhou dobu. Data jsou budoucností všeho, protože umožňují každému lépe se rozhodovat. Objem dat globálně roste exponenciální rychlostí, takže objem výdajů, který jde do analýzy všech těchto dat, bude podobně růst exponenciální rychlostí. S rostoucími útraty za dat roste i Datadog a akcie DDOG budou stoupat výš.

 

7 – Zoom Video (ZM)

Datum iPO: Duben 2019

Zhodnocení od IPO: + 110 %

V neposlední řadě je na tomto seznamu důležitých akcií IPO ke sledování videokonferenční společnost Zoom Video (NYSE: ZM). Stejně jako IPO Beyond Meat, IPO Zoom Video bylo obrovským úspěchem. Akcie ZM se otevřely první den na Wall Street. Od té doby zůstává zájem o tuto společnost obrovský. Z ceny IPO 36 USD v dubnu 2019 vzrostla cena ZM o více než 110%.

Zoom Video je z dlouhodobého hlediska taktéž důležitá společnost, kterou je třeba sledovat, protože její úspěch bude svědčit pro všudypřítomnost a sílu mega trendu videa. Video komunikace je na vzestupu. Někteří věří, že se stane de facto formou jediné komunikace a nakonec nahradí zvuk. V takovém případě se Zoom Video změní ve velmi důležitou a nenahraditelnou součást ve světě podnikové komunikace, zatímco současné společnosti podnikové zvukové komunikace by se mohly proměnit v historii.

Stane se to? Bude cena akcií ZM z dlouhodobého hlediska vyšší, protože video nahrazuje zvuk? Video je rušivější než zvuk. Mnoho lidí neradi dává své tváře do počítače, aby je mohli vidět ostatní. Z tohoto důvodu je těžké vidět video nahrazující zvuk ve všech případech. Místo toho, jak se video zlepší, bude stále převládající – ale nikdy úplně nenahradí zvuk. V tomto smyslu jsou perspektivy růstu společnosti Zoom v dlouhodobém horizontu dobré – ne skvělé. Bohužel, akcie společnosti ZM jsou ceněny za skvělé, a to by mohlo v této střednědobé až dlouhodobé perspektivě vyvolat velký zájem o tyto akcie.