Stejně jako miliony Američanů jsem se během pandemie ocitl bez práce. Nejprve jsem byla propuštěna z práce servírky. Pak jsem začala pracovat sama na sebe jako online fitness trenérka, ale provoz firmy vyžadoval desetihodinovou pracovní dobu a vydělávala jsem jen 1000 až 2000 dolarů měsíčně.

V červenci 2021 jsem se tedy rozhodla pro obrat. Využil jsem svých podnikatelských zkušeností a začal používat své účty na TikToku a Instagramu k prodeji nástrojů pro budování bohatství a online programů.
Do října se podnikání rozjelo a počet mých sledujících na TikToku se rozrostl na více než 40 000 sledujících. Od té doby vydělávám měsíčně asi 8 000 dolarů pasivního příjmu díky provizím z mých partnerských příspěvků, včetně těch, které jsou několik měsíců staré, a pravidelnému odběru mých vzdělávacích programů. Příjemné je, že nyní pracuji jen dvě hodiny denně, většinou zveřejňuji příspěvky na sociálních sítích.
Když se mě lidé ptají, jak si mohou vytvořit firmu generující pasivní příjem, říkám jim, že zpočátku je to hodně těžké práce, ale z dlouhodobého hlediska se to vyplatí.
Tady je moje nejlepší rada:
- Automatizujte své podnikání
Chcete-li dosahovat pasivního příjmu, nastavte na začátku svého podnikání automatické systémy. Ušetříte tak spoustu času, protože vaše nejdůležitější úkoly budou probíhat na autopilota.
Vytvořte produkt, který vyžaduje jen omezenou údržbu
Svou podnikatelskou cestu jsem začal jako osobní trenér. Zjistil jsem však, že prodávat službu individuálního trenéra znamená, že budu vždy vyměňovat svůj čas za peníze. Chcete-li dosahovat pasivního příjmu, musíte nabízet produkt, který nevyžaduje tolik energie při jeho vytváření a poskytování.
Tím, že jsem se stal affiliate marketérem, jsem tento problém vyřešil; v současné době prodávám produkty a služby jiných značek, které nemusím sám dodávat.
Cílem je jednou vytvořit produkt a prodávat ho po dlouhou dobu s omezenou údržbou. Několik příkladů: digitální kurzy, předplatné pro online komunity a aplikace.

Automatické generování prodejních trychtýřů
„Prodejní trychtýř“ je proces, který zákazník zažije, než provede nákup.
V mém podnikání mě zákazníci najdou na sociálních sítích a pak jsou protlačeni mým prodejním trychtýřem: Poté se přihlásí do mého e-mailového seznamu a tam jsou jim zasílány nabídky produktů.
Na svých webových stránkách mám zavedený systém, který vytváří prodejní trychtýř za mě; zákazníci jsou automaticky přidáni do mého e-mailového seznamu a seznámeni s produkty, aniž bych musel cokoli dělat.
Používám platformu ClickFunnels, ale existují i další skvělé možnosti, například Builderall nebo Systeme.
Nastavení automatického e-mailového respondéru
„Pravidlo sedmi“ je jedním z nejstarších pravidel v marketingu. Vychází z výzkumu Dr. Jeffreyho Lanta a říká, že potenciálního zákazníka musíte kontaktovat sedmkrát během 18 měsíců, než je připraven produkt koupit.
V dnešní době, kdy je tolik online reklam, však možná budete muset potenciální zákazníky kontaktovat ještě častěji, abyste dosáhli prodeje. Používám Aweber k automatickému zasílání denních kontrolních e-mailů potenciálním zákazníkům, kteří si můj produkt nezakoupili, dokud si ho nekoupí nebo se z odběru neodhlásí.
Viděl jsem, že jiní majitelé firem používají k zasílání automatických e-mailů GetResponse a Mailchimp.
- Nesnažte se znovu vynalézat kolo
Vidím, že spousta lidí se příliš snaží zcela znovu vynalézt kolo s příspěvky na sociálních sítích, aby se jejich firma dostala do centra pozornosti.
Ale poté, co jsem získal 109 100 sledujících na TikToku, jsem se naučil, že klíčem k virálnímu šíření a rozšiřování publika je studovat, co funguje u ostatních. Jistě, chcete být originální, ale měli byste zveřejňovat obsah, který už lidi zajímá.
Použijte tento postup k tomu, abyste příspěvky na sociálních sítích obohatili o vlastní prvky:

Studujte, o čem mluví ostatní lidé ve vašem oboru. Pokud například prodáváte wellness produkty, existuje nějaká konkrétní konverzace, která se v oblasti wellness odehrává a kterou byste mohli doplnit, nebo otázky, které lidé neustále kladou v sekci komentářů a na které byste mohli odpovědět? Využijte tyto poznatky k tomu, abyste si upřesnili své sdělení nebo to, jaké informace a rady budete sdílet.
Věnujte pozornost používaným formátům. Zveřejňují vaši úspěšní konkurenti hodně mluvených příběhů, nebo hodně tanců překrytých radami v podobě textu na obrazovce? Jsou jejich titulky dlouhé, nebo obsah příspěvku mluví sám za sebe? Všímejte si, jaké formáty mají ohlas, a vymýšlejte způsoby, jak byste mohli udělat něco podobného.
Zaměřte se na hashtagy a zvuky, které zaujmou. Uložte si zvuky a hashtagy, které vidíte napříč platformou, na které pracujete. Přidejte tyto prvky do zamýšleného formátu, aby se vaše sdělení dostalo k co největšímu počtu lidí.
Abych měl přehled o trendech, pravidelně sleduji marketingovou tvůrkyni TikToku @secretsocialari, která sdílí své strategie, jak se stát virální a vybudovat si angažované publikum.
- Zaměřte se na řešení problému
Hlavním cílem každého podnikání je prodat produkt nebo službu. Ale nakonec nikoho nezajímá, co prodáváte – lidi zajímají jejich vlastní cíle, jejich vlastní sny a jejich vlastní problémy.
Svůj produkt chcete nepřímo prodávat tak, abyste zdůraznili, jak může pomoci uspokojit potřeby vašeho publika nebo mu pomoci dosáhnout nějakého cíle.
- Chcete-li prodávat svému publiku, navažte s ním přímý kontakt
Jednotlivé příspěvky na Instagramu nebo TikToku jsou skvělé pro poskytnutí hodnoty a pobavení vašeho publika, ale je téměř nemožné, aby vás vaše publikum prostřednictvím těchto kurátorských příspěvků poznalo.
Důležité je mít se svým publikem kontakt. Když lidé poznají, kdo jste, začnou důvěřovat tomu, co říkáte a co prodáváte, což povede k většímu počtu prodejů.
Já se se svým publikem spojuji přímo tím, že odpovídám na jejich komentáře a zprávy nebo se živě zapojuji na Instagramu a TikToku. To mi dává šanci vybudovat si s nimi osobní vztah prostřednictvím skutečné konverzace zpět.
- Vybírejte si, co propagujete
Pokud plánujete začít podnikat v affiliate marketingu, doporučuji hledat hlavně tyto věci:
Vysokou gravitaci: Gravitace znamená počet lidí, kteří produkt aktivně propagují. Pokud je toto číslo vysoké, víte, že je produkt dobrý.
Nízká míra vrácení peněz: Pokud má produkt vysokou míru vrácení peněz, znamená to, že s ním bylo hodně lidí nespokojeno, takže se jim chcete vyhnout. Propagace produktů s vysokým počtem vrácených peněz může snížit důvěru vašeho publika ve vás.
Opakující se předplatné: Tyto typy produktů jsou nejlepší k propagaci, protože každý měsíc obdržíte výplatu provize pokaždé, když si předplatitel obnoví předplatné.
Pozitivní recenze: Než se rozhodnu propagovat partnerské programy, které si prohlížím, vždy si vygooglím jejich recenze. Chci se ujistit, že jde o široce oblíbený produkt.
Prodávám také produkty, které se mi osobně líbily, jako například online kurz, který jsem použil při zahájení svého podnikání.