UBS ve čtvrtek snížila rating akcií společnosti AP Moeller – Maersk A/S B (CSE:MAERSKb) na Neutral z Buy s odkazem na nedostatek přesvědčení o strukturálním přehodnocení akcií v blízkém období.
Investiční banka rovněž snížila cílovou cenu na 11 000 DKr z předchozích 13 953 DKr.
Akcie přepravní společnosti klesly během evropského obchodování o 1,8 %.
Analytici UBS sice uznali diskontní ocenění ve srovnání s historickými průměry, srovnatelnými společnostmi a náklady na obměnu flotily, ale vyjádřili obavy z potenciální nadbytečné kapacity v sektoru oceánské dopravy a obavy investorů z vyššího přídělu kapitálu společnosti Maersk do její logistické transformace.
„V této souvislosti tvrdíme, že mnoho investorů by mohlo Maersk v příštích čtvrtletích vnímat jako hodnotovou past,“ poznamenali analytici.
Revidovaný výhled UBS naznačuje, že lodní průmysl, včetně společnosti Maersk, může od druhé poloviny roku 2025 čelit delšímu období poklesu volných peněžních toků (FCF). Aktualizovaný model nabídky/poptávky společnosti naznačuje, že je pravděpodobné, že se odvětví koncem roku 2024 nebo začátkem roku 2025 setká s problémy s nadbytečnými kapacitami, což může vést ke ztrátám FCF a EBIT na úrovni odvětví od druhé poloviny roku 2025.
Zpráva rovněž uvádí, že Trumpovo prezidentství by mohlo dočasně podpořit transpacifické sazby kvůli možnému předzásobení dovozů z Číny v očekávání nových cel. Tento scénář by však mohl oddálit přechod odvětví na spalování FCF až do konce roku 2025 nebo začátku roku 2026.
A i když to může dočasně zvýšit cenu akcií, „pravděpodobně to také posílí střednědobou nadbytečnou kapacitu a tlak na ziskovost odvětví, protože cla budou pravděpodobně brzdit budoucí růst objemu,“ napsali analytici.
UBS ve čtvrtek snížila rating akcií společnosti AP Moeller – Maersk A/S B na Neutral z Buy s odkazem na nedostatek přesvědčení o strukturálním přehodnocení akcií v blízkém období.
Investiční banka rovněž snížila cílovou cenu na 11 000 DKr z předchozích 13 953 DKr.
Akcie přepravní společnosti klesly během evropského obchodování o 1,8 %.
Analytici UBS sice uznali diskontní ocenění ve srovnání s historickými průměry, srovnatelnými společnostmi a náklady na obměnu flotily, ale vyjádřili obavy z potenciální nadbytečné kapacity v sektoru oceánské dopravy a obavy investorů z vyššího přídělu kapitálu společnosti Maersk do její logistické transformace.
„V této souvislosti tvrdíme, že mnoho investorů by mohlo Maersk v příštích čtvrtletích vnímat jako hodnotovou past,“ poznamenali analytici.
Revidovaný výhled UBS naznačuje, že lodní průmysl, včetně společnosti Maersk, může od druhé poloviny roku 2025 čelit delšímu období poklesu volných peněžních toků . Aktualizovaný model nabídky/poptávky společnosti naznačuje, že je pravděpodobné, že se odvětví koncem roku 2024 nebo začátkem roku 2025 setká s problémy s nadbytečnými kapacitami, což může vést ke ztrátám FCF a EBIT na úrovni odvětví od druhé poloviny roku 2025.
Zpráva rovněž uvádí, že Trumpovo prezidentství by mohlo dočasně podpořit transpacifické sazby kvůli možnému předzásobení dovozů z Číny v očekávání nových cel. Tento scénář by však mohl oddálit přechod odvětví na spalování FCF až do konce roku 2025 nebo začátku roku 2026.
A i když to může dočasně zvýšit cenu akcií, „pravděpodobně to také posílí střednědobou nadbytečnou kapacitu a tlak na ziskovost odvětví, protože cla budou pravděpodobně brzdit budoucí růst objemu,“ napsali analytici.