Na konferenci AWS re:Invent společnosti Amazon proběhla diskuse, jak ušetřit čas a peníze využitím dat.
Pokud vaše společnost sedí na hromadách dat, pravděpodobně máte vše, co potřebujete, aby vaše podnikání fungovalo rychleji.
Tvrdí to informační ředitel společnosti Hilton Michael Leidinger a viceprezident společnosti Starbucks pro datové a analytické technologie Rajesh Naidu. Tento týden na konferenci AWS re:Invent, kterou pro majitele firem a další technické pracovníky s rozhodovacími pravomocemi pořádá společnost Amazon Web Services v Las Vegas, hovořili oba vedoucí pracovníci o tom, jak jejich společnosti využívají data k vytváření lepších produktů a zlepšování svého podnikání.
Zde jsou tři způsoby, jak můžete podle Leidingera a Naidu využít data své společnosti jako tajnou zbraň.

1. Zlepšete své služby zákazníkům
Pobočky společnosti Starbucks ukládají data do cloudu, což jí umožňuje přístup k nim v reálném čase. Když Covid-19 uzavřel prodejny, kávový gigant sdílel informace o přerušení provozu ve své aplikaci a na webových stránkách. Téměř okamžitě mohli zákazníci zjistit, které prodejny zůstávají otevřené, a také podrobnosti, například které provozovny budou nabízet osobní odběr a ponechají pro zákazníky otevřené toalety, říká Naidu.
Hilton se mezitím nedávno stal první hotelovou společností, která podle Leidingera umožnila zákazníkům rezervovat propojené pokoje při rezervaci online. Rezervace pokojů, které spolu sousedí, dříve vyžadovala rozhovor se zaměstnancem společnosti. „To řeší hlavní bod frustrace zákazníků,“ říká Leidinger. „Také to výrazně snižuje počet kontaktů zákazníků s hotely a call centry,“ čímž se snižují nároky na firemní zdroje.
2. Optimalizujte své ceny
Společnost Hilton nedávno převedla svá data z 25 let staré starší platformy na platformu založenou na cloudu, což jí umožnilo strategicky upravovat ceny pokojů. „Nyní jsme schopni předvídat – a rychleji a inteligentněji reagovat na – změny v poptávce optimálními cenami,“ říká Leidinger. „Díky tomu můžeme mnohem pohotověji reagovat na poptávku v reálném čase.“

Dříve společnost Hilton obvykle nabízela ceny v pěti až sedmi úrovních, které se lišily v závislosti na poptávce. Nyní se ceny mohou měnit z minuty na minutu – a to i o pouhý 1 dolar.
3. Vytvářejte nové zážitky – opatrně
Rychlejší aktualizace znamenají méně práce pro zaměstnance. Společnost Hilton nedávno vylepšila svého online chatbota a platformy automatické hlasové podpory o častější aktualizace s nejnovějšími údaji o společnosti. Výsledkem je podle Leidingera 34% nárůst interakcí se zákazníky, které jsou řešeny automatickými odpověďmi.
Společnost Starbucks mezitím nedávno otevřela pobočku v New Yorku, která využívá technologii Amazon Go bez pokladen. Zákazníci při vstupu do obchodu naskenují QR kód a mohou si vzít předem připravené zboží. Kombinace kamer, vah a senzorů pak určí, s jakými položkami odešli, a podle toho jim bude účtována cena. Naidu říká, že stát se společností, která více využívá data, otevře více příležitostí, ale varuje, že to bude vždy vyžadovat nalezení rovnováhy. „Interně,“ říká, „říkáme, že to musí být ‚cool, ne creepy‘. „