Společnost Air France-KLM zaznamenává postupné oživení obchodních cest, protože firmy začínají po přestávce v době pandemie Covid-19 posílat své zaměstnance na osobní schůzky a konference.
Na úterní tiskové konferenci v Paříži prohlásila Anne Rigailová, šéfka francouzské pobočky dopravce, že „se skutečně vrací“ na francouzské vnitrostátní a severoatlantické dálkové lety. „Poslední dva měsíce ukázaly oživení některých velkých globálních firemních zákazníků.“
Společnost Air France-KLM minulý týden uvedla, že rostoucí poptávka po cestování bude v létě opět ziskovým faktorem a počet firemních cest v severním Atlantiku se vrátí na přibližně 70 % obvyklé úrovně. Dálkové cesty v byznys třídě a prémiové ekonomice zajišťovaly síťovým dopravcům před zdravotní krizí významnou část ziskové marže – a zatím není jasné, zda se vrátí jako dříve.

„Každý týden nám jich trochu přibývá,“ řekla Rigailová o cestování z obchodních důvodů. „Je to hodně firemních týmových akcí a obchodních jednání. Na Zoomu se nedá stihnout všechno.“
Dopravce je přesvědčen, že se obchodní cesty v Severní Americe vrátí „na poměrně vysoké úrovni“, řekla.
Společnost v úterý představila rekonstrukci tuctu letadel Boeing 777-300 v hodnotě 180 milionů eur, která bude zahrnovat 48 plně plochých sedadel business třídy vyrobených francouzským dodavatelem Safran SA a zhruba zdvojnásobení počtu sedadel prémiové ekonomiky na stejný počet. Tento krok je součástí snahy dopravce profilovat se jako prémiová značka a přilákat jak obchodní, tak rekreační klientelu, která je ochotna zaplatit více za větší pohodlí.
Air France-KLM rychle navyšuje kapacitu a obnovuje služby v souvislosti s tím, jak země po celém světě ruší cestovní omezení.
„Vrátí se obchodní cestování rychle na 100 % toho, co bylo v roce 2019? To je velmi těžké říci,“ řekl Rigail. „Zvyšuje se každý týden ve všech regionech kromě Asie.“